ונגר: "אני משחק נגד האחים שלי"

|

ארסנל תפגוש ב-21:45 את מונאקו בפעם הראשונה באלופות, ברבטוב חוזר לאנגליה

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו     צילום: GettyImages

מפגש מרגש לארסן ונגר נגד קבוצתו לשעבר מונאקו באמירויות (21:45). ארסנל מגיעה למשחק בכושר מצוין עם 10 נצחונות בכל המסגרות מתוך 12 משחקים אחרונים. מונאקו לעומתה מדורגת רק רביעית בליגה, אבל ספגה רק שער אחד בשלב הבתים בצ'מפיונסליג. זו פעם ראשונה ששתי הקבוצות נפגשות במסגרת הזאת ולמונאקו יש היסטוריה של נצחונות על אנגליות במפעלי אירופה. ב-1997 הדיחו את ניוקאסל מרבע גמר המפעל, שנה לאחר מכן הדיחו את מנצ'סטר יונייטד בשלב דומה. ב-2004 הם ניצחו את צ'לסי בחצי גמר האלופות והעפילו לגמר נגד פורטו בו זכה מאמן צעיר ז'וזה מוריניו שהוחתם באותו קיץ אצל הבלוז. 

מונאקו היתה הקבוצה היחידה בקריירה שפיטרה את ונגר אחרי שקיבל הצעה לאמן את באיירן מינכן. "אני מקצוען ואחרי 18 שנה כמנג'ר ארסנל אני מכבד את מונאקו ומצד שני גם מתרכז רק בניסיון לעלות לרבע הגמר. ברור שאני נותן להם כבוד. בסך הכל אני משחק נגד האחים שלי, אבל זה חלק מהג'וב שלנו". על פיטוריו אמר שאלה באו במצב מיוחד: "הם רצו בעצם שאאריך את החוזה, אבל לא הסכמתי, אבל מצד שני רציתי להמשיך עוד שנה והם לא הסכימו. אין לי חרטות שעזבתי".

ונגר אמר בחיוך: "מונאקו וארסנל הן שתי קבוצות משוגעות שהסכימו לתת לי לאמן אצלהם. היה מדובר בהחלטות אמיצות, כי זה לא היה מובן מאליו שהן יחתימו אותי". ונגר הצביע על הקיצוני הבלגי יאניק פריירה קרסקו בן ה-21 ממונאקו כאיש המסוכן במונאקו. 

התותחנים אף פעם לא זכו בליגת האלופות. לגבי הסיכוי של ארסנל לזכות השנה בתואר אמר: "זה הולך ונעשה קשה יותר ויותר מאשר לפני 10 או 15 שנה. הקבוצות הגדולות משקיעות כספים בצורה מדהימה. האמת שגם ארסנל השקיעה, אבל אנחנו לא נוכל אף פעם לעמוד בתחרות נגד הגדולות באמת". 

דימיטאר ברבטוב, חלוץ טוטנהאם ומנצ'סטר יונייטד חוזר בגיל 34 לאנגליה ועשוי להיות בהרכב למרות שכבש העונה רק 6 שערים ב-18 משחקים. מאמנו הפורטוגלי לאונרדו ז'רדין אמר: "ברבטוב לא בשיאו כרגע, אבל אם יתפוס יום הוא יכול לתת שואו גדול. אני מעדיף שישחק פחות משחקים, אבל עם אינטנסיביות גדולה יותר. הוא נשאר החלוץ מספר אחד עבורנו".  על ארסנל אמר: "היא קבוצה שהשתפרה בשלוש השנים האחרונות, אבל אני מאמין שאפשר להפתיע אותם". ברבטוב אמר על ארסנל: "היא משחקת את הכדורגל היפה ואת זה שהיינו רוצים לראות בכל מגרש". 

מונאקו שרכשה שחקנים בכסף גדול תודות לטייקון דימיטרי ריבולובלוב הפסיקה לעשות זאת אם כי יש האומרים שבקיץ הוא שוב ישקיע. אחרי שרדמאל פלקאו וחאמס רודריגס עזבו הבקיעה מונאקו העונה רק 26 שערים ב-25 משחקים בליגה. גם באלופות סיימה ראשונה בבית, אבל הבקיעה רק 4 שערים.  

בארסנל כדאי לשים לב לקשר ברנרדו סילבה שעשוי לחגוג הופעת בכורה באלופות בארסנל. הוא עשוי להשתלב במשחק. ג'ק ווילשייר לא ישחק בגלל שהוא פצוע וארסן ונגר לא רוצה לסכן אותו. בתוך כך גילו שחקני ארסנל שהם קוראים לאלכסיס סאנצ'ס בכינוי חדש. השחקנים קוראים לו "דורסל" בגלל שהוא לא מפסיק לרוץ על המגרש, אבל הוא גם היה פעמים רבות השנה פצוע. 

הרכבים:

 

ארסנל: אוספינה, ביירין, מרטסאקר, קוסיילני, גיבס, קוקלין, קאסורלה, אוזיל, סאנצ'ס, וולבק, ז'ירו

 

מונאקו: סובאשיץ', אצ'יג'ילה, אבדננאור, טורה, פאביניו, וואלאס, דיראר, מוטיניו, קונדוגביה, מרטיאל, ברבאטוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי