גרמניה עוברת לשיטת שלושה בלמים

|

אלופת העולם תפגוש את אוסטרליה (חי בספורט1 ב-21:25) ותציג סגנון משחק חדש

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו     צילומים: GettyImages

גרמניה תשחק היום לראשונה בשנת 2015 במשחק ידידות בקייזרסלאוטרן נגד אלופת אסיה, אוסטרליה באיצטדיון בצנברג (חי בספורט1 ו-HD החל מ-21:25). לפני המשחק תהיה דקת דומיה להרוגי אסון התרסקות המטוס באלפים של צרפת בו נהרגו 144 נוסעים.

זה יהיה המשחק ה-899 של נבחרת גרמניה. בארבעה משחקים בין הנבחרות ניצחה גרמניה שלוש פעמים ואוסטרליה עשתה זאת ב-2011 כשניצחה 1:2. הפרש השערים 5:12 לזכות גרמניה. 

גרמניה תשחק ללא שוער באיירן מינכן, מנואל נוייר, הנחשב לטוב בעולם מאחר והוא סובל מדלקת בברכו. לב אמר שהוא יהיה כשיר למשחק ביום ראשון נגד גיאורגיה. "הוא יכול לשחק, אבל אנחנו לא רוצים לקחת סיכונים איתו", הסביר מאמן הדי מאנשפט. שוער באיירן עובר תוכנית אימונים מיוחדת להכשירו למשחק במוקדמות היורו.  

לא ברור עדיין האם יואכים לב יפתח עם שוער בורוסיה דורטמונד, רומן ויינדנפלר, שלא נהנה מעונה טובה או רון-רוברט זילר מהאנובר.

שוקל לעבור לשיטת משחק חדשה. לב

הולגר באדשטובר ואילקאיי גונדוגאן עשויים לעשות קאמבק אחרי פציעות ארוכות שהיו להם. עבור קשר דורטמונד זו יכולה להיות הופעה מרגשת שכן הוא נפצע באותו איצטדיון באוגוסט 2013 וסוגר מעגל. "אני סוגר פרק בחיי. במגרש הזה נפצעתי בגב ולא חשבתי שייקח כל כך הרבה זמן עד שאחזור לנבחרת". משחקו האחרון היה בניצחון על פראגוואי 0:3. המשחק האחרון של באדשטובר היה ה-4:4 הבלתי נשכח נגד שבדיה. 

מטרת המשחק לפי העיתון 'דר טאשפיגל' היא לשנות את השיטה המוכרת. לפי הדיווח לב שלח את עוזריו לכל קצווי עולם בשבועות האחרונים לחפש עבורו את הכדורגל המושלם. הוא לא היה מרוצה מהפתיחה של גרמניה במוקדמות היורו ומבין שחייב לבוא שינוי אחרי הזכייה במונדיאל. מנהלת הנבחרת, אוליבר בירהוף, הביא ללב את הרעיון לשחק עם שלושה בהגנה אחרי שבירהוף שיחק בעבר עם אודינזה במשחק חוץ נגד יובנטוס ואחד משחקני ההגנה ראה אדום אחרי שלוש דקות. אודינזה ניצחה עם 10 שחקנים בתוצאה 0:3.

בירהוף אמר: "לוקח זמן להבין את השיטה הזו". בגרמניה לא מתלהבים וטוענים שארבע קבוצות ששיחקו כך במונדיאל עפו כבר בשלב הבתים. במונדיאל 2010 רק צ'ילה שיחקה כך.

"לוקח זמן להבין את השיטה". בירהוף ולב

נגד אוסטרליה השיטה תיבחן כשבאדשטובר אמור להיות אחד הבלמים. "זה רעיון לא רע לשחק כך", אמר הקדר אילקיי גונדוגן. לב גם טען שהנבחרת צריכה פיתרון בהתקפה ולשחק בצורה הזו הוא רעיון טוב. "צ'ילה משחקת מצוין בשיטה זו", אמר. 

אוסטרליה תחסר את מתיו ספירנוביץ' בלם ווסטרן סידני שנפצע באימון. בתוך כך תקף הבוס של פ.צ. קלן, יורג שמדטקה, את לב שזימן ברגע האחרון את הקטור יונאס הבלם לנבחרת ולא נתן לו אפשרות לעכל את הזימון. "אני מאחל להקטור הצלחה וזה אומר שהוא בדרך הנכונה, אבל בניתי עליו לאימונים השבוע והייתי שמח אם הייתי יודע על הזימון כמה ימים לפני כן". 

הרכבים משוערים:

גרמניה: ויידנפלר, בואטנג, הומלס, באדשטובר, שוויינשטייגר, אוזיל, קרוס, רויס גונדוגאן, גצה, מולר

אוסטרליה: ריאן, דיווידסון, ווילקינסון, סיינבורי, פראניץ', לונגו, ידינק, מיליגן, לאקי, אור, יוריץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי