משחק הידידות בין בלגיה לפורטוגל יתקיים בליירה

| צילום: Gettyimages

אחרי מתקפת הטרור בבריסל, הוחלט לבטל את המשחק, לבסוף חלה תפנית

(גודל טקסט)

משחק הידידות בין בלגיה לפורטוגל שתוכנן להיערך בשבוע הבא בבריסל, הועבר לפורטוגל ויתקיים בעיר ליירה, באותו מועד שנקבע מראש – ב-29 במארס.

ההחלטה לבטל את המשחק בבלגיה התקבלה בעקבות בקשת עיריית בריסל, יום אחרי מתקפת הטרור הרצחנית בעיר שגבתה את חייהם של עשרות חפים מפשע בשדה התעופה ובאחת מתחנות הרכבת התחתית. 

בבלגיה החליטו שאין ביכולתם לשאת באחריות לחייהם של עשרות אלפי אוהדים באיצטדיון ובסביבותיו, לפחות עד התארגנות מחודשת של כוחות הבטחון והשלמת ההערכות המודיעיניות המעודכנות בעקבות הפיגועים. 

ההתאחדות הפורטוגלית הציעה לערוך את המפגש בליסבון, אולם מאמן נבחרת בלגיה, מארק וילמוטס, סרב תחילה להעביר את המשחק לפורטוגל, אבל שינה את החלטתו בהמשך. החשש הגדול ברחבי אירופה מתרכז בארגון יורו 2016, טורניר הכדורגל הגדול של השנה שייערך הקיץ בצרפת.

Portugal – Belgique le 29/03 à Leiria https://t.co/etramjLl4p#porbel

— BelgianRedDevils (@BelRedDevils) March 23, 2016

קשר אנדרלכט אנדי נחאר מהונדורס אמר בראיון ל"וושינגטון פוסט" שהוא חושש לחיי משפחתו בבריסל ורוצה לעזוב את בלגיה. מתיאס סוארס הארגנטיני, שקיבל אזרחות בלגית ומשחק אף הוא באנדרלכט, סיפר לכלי תקשורת בארצו: "התקשרתי מיד לאשתי. הבת שלי הייתה בביתי, שמרוחק עשר דקות ממקום הפיגוע. אני חושש לחיי משפחתי ועדיף שאעזוב".

בינתיים, מי שבוודאי נשמו לרווחה הם ראשי כמה מהמועדונים הגדולים בעולם כמו ריאל מדריד וצ'לסי, שם גילו כי נחסך משחק וסיכון לפציעות של כוכבים כמו כריסטיאנו רונאלדו ואחרים. 


חיילים בבריסל, ימים מתוחים בבלגיה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי