ארסן ונגר: "אני דורש מהשחקנים לזכות בגביע"

ונגר. מאוהב במפעל הגביע האנגלי
ונגר. מאוהב במפעל הגביע האנגלי | צילום: Gettyimages

מנג'ר ארסנל אחרי הניצחון על רדינג בחצי הגמר: "יש לנו סיכוי טוב"

(גודל טקסט)

רדינג מהצ'מפיונשיפ הוכיחה אתמול (שבת) לארסנל עד כמה הליגה השנייה באנגליה היא איכותית, כשמשכה אותה להארכה בחצי גמר הגביע האנגלי. ארסנל ניצחה 1:2 במשחק דרמטי עם המון רגשות ומול יציעים מלאים בוומבלי ועלתה לגמר בו תנסה לזכות בפעם ה-12 במפעל. מסתבר שהגביע האנגלי ממש לא מת. הסינדרלות קיימות בו, וגם כשהגדולות לוקחות את המשחקים ברצינות זה לא קל לעבור שלב. 

 

שוער רדינג, אדם פדריצ'י ששגה באמצע ההארכה ואפשר לאלכסיס ס'אנצ'ס לכבוש שער ניצחון, עזב את וומבלי כשהוא ממרר בבכי. בין המנחמים היה וויצ'ך שצ'סני, שוער ארסנל שלא ברור אם ימשיך בעונה הבאה בתותחנים וגם הוא היה אשם בחלקית בשער שספגה ארסנל מרגלי גארת' מקלירי כשדחק את הכדור לשערו שלו. עבור ארסנל היה זה ניצחון תשיעי ברציפות בכל המסגרות.

רדינג נלחמת למעשה נגד הירידה בצ'מפיונשיפ, וגם בגביע היא לחמה כמו אריה פצוע מול הכוכבים מקבוצת צמרת הפרמיירליג. פדריצ'י האוסטרלי בן ה-30, ששיחק 206 משחקי ליגה במדי רדינג בתשע העונות האחרונות, הניח לבעיטה של אלכסיס סאנצ'ס לחדור בין רגליו בהארכה. זה היה רגע מאוד אכזרי עבור השוער שהצטיין כל המשחק. 

שחקני רדינג. נתנו את המקסימום, אך הודחו (Gettyimages)

שצ'סני שכמעט הפסיד את המשחק לארסנל ונאלץ לשמוע קריאות בקהל "למה ונגר לא הציב את השוער הראשון דויד אוספינה", היה מלא שבחים לפדריצ'י בסיום: "הגענו להארכה רק בזכות השוער של רדינג. הוא היה פנטסטי, כך שאני מבין אותו שזה היה רגע קשה מאוד עבורו. הוא בטוח היה השוער הכי טוב על המגרש. הייתי בטוח שהוא עוד יעלה אותם לגמר".

לשצ'סני שחגג 25 שנה אתמול, היה יום גדול ומתנת יום הולדת נפלאה. ארסן ונגר אומנם ספסל אותו מאז ההפסד לסאות'המפטון ואחרי שנתפס מעשן, אבל ונגר נתן לו את הצ'אנס לשחק בגביע האנגלי ואימץ בכך את שיטת החלפת השוערים הקיימת בספרד. הפולני אמר: "יש לי יום הולדת שמח, אבל הקרדיט מגיע לרדינג שהיו נפלאים. אפשר היה לראות שהם לא מפחדים מאיתנו". 

פדריצ'י מבין שהכדור עבר את הקו (Gettyimages)  

ארון ראמזי הודה אחרי המשחק שרדינג הגיעה עם תכנית להתקיף וזה הפתיע את קבוצתו. "גם כשהובלנו עליהם, הם הראו אופי חזק מאוד. היינו ממש על הקרשים. היה לנו מזל נגדם. לא משנה איך עברנו אותם, העיקר שאנחנו בגמר. אף פעם לא נעים לראות מישהו עושה טעות, אבל זה היה הם או אנחנו. מישהו היה צריך להפסיד".  

ארסן ונגר רוצה להיות שיאן הזכיות בגביע האנגלי בעידן החדש עם שישה זכיות ולעבור את סר אלכס פרגוסון. הצרפתי אמר אחרי המשחק: "רדינג היתה מאוד חזקה. אנחנו נאלצנו להיאבק בקבוצה שהיתה על פלנטה אחרת מבחינת המוטיבציה והסיכוי היה 50 אחוז לכל קבוצה. הם שיחקו על הזדמנות חייהם להופיע בגמר ולא הרימו ידיים לרגע. הם היו הקבוצה האגרסיבית". 

לשאלה מה הסיכוי שייקח את הגביע אמר: "סיכוי טוב. נראה נגד מי נשחק (ליברפול או אסטון וילה היום בחצי הגמר השני, 17:00 בספורט1 וב-HD), אבל אנחנו רוצים להתכונן היטב לגמר ולנסות לזכות בו שנה שנייה ברציפות. ברור שאני דורש מהשחקנים עוד תואר, כולנו דורשים. זה הגביע הכי פופולרי בעולם ולכן אני מאוהב בו. מיד כשהגעתי לארסנל לפני כמעט 20 שנה הבנתי שזה מפעל אחר. זכיתי בגביע בכל מדינה בה עבדתי (צרפת, יפן ואנגליה), אז אולי יש כאן רומן נסתר". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי