בדקה ה-121: ווסטהאם העיפה את ליברפול מהגביע

בנטקה וליברפול מחוץ לגביע
בנטקה וליברפול מחוץ לגביע | צילום: Gettyimages

אחרי 1:1 והארכה במשחק החוזר, אוגבונה השאיר את קלופ בהלם

(גודל טקסט)

תווית הלוזרים שוב הופיעה וליברפול ספגה עוד מפח נפש. כמיטב המסורת של המייטירדס בעשורים האחרונים, גם הערב (שלישי) הם נכנעו 2:1 בתוספת הזמן של הארכה לנגיחה של אנג'לו אוגבונה שהעניק לווסטהאם מקום בשמינית גמר הגביע האנגלי.

 

אחרי 0:0 במשחק הראשון, יורגן קלופ התאושש מניתוח התוספתן שלו וניסה להוליך את החבורה שלו למפגש עם בלקבורן. האדומים לא היו רעים, אבל נתקלו ביריבה מוכשרת ומלאת כישרון.

 

 

במחצית הראשונה זה היה בעיקר בסימן קורות. תחילה המגן אובריאן, אחר כך קוטיניו ממול וגם דימיטרי פאייה הנהדר סובב כדור חופשי לעמוד. בדקה ה-45 הגיע סוף סוף שער ראשון אחרי 135 דקות נטולת שער במפגשים הללו. מיקאיל אנטוניו הצרפתי שכבש ב-0:2 בליגה, עשה זאת שוב אחרי בישול של אנר ולנסיה.

 

בפתיחת המחצית השניה פליפה קוטיניו, ששב להרכב, הפיק עוד רגע גאוני עם כדור חופשי חכם שקבע 1:1. בהמשך קלופ זרק למים גם את דניאל סטארידג' ודיבוק אוריגי וקיבל יותר מחץ ועדיין לשער נוסף ב-90 הדקות זה לא הספיק.

 


אוגבונה. שער בכורה בווסטהאם בדיוק ברגע הנכון (Gettyimages)


 

 

המאבק בכפול הלך להארכה ובה בלטו ההחמצות של כריסטיאן בנטקה הבלגי שיכול היה להכריע את ההתמודדות. דווקא בתוספת הזמן של ההארכה, לוקאס לייבה שתופקד כבלם ביצע עבירה מחוץ לרחבה ומארק נובל מצא את הבלם אנג'לו אוגבונה שהתרומם ונגח לרשת, שער ששווה שמינית גמר.

 

ליברפול תמשיך לנסות לבנות עצמה ולהתמקד בליגה האירופית ובגמר גביע הליגה, אבל עוד רגע מאכזב בהיסטוריה האדומה זה לבטח יהיה.

 

הרכבים משוערים

ווסטהאם: דארן רנדולף, ג'ואי אובריאן (ויקטור מוזס, 83), אנג'לו אוגבונה, ווינסטון ריד (ג'יימס קולינס, 65), ארון קירסוול, מארק נובל, פדרו אוביאנג, צ'ייקו קויאטה (אנדרי קארול, 75), דימיטרי פאייה, מיקאל אנטוניו, אנר ולנסיה.

 

ליברפול: סימון מיניולה, ג'ון פלנאגן, לוקאס, טיאגו אילורי, בראד סמית', קווין סטיוארט, פדרו צ'יריבייה (ג'יימס מילנר, 102), ז'ואאו טשיירה (דניאל סטארידג', 60), פיליפה קוטיניו (דיבוק אוריגי, 60), ג'ורדן אייב, כריסטיאן בנטקה.

מהלך המשחק

דקה 16

כמעט שער לווסטהאם. ג'ואי אובריאן המגן מצא עצמו בתוך הרחבה ובעט שטוח לעמוד של מיניולה.


אייב מקדים את אובאינג (Gettyimages)

דקה 29

הזדמנות מהעבר השני. קוטיניו ניסה לחדור לרחבה, הכדור הגיע לטשיירה הצעיר שמ-11 מטרים ירה שטוח ליד העמוד.

דקה 34

איזו החמצה של קוטיניו. בנטקה במהלך נהדר העביר כדור לקוטיניו שמתוך תיבת החמש שלח לעמוד. הכדור הורחק לקרן ובנטקה נגח משני מטרים, רנדולף הציל מהקו.


קויאטה בפעולה. כמעט הכניע את מיניולה (Gettyimages)

דקה 38

הכדור לא רוצה למצוא את הרשת. כדור חופשי נהדר של דימיטרי פאייה מצא את העמוד של מיניולה, הריבאונד הגיע לקויאטה ששלח מהאוויר משישה מטרים, מיניולה היה במקום.

דקה 45

0:1 לווסטהאם! אחרי שלוש קורות הגיע תור הרשת לזוז. פאייה מצא את ולנסיה שבפריצה נהדרת הרים לאנטוניו והצרפתי המשיך מהאוויר לפינה הרחוקה. שער יפהפה.


אנטוניו חוגג שוב מול ליברפול (Gettyimages)

דקה 48

1:1 מבריק! עבירה על בנטקה זיכתה את המייטירדס בכדור חופשי. פליפה קוטיניו לקח אחריות ומ-17 מטרים שלח מתחת לחומה הישר לפינה של רנדולף.


קוטיניו שולח את הכדור מתחת לחומה ולרשת (Gettyimages)

דקה 80

עוד כדור חופשי לליברפול, הפעם אחרי עבירה על סטארידג'. בנטקה סובב מ-17 מטרים, רנדולף היה במקום.

דקה 86

מארק נובל ניסה להכריע ושלח מהאוויר כדור חזק, מיניולה היה במקום.


סטארידג' וקלופ מתייעצים לקראת הארכה (Gettyimages)

דקה 97

נובל שוב ניסה לטווח ממרחק, מיניולה זינק והדף.

דקה 99

כדור נהדר של סטארידג' מצא את בנטקה באחד על אחד מול רנדולף, אך הבלגי שלח ישר לגוף של השוער. החמצה גדולה.


סטארידג'. הוסיף מחץ (Gettyimages)

דקה 120

וואו איזו דרמה, 1:2 לווסטהאם! בתוספת הזמן בתום שני משחקים, כדור חופשי של נובל מצא את אנג'לו אוגבונה שהתרומם מעל כולם והכניע את מיניולה. שער ששווה מקום בשמינית.


אוגבונה נעטף באהבה אחרי שהקפיץ את הפטישים לשמינית (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי