הדור הבא: הכישרון הגדול של באיירן והתקווה של אנגליה

קיין. באנגליה מצפים שיוביל אותם לשלבים הגבוהים
קיין. באנגליה מצפים שיוביל אותם לשלבים הגבוהים | צילום: Gettyimages

זיו מכין אתכם ליורו עד 21 שיפתח מחר בצ'כיה (שישודר בספורט1)

(גודל טקסט)

אליפות אירופה עד גיל 21 נפתחת מחר (רביעי) בצ'כיה, וכמדי שנתיים מדובר בהזדמנות פז לראות מקרוב את כוכבי העתיד של הכדורגל.

כזכור, לפני שנתיים התקיימה האליפות בישראל וזו נחשבה לאחת ההצלחות הגדולות בטורניר, הודות לעובדה שאצטדוני הארץ היו מלאים במרבית המשחקים וגם תודות לנבחרת ספרד שהגיעה עם שלל כוכביה, שהיום הם שחקני מפתח בקבוצות הטובות בעולם כמו דויד דה חאה, אסייר יראמנדי, מרק ברטרה, טיאגו אלקנטרה, אלברו מוראטה ואיסקו הבלתי נשכחים. הפעם, תאמינו או לא, ספרד כלל לא העפילה לטורניר. 

האליפות בצ'כיה תשודר בחבילת הערוצים של ספורט1, ובה ישתתפו שמונה נבחרות שיתחלקו לשני בתים:

בית 1: צ'כיה, דנמרק, גרמניה וסרביה

בית 2: אנגליה, איטליה, פורטוגל ושבדיה

ריכזנו עבורכם את חמשת השחקנים שצפויים לככב באליפות:

הארי קיין (אנגליה, טוטנהאם, חלוץ)

בקיץ שעבר הוא היה עוד שחקן אלמוני שחשש כי טוטנהאם תמכור אותו או תשאיל אותו לקבוצה מליגה נמוכה, אלא שהתרנגולים עשו שינוי על הקווים והמנג'ר החדש מאוריסיו פוצ'טינו נתן לו הזדמנות שהחלוץ לקח בשתי ידיים. 

קיין השתלב בהדרגה בטוטנהאם. תחילה הוא שיחק בליגה האירופית ואחר-כך קיבל את ההזדמנות גם במשחקי הליגה. הוא אומנם שיחק בנבחרות אנגליה הצעירות, אבל הפריצה שלו העונה היתה מטאורית וגם שער הבכורה בנבחרת הבוגרת כבר נכבש.

קיין. בשלושת האריות בונים עליו (Gettyimages)

בסך הכל כבש הארי קיין 31 שערים בכל המפעלים, סיים שני כמלך השערים בפרמיירליג עם 21 שערים וקטף את תואר "השחקן הצעיר של העונה".

 

בנבחרת הוא כבש בבכורה נגד ליטא אחרי 80 שניות על המגרש בניצחון 0:4. הוא ללא ספק השחקן היקר בטורניר, שמחירו מוערך בכ-40 מיליון ליש"ט וכבר דווח כי מנצ'סטר יונייטד מעוניינת לרכוש אותו עוד הקיץ.

 

בטוטנהאם לא אהבו שקיין גויס לנבחרת הצעירה. החשש הוא שהחלוץ הכי מצליח מתוצרת אנגליה יתיש את עצמו אחרי עונה מפרכת. בנבחרת הצעירה בונים עליו שיצעיד אותם לשלבים הגבוהים באליפות אירופה.

 

ואצלב קאדלץ (צ'כיה, איינטרכט פרנקפורט, חלוץ)

 

כוכב הנבחרת הצעירה של צ'כיה. הוא משתייך לאיינטרכט פרנקפורט הגרמנית, אבל הושאל העונה לספרטה פראג ובמדיה כבש 9 שערים ב-13 משחקים. יש לו 13 הופעות בנבחרת הצעירה, אבל גם 11 בבוגרת. הוא כבר בן 23 ונחשב לכישרון גדול. 

ב-2007 הוא נבחן באקדמייה של ליברפול. את הבכורה שלו בליגה מקצוענית עשה בקבוצת פריבראם ואת שער הליגה הראשון שלו כבש בגיל 16. בנובמבר 2012 הוא סבל מפציעה קשה אחרי שפתח את הגולגולת. 

פרנקפורט רכשה אותו בקיץ 2013, אבל בינתיים הוא לא הצליח לפרוץ בבונדסליגה. הוא רשם לעצמו שיא כשחקן הצעיר ביותר שכבש בנבחרת הבוגרת באוקטובר 2010 במשחק נגד ליכטנשטיין. 

הוא ניחן ביכולת סיום מעולה, אך הבעיה שלו היא מספר רב יחסית של החמצות. יש לו רגל ימין קטלנית והוא יכול להפציץ מכל מקום ברחבה. הוא יכול לשחק באגף ימין או כחלוץ שני. הצ'כים טוענים שהוא היה פורץ מזמן לולא היה עצלן שאוהב את החיים הטובים. 

קאדלץ (משמאל). הכוכב של המארחת (Gettyimages)

פייר-אמיל הויביירג (דנמרק, באיירן מינכן. קשר)

 

באיירן מינכן החזירה הקיץ מהשאלה את הדני בן ה-19, פייר-אמיל הויביירג שהיה מושאל בחצי העונה האחרונה לאאוגסבורג. הדני הוא השחקן הצעיר ביותר ששיחק במדי הבוגרים של באיירן, עלה למשחק בכורה כבר לפני שנתיים כשהיה בן 17 ו-251 יום.

 

מתיאס זאמר אמר על הקשר ההתקפי כי הוא התבגר במדי אאוגסבורג ובאיירן מודה לה על כך. הוא שיחק בקבוצה 16 משחקים שנה שעברה. אחרי ההפסד של באיירן לברצלונה באלופות טען הקייזר פראנץ בקנבאואר שזו היתה טעות לשחררו לקבוצה אחרת. 

 

הוא נחשב לכישרון ענק בקישור ובא מרקע מכובד. אביו היה פרופסור לאנתרופולוגיה מדנמרק, אימו צרפתיה. הוא החל את דרכו בפ.צ. קופנהאגן, אבל לא הצליח תחילה. "אמרו שאני שמן מדי ורצו שאשחק חלוץ ולא רציתי", גילה באחרונה. לאחר מכן עבר לברונדבי ומיכאל טרנט המליץ עליו לבאיירן שרכשה אותו בגיל צעיר.

 

הויביירג. במינכן מבינים מה יש להם ביד (Gettyimages)

 

דומיניקו ברארדי (איטליה, סאסואלו, חלוץ)

 

החלוץ שכרטיסו שייך ליובנטוס ולסאסואלו הקטנה נחשב לשחקן השני היקר בטורניר, מוערך ב-20 מיליון יורו. אחרי עונה מוצלחת בסאסואלו הוא מעונין לשחק ביובנטוס ובינתיים אנטוניו קונטה הפך אותו לשחקן הנבחרת הבוגרת של איטליה. הוא קצת סובל מבעיות משמעת, אבל עם הנתונים שלו אי אפשר להתווכח. 

 

הוא רק בן 20 ובשנתיים האחרונות כבש כבר 31 שערים ב-61 משחקים בסרייה A וסיפק עוד 20 בישולים. הוא משתף פעולה מצוין עם סימונה זאזא וניקולה סנסון בקבוצתו. יובה רכשה את מחצית הכרטיס שלו בשנה שעברה. בינואר 2014 הוא כבש רביעייה בניצחון על אינטר 3:4 והפך לשחקן השני הצעיר בליגה שמבקיע ארבעה שערים במשחק אחד, אחרי סילביו פיולה ב-1931. 

 

הוא נחשב לשחקן מהיר עם רגל שמאל חזקה ויודע לשחק בכל העמדות בהתקפה, אם כי מעדיף לשחק באגפים. ב-2014 כלל אותו המגזין הספרדי 'דון באלון' בין 100 הכשרונות הגדולים בעולם. 

 

ברארדי. הדרך ליובנטוס קצרה מאוד (Gettyimages)

 

יוהאנס גייס (גרמניה, מיינץ, קשר)

 

העובדה שהוא דורג שלישי בבונדסליגה בשנה שעברה ביצירת מצבים לכיבוש, עם 140 אחרי מקס קרוזה (170) וקווין דה ברוינה (151) והקדים את מרקו רויס (137), אומרת דרשני. 

 

קבוצות כמו וולפסבורג, מנשנגלדבאך ושאלקה הגרמניות וכן לאציו האיטלקית רוצות את הקשר הכשרוני, אבל הוא צפוי לעבור בימים הקרובים לדורטמונד. תומאס טוכל מאמנה החדש של דורטמונד רכש אותו מגרויתר פירת' למיינץ ועכשיו הוא רוצה אותו בזיגנל אידונה פארק. מחירו מוערך ב-7 מיליון יורו. 

 

גייס. הקדים את מרקו רויס (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי