בהלול הציע: שקבוצות יתנדבו בבתי ספר

בהלול בדיון הוועדה למעמד הילד
בהלול בדיון הוועדה למעמד הילד | צילום: יונתן תוסייה-כהן

הוועדה לקידום מעמד הילד התכנסה. יעקב בוזגלו: ההורים משקיעים הון

(גודל טקסט)

הוועדה לקידום מעמד הילד, בראשותה של ח"כ יפעת שאשה ביטון (כולנו), כינסה דיון מיוחד הנוגע לאלימות במשחקי הנוער. בדיון הוסכם על כלל הגורמים כי הגורם המרכזי האחראי לאלימות הם הורי השחקנים, הנמצאים במשחקים.

 

יו"ר המועצה למניעת האלימות במשרד התרבות והספורט השופטת עדנה בקרנשטיין אמרה: "אנחנו חיים בסביבה אלימה וגזענית, צריך להילחם בזה ולגדל את הנוער שיהיה מאופק יותר ושהספורט יתן סובלימציה לאלימות, שיעניק מסרים לציבור. מי שתורם לאלימות של הילדים זה ההורים שלהם".

 

 

חבר הכנסת, זוהיר בהלול אמר: "אין פה רעיונות יצירתיים. שני רגעים מכוננים היו לי: פגשתי ילדים בכפר ורדים שהלינו על אלימות וזה היה עצוב, ילדים מזמינים אותי ולא מדברים על הפעילות אלא בעיניים נוגות מדברים על אלימות. הרגע השני הוא המשחק בין ביתר לסכנין. זה פוגע בנימים החשובים של הניסיון לשלב בין ערבים ויהודים".

 

בהלול הציע עונש חינוכי: "אולי נטיל על כל מועדון 100 שעות בבית ספר. הטאלנטים יגיעו והילדים רואים בהם דמויות להערצה. הם בעלי ההשפעה הכי מאגית".

 


דיון הוועדה. (דוברות הוועדה למעמד הילד)

 

"הוקמה ועדה שתפקידה ליישם את המלצות המבקר. עשינו סיעור מוחות עם מספר גורמים. רוצים להביא לאיזשהו מקום שהמאמנים יהיו סוכני שינוי ויהיו מעורבים בתכנית למניעת אלימות. יש פרויקט של הכרטיס הירוק. אם הורה מתנהג בצורה לא ראויה ביציע צריך לקשור את המעשה למועדון עצמו שיעמוד לדין. הסנקציות הן נגד המועדון: או הפסקת משחקים או זימון לבית הדין המשעמתי עם השלכות", הוסיף עורך הדין יריב טפר, נציג ההתאחדות לכדורגל.

 

מנהל המקצועי של מחלקת הנוער במכבי חיפה, שמוליק חנין אמר: "אנחנו לא מדגישים את הערכים החיוביים בכדורגל. הפופוליסטי הוא השלילי. צריך לתת תמריצים לקבוצה ההוגנת. צריך שכל מועדון יעסיק איש חינוך בהקצבה של ההתאחדות או משרד הספורט."

 

יעקב בוזגלו שהשתתף בדיון ציין: "לא מסכים עם כמעט שום מילה שנאמרה פה. אין לי ספק שאת כל הטעויות עושות האגודות. ההשקעה היא ענקית להרבה מאוד הורים. יש הורים שאפילו לוקחים הלוואות כדי שילדיהם יגיעו לגדולות. אף אחד לא מקרב את ההורים לאגודות ומעניק להם הסברים".

 


יעקב בוזגלו. אב פרובלמטי? (ערן לוף)

 

בוזגלו הוסיף: "איך מנטרלים את אלימות ההורים? פשוט מאוד, יידע זה כוח. מקרבים את ההורים שאנחנו מוחזקים על ידם, נותנים להם תחושה של שייכות בלי איומים. אני נחשבתי לאב הכי פרובלמטי בכדורגל. הדביקו לי סטיגמות לא נכונות, אבל הבעיה האמיתית הייתה של האגודות שלא היו יכולות להתמודד מולי כי היה לי הרבה יידע".

 

 "הורים חייבים להיות חלק מהתהליך", סיכמה ח"כ שאשא-ביטון, "צריכות להיות יותר סנקציות – אם הורה מפשל, הוא צריך לחטוף. חייב גם להיות תקנון אחיד לכל הקבוצות ויש לחדש את האמנה למניעת אלימות במשחקי ילדים ונוער. הגעה של שחקנים לבתי הספר צריכה להיות במסגרת הפעילות של ההתאחדות לכדורגל ואני מבקשת שבוועדה של ההתאחדות לכדורגל ישימו דגש גם על גיל התחרות של הגילאים השונים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי