18:30: סיטי-ליברפול בגמר גביע הליגה. סטארידג' בהתקפה

מי תזכה להניף אותו? גביע הליגה
מי תזכה להניף אותו? גביע הליגה | צילום: Gettyimages

קלופ או פלגריני, מי יניף את התואר הראשון של העונה באנגליה? ההרכב של האדומים פורסם, גם פירמינו וקוטיניו בחלק הקדמי

(גודל טקסט)

ליברפול ומנצ'סטר סיטי יתמודדו על התואר הראשון של העונה, כשייפגשו בוומבלי לגמר גביע הליגה (18:15, שידור ישיר בספורט1 וב-HD). זו תהיה ההזדמנות של מנואל פלגריני לזכות בתואר ראשון בעונת הפרידה שלו מסיטי, בעוד שליורגן קלופ זו תהיה הזדמנות פז לזכות בתואר בעונה הלא מרשימה שלו עד כה באנפילד.

 

המשחק יהיה הגמר הראשון בין שתי הקבוצות בכל המסגרות, כשסיטי לא ניצחה את ליברפול שמונה משחקים במסגרות הגביע מאז 1973. המפגש היחיד העונה בין שתי הקבוצות, שהתקיים בנובמבר, הסתיים בניצחון 1:4 מוחץ של המרסיסיירדס.

 

 

בליברפול לא זוכרים עונה גרועה כל כך מזה שנים למרות שקלופ הגיע למועדון כמשיח. כוכב העבר של הקבוצה, סטיב מקמנמן, אמר שאם קלופ יזכה היום בתואר הוא באמת יתפס ככזה: "אם הוא יזכה בתואר ראשון אחרי ארבעה חודשים בתפקיד בלבד אנשים באמת יחשבו שהוא האלוהים".

 

יעלה בהרכב למרות ההחמצות. סטארידג' (gettyimages)

 

קלופ הודה שהוא מאוד מעוניין להניף את התואר: "סיטי נמצאת בתקופה טובה ויהיה משחק קשה מאוד, אבל אני רוצה לשים את הידיים על התואר הזה. יש לי סבלנות. אני רוצה לנצח כל משחק, אני מאוכזב אחרי כל הפסד, אבל ביום למחרת השמש זורחת ואתה צריך ללמוד מכל הפסד".

 

מבחינת ההרכב, קלופ ממשיך לתת צ'אנס לדניאל סטארידג', למרות ההחמצות שלו בניצחון 0:1 על אאוגסבורג. ההרכב שעלה נגד הקבוצה הגרמנית צפוי לעלות גם היום.

 

קלופ: "רוצה לנצח כל משחק". פלגריני: "תואר ייתן לשחקנים ביטחון" (gettyimages)

 

קבאז'רו ימשיך לפתוח בסיטי, אגוארו סגר על הארכת חוזה?

אחרי הניצחון 1:3 על דינמו קייב בליגת האלופות הסיטיזנס שוב נראים רעבים לתארים, והם רוצים להניף את התואר בפעם השנייה בשלוש עונות. למרות שיש להם אמביציות לזכות בתארים גדולים הם לא מזלזלים במפעל, בניגוד לגביע האנגלי בו מנואל פלגריני שיתף שחקני נוער והובס 5:1 לצ'לסי.

 

יחד עם זאת, הארגנטיני טוען שהוא לא ויתר על אפשרות לזכות בטרבל: "באנגליה זה כמעט בלתי אפשרי לזכות בארבעה תארים בגלל עומס המשחקים. הרעיון שלי הוא להפסיק את המשחקים החוזרים בגביעים. אם נזכה בתואר כבר בפברואר זה ייתן לשחקנים הרבה ביטחון".

 

סיטי רוצה לשחזר את הזכייה ב-2014 (gettyimages)

 

"אני שמונה שנים בסיטי וכשהגעתי לקבוצה למדתי על ההיסטוריה שלה" סיפר הקפטן, וינסנט קומפאני, שהוסיף: "הרבה אנשים חושבים שסיטי של השנים האחרונות היא היחידה שזכתה בתארים, אבל יש לנו היסטוריה ארוכה של הצלחות גם אם לא זכינו בעבר בהרבה תארים. זה מועדון שלא ישכח אף פעם היכן היה. כשהגעתי לפני שמונה שנים כולם עדיין דיברו על הניצחון נגד ג'ילינגהאם שהעלה אותנו לפרמייר-ליג בתחילת שנות האלפיים. היום האוהדים שלנו חווים את החלום, אבל לא שוכחים את העבר".

 

לקראת המשחק גם פורסם שסרחיו אגוארו סגר על הארכת חוזהו בארבע שנים נוספות בסיטי וירוויח בסך הכל 52 מיליון ליש"ט. הוא יקבל משכורת שבועית של 250 אלף ליש"ט ויחתום עד 2020. מבחינת ההרכב, פלגריני מתעקש להעלות את השוער השני ווילי קבאז'רו, לפי המסורת הספרדית בה השוער השני משחק בגביע. פבלו סבאלטה ואלכסנדר קולארוב, שלא שיחקו באוקראינה, עשויים לעלות ב-11.

 

250 אלף ליש"ט לשבוע עד 2020. אגוארו (gettyimages)

 

הרכבים משוערים

 

מנצ'סטר סיטי: ווילי קבאז'רו; אלכסנדר קולארוב, וינסנט קומפאני, ניקולאס אוטמנדי, פבלו סבאלטה; פרננדו, פרננדיניו יא יא טורה, דויד סילבה, ראחים סטרלינג; סרחיו אגוארו.

 

ליברפול: סימון מיניולה; נתניאל קליין, לוקאס, ממאדו סאקו, אלברטו מורנו; אמרה צ'אן, ג'ורדן הנדרסון, ג'יימס מילנר, רוברטו פירמינו, פיליפה קוטיניו; דניאל סטארידג'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי