בלו: יכול להזדהות עם הכאב של אנשי מכבי ת"א

דייויד בלו
דייויד בלו | צילום: דני מרון

כוכב העבר בראיון לספורט1: "דבר לא מתחבר העונה". וגם: בלאט וכספי

(גודל טקסט)

דייויד בלו, האיש שהוביל את מכבי תל אביב לזכייה ביורוליג לפני שנה וחצי, רואה מה קורה מאז במועדון הצהוב ומתקשה להאמין. "שום דבר לא מתחבר השנה, אבל זה יכול לקרות בספורט", אמר בלו בראיון לספורט1. "לקהל של מכבי קשה לקבל דבר כזה וגם לתקשורת ולאנשי הקבוצה, אבל זה מחויב המציאות. אין מה לעשות, יש שנים כאלה בספורט וגם במכבי ת"א זה יכול לקרות".

 

כזכור, הצהובים הודחו השנה משני מפעלים באירופה. לראשונה בהיסטוריה הם לא הצליחו להעפיל לשלב הטופ 16 ביורוליג ולאחר שירדו ליורוקאפ הודחו לאחר הפסד ביתי לניז'ני נובגורוד. הם פיטרו את גיא גודס ומינו למאמן את ז'אן טבק, כשבטווח הם כבר שחררו ארבעה שחקנים (ויטור פבארני, ג'ורדן פרמאר, ארינזה אונואקו וסריק סימונס) בשל חוסר התאמה.

 

 

מתי הם ייצאו מהמשבר?

"אני חושב שנראה אותם במאבק צמוד על כל התארים שנשארו כשזכייה בגביע יכולה להוסיף ביטחון ולכידות לקבוצה".

 

פרמאר. "ממתי בספורט כסף שווה הצלחה?" (אודי ציטיאט)

 

"הם מועדון גדול בקנה מידה אירופי, אבל אם משבר גדול קרה לריאל מדריד, זה יכול לקרות גם למכבי תל אביב. אני יכול להזדהות עם הכאב של אנשי המועדון שמבחינתם שמו את היד בכיס והביאו שחקנים בעלי שם כמו ג'ורדן פרמאר במטרה להחזיר את האליפות ולצעוד במסלול של הישגים, אבל ממתי בספורט כסף שווה הצלחה? זה לא קורה בניו יורק ניקס ובעוד קבוצות גדולות בכל הענפים".

 

מכבי ת"א מול אשדוד של צביקה שרף בגמר הגביע, יש הימור?

"המשחקים האלה קשים מאוד לניבוי, כי מי שמגיע מגד מכבי יש לו מוטיבציה אדירה לעשות סנסציה, מה גם שצביקה הוא איש כדורסל יסודי שבא מוכן לכל משימה. הדי אן איי של מכבי ת"א זה להתעלות ברגעים כאלה ואני מקווה שזה מה שיקרה".

 

דייויד בלאט. "ימצא קבוצה חדשה ויצליח גם בה" (AFP)

 

אתה בקשר עם דייויד בלאט, מה אתה אומר על מה שקרה לו בקליבלנד?

"הוא עשה שם עבודה נהדרת וקיבל המון שבחים על ההישגים שלו. לדעתי קליבלנד עשתה טעות כי דייויד בלאט הוא בעל מקצוע מהשפיץ העולמי. אני בטוח שהוא ימצא קבוצה חדשה באן בי איי ויצליח בה".

 

מה אתה אומר על עמרי כספי?

"רק מלים טובות. בחור רציני שלקח את האתגר שנתנו לו בשתי ידיים והפך לשחקן חשוב בסקרמנטו. אני חושב שהוא ימשיך להתפתח וזה עדיין לא השיא שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי