"המטרה הייתה שש מדליות, כך שאנחנו בכיוון הנכון"

מימין לשמאל
מימין לשמאל | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

צפו בריכטר זוכה במדליה שנייה לישראל. לוסטיג: "המשימה בהישג יד"

(גודל טקסט)

תוך פחות מיממה עלה מספר המדליות של ישראל במשחקים האירופים בבאקו מאפס לשתיים. זה התחיל אתמול (ראשון) עם אילנה קרטיש שהעפילה לגמר ההיאבקות עד 69 ק"ג וזכתה במדליית הכסף ונמשך היום עם זכייתו של סרגיי ריכטר במדליית הארד בקליעה.

 

"סוף סוף הבטחתי את מקומי בריו", אמר ריכטר אחרי זכייתו, "היתה לי עונה קשה ומסובכת כי חיפשתי את הקריטריון בשלושה גביעי עולם ובאליפות אירופה ושום דבר לא הצליח. הלחץ היה כבר בלתי נסבל לקראת באקו. בגמר עצמו, כשידעתי שאני עם הקריטריון, המדליה פחות עניינה אותי, לקח לי כמה שניות לחזור לעצמי".

 

 

הקלע ברובה אוויר נרגש מהבטחת המקום באולימפיאדה: "אחרי הגביע העולמי האחרון במינכן, כל מה שעניין אותי זה לעשות תוצאה טובה וזה השתלם סוף סוף. אני נוסע לריו, מה עוד יכול להיות? זה מדהים. בנוסף, הוועד האולימפי הציב לעצמו לפחות שש מדליות בבאקו ועכשיו יש לנו כבר שתיים, אז אנחנו בכיוון הנכון. זה מרגש מבחינתי: היסטוריה להשיג מדליה במשחקים האירופיים. עכשיו יש לי ראש שקט ואפשר לעבוד לקראת לריו. בעוד שלושה שבועות אני משתתף באליפות אירופה ועכשיו אני רוצה לחזק את המקצועות הנוספים. אנסה להעלות את כולם לאותה רמה כדי להשתתף גם בהם לריו".

 

המאמן יבגני אלייניקוב: "אני מאוד שמח, כי התכוננו לזה דרך ארוכה וזה הצליח. מדובר בבן אדם ולא מכונה. זה ספורט שפעם מצליחים ופעם לא, זה לקח יותר זמן לקריטריון ואני שמח שזה בא. מה יהיה בריו? אני באולימפיאדה אחת סיימתי רביעי ובשנייה השגתי ארד, ככה שזה לא ניתן לניתוח. זה אמור להצליח".

 

על זכייתו במדליית הארד יקבל ריכטר מהוועד האולימפי בישראל מענק חד פעמי של 15 אלף שקלים, בעוד מאמנו יקבל מחצית מהסכום.

 

גילי לוסטיג, ראש משלחת ישראל למשחקים האירופים סיכם היום: "אני מאוד שמח שסרגיי ריכטר ואילנה קרטיש עשו את שלהם בצורה מאוד מרשימה. קרטיש בהופעה מעוררת כבוד זכתה במדליית כסף, כשבדרך היא עברה אלופה אולימפית תוך שיצאה פעמיים מפיגור משמעותי מולה וניצחה עם הרבה אופי. היום השגנו שתי מטרות עם סרגיי ריכטר: את הכרטיס לריו וגם מדליית ארד בהופעה נהדרת. גם בהתעמלות אלכס שטילוב עלה לשני גמרים בקרקע ובקרב-רב וצוף פלדון לגמר הקרב-רב עם הישג יפה. היה מרתק והשמחה גדולה מאוד".

 

לוסטיג מברך את ריכטר, היום בבאקו (באדיבות הוועד האולימפי)

 

לקראת המשך התחרויות הוסיף: "כל מי שמבין בספורט יודע שאנחנו נמצאים באירוע מיוחד, ראשוני וגדול. קרטיש וריכטר עוזבים את הכפר, ביום שישי נקבל משלחת של קרוב ל-80 ספורטאים אחרים וגם ההתעמלות האמנותית נכנסת מחר למעגל התחרויות. כלום עוד לא נגמר. המטרה שלנו הייתה מלכתחילה להשיג לפחות שש מדליות ו-12 גמרים, ואני חושב שהמשימה הזו בהחלט בהישג יד. יש מומנטום חיובי לספורטאים האחרים בכפר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי