0:4 מוחץ לארסנל אצל האל בגומלין שמינית הגמר

צמד קליל. ז'ירו
צמד קליל. ז'ירו | צילום: Gettyimages

וולקוט וז'ירו בשני צמדים לא הותירו סיכוי ליריבה. ווטפורד מחכה

(גודל טקסט)

ארסן ונגר עדיין משוכנע שארסנל שלו יכול לזכות באליפות, ויכול להיות שיש לו פנטזיות שהוא שומר לעצמו גם בליגת האלופות, אך יש תואר אחד שיש לו הזדמנות נהדרת להניף: הגביע האנגלי. התותחנים הביסו בחוץ 0:4 את האל מהצ'מפיונשיפ במסגרת גומלין שמינית הגמר והם הקבוצה האחרונה שמבטיחה את מקומה ברבע הגמר.

 

צמד מאוחר. וולקוט שמח (gettyimages)

 

ההתמודדות הראשונה בין הקבוצות הסתיימה ב-0:0, ולא מעט היה מונח על הכף לפני הגומלין. למרות זאת, ונגר בחר לעלות עם הרכב חלקי והשאיר את מסוט אוזיל ואלכסיס סאנצ'ס על הספסל. מדובר היה בהימור, האל אמנם נמצאת בצ'מפיונשיפ אך היא אחת הקבוצות החזקות בליגת המשנה והיא ממוקמת כעת במקום השלישי.

 

 

המשחק נפתח בצורה רגועה והתותחנים התקשו להגיע להזדמנויות. שחקנים רבים משתי הקבוצות נפצעו במחצית הראשונה (לה הוסיף השופט לא פחות מחמש דקות), ופר מרטסקאר אף נאלץ להיות מוחלף והוא בספק לגומלין ליגת האלופות נגד ברצלונה. השער הראשון נפל בדקה ה-41 ונבע מטעות קשה בהגנה של קפטן המארחים, דייויד מיילר, שהחזיר כדור אחורה לא טוב. אוליבייה ז'ירו היה במקום, אמר תודה והרשית את השער הראשון.

 

אולי יזכה לעוד קרדיט בהרכב. ז'ירו (gettimages)

 

למחצית השנייה התותחנים עלו בצורה יותר נינוחה. למרות שהאל ניסתה מעט ללחוץ ז'ירו הצליח להכפיל את התוצאה בדקה ה-72 אחרי עוד טעות קשה בהגנה. מהנקודה הזו המארחת הפסיקה לשחק ותיאו וולקוט הוסיף צמד משלו משני בישולים נאים של ג'ואל קמפבל. 0:4 בסיום.

 

חגיגה באדום (gettyimages)

 

ארסנל תארח בשלב רבע הגמר את ווטפורד במשחק שיתקיים ביום ראשון ב-15:30 (שידור ישיר בספורט1). שלושה ימים לאחר מכן התותחנים ייצאו בכוננות ספיגה לברצלונה לגומלין שמינית גמר ליגת האלופות לאחר שהפסידו 2:0 בביתם, כשהם יודעים שהסיכויים להדהים את אירופה אינם גבוהים. גם בליגה הקבוצה של ונגר איבדה לאחרונה גובה עם נקודה בודדת בשלושת המשחקים האחרונים שיצרו פער של שמונה נקודות בינה לבין המוליכה לסטר.

 

האל מצדה תשוב למאבקיה האמיתיים ונסיונותיה להעפיל לפרמייר-ליג. הנמרים נמצאים במקום הרביעי בליגת המשנה אך עם שני משחקים פחות משאר ירבותיהם, ואם הם ינצחו את שני המשחקים הללו הם צפויים לתפוס את המקום השני המוליך ישירות לליגה הבכירה.

 

יתרכז בניסיונות להעפיל לפרמייר-ליג. סטיב ברוס (gettyimages)

 

ההרכבים

 

האל סיטי: אלדין יאקופוביץ', אלכס ברוס, אלכס הארי מגוויאר (סונה אלוקו/58), קרטיס דיוויס, מוזס אודובאג'ו (אנדרו רוברטסון/81), אחמד אלמוחמדי, דיוויד מאיילר, טום הדלסטון, ניק פואל, מוחמד דיאמה, אדאמה דיומנדה (ראיין טיילור/88).

 

ארסנל: דויד אוספינה; קיירן גיבס, פר מרטסאקר (נאצ'ו מונריאל/33), גבריאל (ארון רמזי/57 (ג'ף ריינה-אדלאידה/73)), קלום צ'יימברס; מתיאו פלמיני, מוחמד א-נאני, תיאו וולקוט, ג'ואל קמפבל, אלכס איובי, אוליבייה ז'ירו.

ונגר וברוס (AFP)

 

הקהל באצטדיון KC באווירת גביע (gettyimages)

מהלך המשחק

 

דקה 10

קמפבל קיבל מאיובי את הכדור בצד ימין, חלף על פני השומר שלו, הגיע למצב טוב וברגל שמאל בעט לשער – הכדור חלף ליד העמוד.

דקה 25

משחק שקול עד כה, ובינתיים הדבר הבולט ביותר הוא כמות הדם שנשפכת על הדשא. לא פחות משלושה שחקנים משתי הקבוצות נפצעו, דיממו ואף נאלצו לרדת מהדשא ולהחליף חולצה. מתי נראה קצת יותר כדורגל?



פאוול חבוש, פאוליסטה ומרטסקר אחרי התנגשות לא סיפמטית (gettyimages)

דקה 30

הזדמנות נהדרת להאל. הגנת ארסנל התקשתה להרחיק כדור, מיילר בעט מקצה הרחבה כדור שטוח וחזק – אוספינה הגיב מהר, מתח איברים והדף הצדה. ההתקפה לא נגמרה, הכדור שב לרחבה ואף פגש את הרשת אך המשחק נעצר מכיוון שארבעה שחקני האל היו בעמדת נבדל בזמן הבעיטה של מיילר.

דקה 41

0:1 לארסנל! איזו טעות בהגנה של המארחים! מיילר ניסה להחזיר כדור אחורה אך מסר בטעות לז'ירו, שלא התקשה להרשית מתוך רחבה החמש.





התותחנים חוגגים (AFP)

דקה 43

כמעט 0:2! גיבס לקח את הכדור מחוץ לרחבה ובעט חזק ומסובב – הכדור התעופף לעבר השער וננעץ במשקוף.


יאקופוביץ' מתעופף לעבר הכדור, הוא לא הגיע אך למזלו הכדור פגע במשקוף (AFP)

דקה 45

לא פחות מחמש דקות יתווספו למחצית הראשונה בשל ריבוי הפציעות.


מגוייר הפצוע (gettyimages)

דקה 45+2

ברוס עלה ראשון לכדור גובה ונגח לעבר השער – הכדור חלף קרוב מאוד לעמוד.

דקה 45+5

וולקוט הניף את הרגל ובעט מ-20 מטרים – הכדור חלף לא רחוק מהקורה.


לא רחוק. וולקוט (gettyimages)

דקה 51

הזדמנות אדירה לארסנל! א-נאני בעט מהאוויר מחוץ לרחבה, הכדור עלה, ירד והיה בדרכו הבטוחה לעבר הרשת, יאקופוביץ' הדף בקצות האצבעות לקרן.

דקה 65

פאוול לקח את הכדור וניסה את כוחו מחוץ לרחבה – הבעיטה השטוחה לא הייתה בכיוון. האל לוחצת אך לא מצליח להגיע להזדמנויות ממשיות.

דקה 66

הזדמנות טובה להאל: אלוקו המחליף ושחקן הגנה התרוממו לכדור גובה, הכדור פגש את הראש של שניהם, הלך לפינה הרחוקה וחלף סנטימטרים מהקורה.

דקה 72

0:2 לארסנל! וולקוט התנהל עם הכדור בצד שמאל והרים לאמצע, ההגנה פספסה הרשלנות וז'ירו ממרחק של שישה מטרים כבש מהאוויר. המשחק נראה גמור.



גמר את המשחק. ז'ירו (gettyimages)

דקה 77

0:3! זהו, המשחק גמור. וולקוט קיבל כדור נהדר ברחבה מקפמבל ומול השוער גלגל לרשת. 

דקה 83

כמעט שלושער לז'ירו – החלוץ קיבל את הכדור ברחבה עם הגב לשער ובעט בסיבוב, השוער קלט.

דקה 87

עוד הזדמנות טובה לארסנל, הפעם הבעיטה של איובי מחוץ לרחבה נהדפה על ידי השוער.

דקה 89

0:4! קמפבל מסר עוד כדור לוולקוט מבעד להגנה, הפעם בצד ימין, האנגלי לא התבלבל ובעט חזק ושטוח וכבש את הרביעי.


איזו הקלה. וולקוט (gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי