קריירה לרגע: הספורטאים שהתחפשו לאחר הפרישה

ג'ונס
ג'ונס | צילום: Gettyimages

כוכבי קולנוע, פוליטיקאים והג'וב הטרי של באסטון. חג פורים, גרסת הספורט

(גודל טקסט)

פורים תמיד מזניק החוצה את נשוא התחפושות והיצירתיות אצל בני הנוער והוריהם. אז לרגל חג התחפושות, אספנו עבורכם כמה מהספורטאים שנטשו את מגרש הספורט לטובת קריירה במקום אחר. בפולטיקה, על מסכי הקולנוע ובטלוויזיה ואפילו בקונדטוריה. מוכנים?

 

 

ויני ג'ונס: משחקן לשחקן קולנוע
אחד מנוטשי המגרש הבולטים והמוכרים הוא ויני ג'ונס. הוולשי שהפסיק לככב בפרמייר-ליג במדי ווימבלדון ואף להניף עם ה"קרייזי-גאנג" גביע ב-1988, תלה את הנעליים, אך לא את הדמות הקשוחה שלו. מאז הוא לוהק בלא מעט סרטים ובהם "לוק, סטוק ושני קנים מעשנים". הוא הגיע גם להופעות בסרט המצויר מדגסקר בתור קול, אקס מאן ב-2006 ועוד רשימה ארוכה של סרטים גם לצד שחקני קולנוע כסילבסטר סטאלון וארנולד שוורצנגר.

 


ויני ג'ונס. מהמגרש לכוכב סרטי פעולה (Gettyimages)

 

רומאריו: לא פוחד לתקוף גם במגרש הפוליטי
מהחלוצים הגדולים שידע הכדורגל הברזילאי. כוכב פ.ס.וו וברצלונה בעבר הפציץ שערים בלתי נשכחים אך מאז פרש ב-2009 הוא לא חסך במילים. רומאריו עבר לפוליטיקה והפך לאחד הבכירים במפלגה הסוציאליסטית בברזיל. ההתבטאויות שלו נגד השחיתות הממסדית עלו לכותרות בעת אירוח הגביע העולמי ב-2014. ב-5 באוקטובר 2015 הוא כבר נבחר לפלרמנט עם מספר הקולות הרב ביותר שהשיג מועמד מטעם המפלגה בריו דה ז'ניירו.

 


רומאריו, לא מפחד לדבר (Gettyimages)

 

קווין ג'ונסון: אסיסט פוליטי
עוד אחד שעבר ממגרש הספורט לצד הפוליטי הוא רכז העבר האגדי של פיניקס סאנס. קווין ג'ונסון רשם 12 עונות ב-NBA, הופיע שלוש פעמים באולסטאר וחילק לא מעט אסיסטים לחבריו, אך לאחר הקריירה ניצל את התואר אותו עשה בתקופת הקולג' ופצח בקריירה פוליטית. מ-2008 הוא גם החל להתמודד על ראשות העיר סקרמנטו, מקום מגוריו וגם תפס את הכס. כל זה לצד פרשיות לא נעימות של אישומים של תקיפה מינית מהעבר ועוד. ג'ונסון ממשיך בכל זאת בעשייה פוליטית בעירו ומרבה להיות פעיל ברשתות החברתיות.

 


קווין ג'ונסון. מחלק האסיסטים למחלקת חזות פני העיר (AFP)

 

מייסאו באסטון: התאהב בתנור
הפורוורד שכיכב במכבי תל אביב וב-NBA ואף הגיע לקדנציה קצרה בבני הרצליה מצא עצמו אחרי שפרש במקום לא שגרתי. באסטון שמטפח בן בתקווה שיהיה כדורסלן מצליח, פתח יחד עם אשתו חנות מאפים במישיגן. חמישה חודשים אחרי הפתיחה של החנות ובאסטון אף קיבל במה יוקרתית בתכנית טלוויזיה בתחרות אפיית קאפקייקס עם פרס של עשרת אלפים דולרים. "אני לא אופה גדול, אני רק נהנה מזה", ציין באסטון כשנשאל על הקריירה החדשה והטעימה שלו.

 


באסטון, מישהו רוצה קאפקייקס? (Gettyimages)

 


יולנדה באסטון והסחורה החדשה

 

אנה קורניקובה: קריירה חדשה
היא פרצה בסערה ככוכבת מבטיחה בטניס העולמי. הרבה בזכות המראה היוקרתי, אבל גם בזכות היכולת. אז אמנם קורניקובה לא קטפה שום תואר משמעותי בחמש שנות הקריירה שלה, אך הספיקה לחדור היטב לתודעה. זה משך אותה למסלול הדוגמנית והקריירה שנקטעה עם פציעה בגב התחלפה במסלול אחר. בהמשך הפכה לאושיית טלוויזיה ומנחה בארצות הברית שם היא מתגוררת גם בתכנית "לרדת בגדול" בגרסה המקומית ובעוד תכניות נוספות. כנראה שזה לא רק בגלל הטניס, אך עדיין קורניקובה תיזכר כמי שהחלה על מגרשי הספורט הלבן.

 


קורניקובה, יופי תמיד היה לה  (Gettyimages)

 


קורניקובה בימים קצרים על מגרש הטניס (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי