"רפאלוב היה הפיבוריט של פרננדס"

|

עוזר מאמן נבחרת ישראל בעבר שיבח את הקשר: "הוא אחד הטובים בליגה הבלגית"

(גודל טקסט)

מאת: יעקב זיו                  צילומים: Gettyimages

 

 

שתי המועמדות העיקריות לזכייה באליפות בלגיה קלאב ברוז' ואנדרלכט נכנסות היום לראשונה למעגל המשחקים של הפלייאוף לאליפות בבלגיה. אנדרכלט מארחת את שרלרואה וקלאב ברוז' עם ליאור רפאלוב אחרי האכזבה נגד נבחרת בלגיה יארחו את סטנדרד ליאז' (חי בספורט2 החל מ-15:25). אתמול ניצחה גנט של רמי גרשון (90 דקות) את קורטרייק 0:2 ועלתה למקום הראשון בפלייאוף זמנית.

 

 

אחרי שהתברר שוב לרפאלוב שאין נביא בעירו, הבלגים שופעים מחמאות לקשר, מה שלא קיבל מהצוות המקצועי של נבחרת ישראל. עוזר מאמן סטנדרד ליאז', דויד מארטן, היה עוזרו של לואיס פרננדס בנבחרת הכחול לבן, והוא אמר היום לעיתון הבלגי בשפה הצרפתית 'לה דרנייר האור': "אני מכיר את ליאור מצוין. מעט אנשים האמינו בו אז, אבל אצל לואיס פרננדס הוא היה הפייבוריט מהר מאוד עוד כששיחק במכבי חיפה".

 

מארטן הוסיף: "עבורי, רפאלוב השנה אחד השחקנים הכי טובים בליגה הבלגית. אני חושב שהוא יכול אפילו לשחק טוב יותר. כולם מדברים על המספרים של ויקטור ואסקס, אבל לדעתי רפאלוב טוב ממנו. זה מדהים עד כמה הוא התקדם מאז שהייתי בישראל. הוא שיחק יותר משחקים מואסקס העונה והשפיע יותר. הנה השער והבישול שהביאו את הגביע לקלאב ברוז' אומרים הכל".

 

 

 

סטנדרד ליאז' נתפסת כאואטסיידר לזכייה באליפות אחרי שהתברגה לפלייאוף רק בחלק השני של העונה לאחר ההתאוששות מהפתיחה הגרועה עם גיא לוזון. המאמן של הקבוצה חוסה ריגה לקח איתו למשחק 20 שחקנים וביניהם שניים מפתיעים. אימו אסקיאל שחזר מהשאלה באל ערבי וכבר הבקיע שני שערים בשישה משחקים, אבל סבל מקרע בשריר והקשר ג'ונתן ליג'ר שחקן שחזר בהשאלה מבלקפול ושיחק רק משחק אחד בליאז' העונה.

 

מישל פרודום מאמן קלאב ברוז' טרוד בבעיות קשות בהגנה. שחקן הנבחרת תומאס מונייר פצוע ולא ישחק, אוסקר דוארטה הבלם מקוסטה ריקה חזר פצוע מהמשחק נגד פארגוואי ולא יוכל גם הוא לשחק.

 

 

שני המאמנים חוגגים היום ציוני דרך. פרודום חוגג את משחקו ה-250 וריגה את משחקו ה-100 כמאמן. קלאב ברוז' לא הפסידה 7 משחקים אחרונים נגד סטנדרד וניצחה על האפס את סטנדרד בשלושת משחקי הבית האחרונים שלה. הקבוצה של ליאור רפאלוב לא מנוצחת כבר 16 משחקי בית העונה.

 

חלוץ ברוז', טום דה סוטר אמר: "זו תהיה אכזבה גדולה מאוד אם אחרי עונה כזו מצוינת לא נזכה באליפות. אולי באופן אישי אין לנו את השחקנים הכי טובים בליגה, אבל כקבוצה אנחנו הכי חזקים". קלאב ברוז' שיחקה העונה כבר 51 משחקים בכל המסגרות יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. "המאמן מישל פרודום עשה רוטציה בין השחקנים כל העונה ורק את ההתקפיים השאיר, כי ידענו שיש לנו עונה ארוכה מאוד".

 

 

הרכבים משוערים:

 

קלאב ברוז': ריאן, דה פאו, מקלה, דנסוויל, דה בוק, סימונס, וורמר, רפאלוב, איסקיירדו, דה סוטר, בולינגולי

 

סטנדרד ליאז': תוראם, דוסאו, טיישרה, שולץ, ואן דאמה, פאטי, דה סארט, קרסלה, טרבל, ביה, דה קמרגו

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי