שוויינשטייגר צריך להרוויח את מעמדו

שווויישנטייגר. גרמני בעקבות גורלו
שווויישנטייגר. גרמני בעקבות גורלו | צילום: GettyImages

קשר יונייטד לא הצדיק הרכישה. הדרך לגאולה? לנצח בדרבי ולדפוק את פפ

(גודל טקסט)

לפי הדיווחים המגיעים ממחנה מנצ'סטר יונייטד לקראת הדרבי הגדול הערב (18:00, ישיר בספורט1), בסטיאן שוויינשטייגר עשוי לפתוח במשחק הליגה הראשון שלו מאז תחילת ינואר. האם מדובר בחדשות מעודדות מבחינת השדים האדומים? הדעות חלוקות מאוד, אבל אם יפתח המשימה של הקשר הגרמני הוותיק תהיה מרתקת, ביותר ממובן אחד.

 

למעשה, שוויינשטייגר בקושי נראה על הדשא מאז תחילת דצמבר, והעובדות היבשות מעניינות ומפתיעות למדי. אחרי שסיימה יונייטד בתיקו מאופס מול ווסטהאם באולד טראפורד, היא דורגה במקום הרביעי, בשיוויון נקודות עם היריבה העירונית, ובמרחק 3 נקודות בלבד מלסטר בפסגה. המטרה המוצהרת של לואיס ואן חאל היתה זכיה באליפות, והאוהדים אכן חשבו בכיוון, למרות היכולת המשעממת של הקבוצה על הדשא.

 

ואולם, היה זה שבוע בעייתי מאוד עבור שוויישנייטגר. הוא תקף את הבלם הניו זילנדי של הפטישים ווינסטון ריד, וספג השעיה מ-3 משחקי ליגה, על אף שהשופט לא הבחין באירוע. 3 ימים מאוחר יותר, הפסידה יונייטד בוולפסבורג במחזור הנעילה בשלב הבתים בליגת האלופות והודחה בבושת פנים מהמפעל. שווייני, בביקור מרגש במולדת אחרי המעבר מבאיירן מינכן לאנגליה בקיץ, הפגין יכולת ירודה במיוחד, וספג ביקורת קטלנית ממאמנו. "זה לא שוויינשטייגר שאני מכיר מתקופתי בבאיירן", אמר ואן חאל.

 

המנג'ר בינתיים לא מרוצה. ואן חאל ושווייני (GettyImages)

 

המהלומה היתה קשה, אך היא מתגמדת לעומת מה שקרה בפרמייר-ליג, והנה לכם סטטיסטיקה לא שגרתית. עד ההשעיה, שוויינשטייגר צבר 15 משחקי ליגה במדי השדים האדומים, והם הפסידו בהם רק פעמיים. כאשר נאלצו להסתדר בלעדיו, הם הפסידו 3 משחקים ברציפות מול בורנמות, נוריץ' וסטוק הצנועות. חלום האליפות התרסק, בעוד בתקשורת עסקו בדיווחים ההזויים אודות הגעתו האפשרית של ז'וזה מוריניו למנצ'סטר, גם אם לא היה להם כל קשר למציאות. איכשהו, יונייטד התפרקה לחתיכות ללא שוויינשטייגר. האם זה מקרי? לא בטוח שהצוות המקצועי שלה יודע את התשובה.

 

הגרמני חזר לשני משחקים, בהם סיימה יונייטד בתיקו מול צ'לסי במשחק בו היתה עדיפה, וגם ניצחה את סוונזי – ואז נפצע בברכו ונעדר במשך חודשיים. בלעדיו, הספיקה הקבוצה לחזור לעצמה עם מספר תוצאות מעודדות, אך גם הפסידה 4 פעמים בכל המסגרות. בשורה התחתונה, הפסידה יונייטד 5 פעמים בלבד ב-29 משחקים כאשר הגרמני היה על הדשא. ב-17 המשחקים מהם נעדר, היא הפסידה ב-7. מקרי? ייתכן, אבל לא כדאי להקל ראש בנתון הזה.

 

הפציעה בברך נגד סוונזי (GettyImages)

 

ברור לכל ששוויינשטייגר, אחד השחקנים המוכשרים והמנוסים בסגל, אמור לקחת את המנהיגות על כתפיו. ברור גם שהוא לא תמיד עשה את זה, בלשון המעטה. בעיני אוהדים ופרשנים רבים, הוא לא סיפק עד כה את הסחורה, והחתמתו תמורת כ-9 מיליון יורו בגיל 31, לאור הבעיות הרפואיות הרבות, לא לגמרי הוכיחה את עצמה. שוויינשטייגר אף איבד את המוניטין בגרמניה, והמאמן הלאומי יואכים לב אפילו נאלץ להסביר אתמול מדוע זימן את הקפטן שלו למשחקי הידידות הקרובים. גרמנים רבים מאמינים כי במצבו הנוכחי אין לו מקום בהרכב הפותח באליפות אירופה, אבל יוגי תמיד שומר אמונים לגיבורים הוותיקים, ולכן סיכוייו דווקא טובים – אבל לא מצוינים.

 

על מנת להסיר את הספקות ולהגיע במצב אופטימלי ליורו 2016, חייב שווייני לחזור לאיתנו ולהצעיד את יונייטד לחודשיים טובים בסיום העונה. כאשר נכנס בדקות האחרונות ברבע גמר הגביע מול ווסטהאם, בעוד השדים האדומים היו בפיגור, הוא הצליח להביא למפנה, דייק בכל מסירותיו, ובסופו של דבר הושג תיקו 1:1. לעומת זאת, ביום חמישי, במשחק הגומלין מול ליברפול בשמינית גמר הליגה האירופית, בו היתה זקוקה יונייטד לנצחון בהפרש 3 שערים, שילובו של הגרמני כמחליף לא תרם דבר, למעט עבירה בוטה ומכוערת שלא איפיינה אותו בימים כתיקונם. באופן כללי, הרקורד המשמעתי שלו ביונייטד גרוע בהשוואה לכל הקריירה בבאיירן, וזה מעיד על היעדר שקט נפשי.

 

יחד עם יוגי לב. בינתיים המאמן שומר לו אמונים (GettyImages)

 

ההדחה מהליגה האירופית הרסה לוואן חאל את הנתיב המועדף לליגת האלופות, וכעת הוא ירכז את המאמצים כדי לעקוף את מנצ'סטר סיטי ולסיים לפניה במקום הרביעי. הפער עומד כיום על 4 נקודות, וניצחון חוץ על היריבה העירונית יקרב מאוד את השדים האדומים להגשמת החלום. האם שילובו של שוויינשטייגר, עליו ניכר עודף משקל מסוים, יסייע להם בכך? זאת שאלה שמרתקת לא רק את האוהדים באנגליה אלא גם את הגרמנים.

 

אז הקשר הוותיק חייב לתת הצגה, ויש לו מוטיבציה מיוחדת להקדים את סיטי. זה לא סוד כי שווייני התכוון לסיים את הקריירה במינכן כשחקן של קבוצה אחת בלבד, אבל היחסים עם פפ גוארדיולה עלו על שרטון, וכך התקבלה ההחלטה המשותפת על פרידה. נקמה במאמן הקטאלוני יכולה להיות מתוקה, והנה מגיעה ההזדמנות לעשות זאת בדרך מיוחדת. אם תקדים יונייטד את סיטי, ישחק שוויינשטייגר בליגת האלופות בעונה הבאה, בעוד גוארדיולה יישאר מחוץ למפעל עם קבוצתו החדשה, מבלי שתהיה לו השפעה כלשהי על הנעשה. פיקנטי, לא?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי