זה ילד זה? אל חלילוביץ' הוא הדבר הבא בקרואטיה

אלן חלילוביץ'
אלן חלילוביץ' | צילום: Gettyimages

בנו של כוכב באר שבע לשעבר החל לקיים את ההבטחה. יוכין על היהלום

(גודל טקסט)

איבן ראקיטיץ' הפצוע ייעדר הערב משורות קרואטיה במשחק הידידות מול ישראל, וזה רק מעצים את ההזדמנות שעשוי לקבל הכוכב הבלונדיני הנוסף של ברצלונה. אלן חלילוביץ', שיחגוג את יום הולדתו ה-20 במהלך אליפות אירופה הקרובה, נהנה מהעונה הטובה ביותר בקריירה כמושאל לספורטינג חיחון, וחולם למצות את הפוטנציאל גם במדים הלאומיים.

המפגש מול נבחרת כחול-לבן יהיה מרגש עבורו, ולא רק כי אביו, סיאד חלילוביץ', כיכב בהפועל באר שבע מיד לאחר שאלן נולד. זהו צ'אנס בלתי חוזר להוכיח את עצמו לקראת הטורניר בצרפת. הוא לא שותף כלל במונדיאל בברזיל וזכה לדקות בודדות במוקדמות יורו 2016. האם הכשרון הצעיר מסוגל להתמודד על מקום בהרכב הפעם?

לא הכל הלך חלק עבור הנער בעונה שעברה, כאשר נקלע למאבקי תחתית בליגה השניה עם קבוצת המילואים של ברצלונה, שהצליחה להחתים אותו מדינמו זאגרב תמורת שני מיליון יורו בלבד בקיץ 2014. ארבעה שערים בלבד היו לו, והוא אפילו לא תמיד נכלל בהרכב, כך שהאפשרות להצטרף לקבוצה הראשונה הייתה חסומה בפניו. חיחון זו אופרה אחרת לגמרי. 

אבלארדו, בלם עבר אגדי בקאמפ נואו, הוא המאמן המצליח בספינת הדגל מחבל אסטוריאס, והקשרים הטובים עם הנהלת בארסה איפשרו לו להחתים את הקרואטי בהשאלה – מה גם שלואיס אנריקה, שגדל בחיחון, הוא אוהד שרוף ששמח לעזור לחברו. התוצאה עד כה מעודדת. ספורטינג אמנם מדורגת מתחת לקו האדום, וסיכוייה לשרוד מוטלים בספק, אך חלילוביץ' הוא אחד המצטיינים בשורותיה והכדרור המיוחד שלו באגף הימני מצית את הדמיון.


אלן חלילוביץ', מקבל צ'אנס בחיחון (Gettyimages)

חיחון היא אחת הקבוצות הצעירות ביותר בספרד, ולכן חלילוביץ' הרגיש מיד בבית. האנרגיה האדירה שלו באגף הימני גרמה לאוהדים להתאהב בו – הוא לא רק מקסים ביכולת טכנית מופלאה ופריצות סוחפות, אלא גם נלחם על כל כדור ומבצע המון עבודה שחורה. הקרואטי היה חתום על כל שלושת הניצחונות הראשונים של ספורטינג בחלק הראשון של העונה. הוא בישל באמנות את השער המכריע בלה קורוניה, היה כוכב הניצחון במגרשה של אספניול עם שער נאה, והבקיע גם את אחד השערים היפים של העונה ב-0:1 על מלאגה. נכון לעכשיו, יש לו 3 שערים ו-5 בישולים והוא עצמו מביע סיפוק לא מבוטל.

"אין לי ספק שהשתפרתי מאז עזבתי את זאגרב. העונה נטלתי חלק ב-30 משחקים בליגה הטובה בעולם, וזה לא דבר של מה בכך בגילי. למדתי המון מבחינה טקטית, וגם הכושר הגופני שלי טוב יותר עכשיו. המאמן סומך עליי ואני עובד קשה מאוד באימונים. עכשיו אני חוזר גם לנבחרת, והמטרה היא להמשיך במגמת העליה", אמר השבוע.

אבלארדו אמנם סיפסל את הקרואטי בחלק מהמשחקים בשבועות האחרונים כי העדיף שחקנים פיזיים יותר, אך הוא מודע היטב לפוטנציאל העצום. "אין לי מושג מה גבול היכולת של אלן. הוא נלחם על כל כדור, זוכה בתיקולים ומדייק במסירות. יש לו אישיות כובשת, והוא יודע לסחוף את החברים אחריו. הוא מעניק לנו אופציות מגוונות מאוד בחלק הקדמי, ועשוי להביא לנו לא מעט נקודות", אמר הבוס.


עוד יככב גם במדים האלה? (Gettyimages)

בבארסה עוקבים אחריו על בסיס שבועי, ולא מתכוונים לוותר על הקרואטי, גם אם בעונה הבאה לא יהיה לו מקום בסגל. הנטיה היא להמשיך בהשאלה, וחיחון תהיה האופציה המועדפת אם תצליח להישאר בליגה הבכירה. העתיד נראה ורוד בשלב זה, אבל כעת הגיע הזמן לקבל גם את הבמה בנבחרת. 

האם המאמן הלאומי אנטה צ'אצ'יץ', שנחשב לעושה דברו של זדרבקו מאמיץ', הבעלים של דינמו זאגרב, יעניק לו את הבמה? נכון לעכשיו, מעריכים העיתונאים בקרואטיה שחלילוביץ' לא יפתח, אך ישולב במחצית השניה על מנת להראות את ההתקדמות הלכה למעשה. היריב המרכזי על המקום בהרכב הוא דווקא מתיאו קובאצ'יץ' מריאל מדריד, ומבחינת אוהדי ברצלונה יהיה זה סמלי אם חלילוביץ' יעשה עבודה טובה יותר מעמיתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי