גאווה ישראלית: 67 רגעי הספורט הגדולים – פרק ג'

בלאט עם לברון. גאווה ישראלית ב-NBA
בלאט עם לברון. גאווה ישראלית ב-NBA | צילום: Gettyimages

פרידמן הביא זהב ראשון, אנגליה הכירה את בניון וגרנט וכספי עשה היסטוריה

(גודל טקסט)

45. הפועל חיפה מנצחת את אייאקס באמסטרדם (1999)
עונה אחרי האליפות ההיסטורית, הפועל חיפה של אלי גוטמן פגשה בגביע אופ"א את אייאקס שבשורותיה שיחקו בין היתר בריאן לאודרופ, ארון וינטר, טיג'יאני באבנגידה וניקוס מכלאס. ההונדים לא התקשו בקרית אליעזר וניצחו 0:3, אבל בגומלין הופתעו וראו את ג'יובאני רוסו כובש מהנקודה הלבנה בדרך ל-0:1 מרשים. אגב, רוסו החמיץ פנדל נוסף בהתמודדות הזו. 

46. מדליית ארד למיכאל קלגנוב (2000)
הקיאקיסט הישראלי הגיע להישג נהדר באולימפיאדת סידני כשהצליח לסיים שלישי בחתירה ל-500 מטר. קלגנוב היה הישראלי היחיד שהביא מדליה באותה אולימפיאדה.

47. איתן אורבך בגמר אולימפי (2000)
הישג ענק לענף השחייה בישראל נרשם באולימפיאדת סידני בשנת 2000. השחיין איתן אורבך העפיל לגמר 100 מטר גב ובמשחה ההוא שבר שיא ישראלי שנעצר על 55.31 שניות והמקום השמיני המכובד.

אורבך. גמר אולימפי ראשון לשחיין ישראלי (עדי אבישי)

48. הפועל ראשל"צ בגמר ליגת האלופות בכדוריד (2000)
הכדוריד הישראלי נשם אירופה בתחילת המילניום. הפועל ראשל"צ השתתפה בליגת האלופות בשנה השניה ברציפות והצליחה לסיים שניה בשלב הבתים ולקבל את הכרטיס היוקרתי לרבע הגמר. היריבה הייתה קיל מהבונדסליגה. ראשל"צ הדהימה אותה במשחק הראשון בתוצאה 24:26, אך נכנעה בגומלין 26:22 והודחה בכבוד מהטורניר.

49. חיים רביבו ופנרבחצ'ה זוכים באליפות טורקיה (2001)
רביבו החל בהרפתקאה הטורקית וסיפק קבלות כבר בעונתו הראשונה במועדון. ההתחלה הייתה דווקא לא קלה, אבל בחצי השני התחיל להפגיז וסחף את המועדון באיסטנבול לאליפות דרמטית על פני גלאטסראיי. הישראלי כבש באותה עונה 14 שערים בליגה.

50. מכבי תל אביב אלופת אירופה בפעם השלישית (2001)
שנה אחרי ההפסד בגמר מול פנאתינייקוס, הצהובים פגשו שוב את היוונים והצליחו להשיג נקמה וזכייה ראשונה אחרי 20 שנה. במכבי שיחקו בזמנו: נייט האפמן, אריאל מקדונלד, דריק שארפ ונדב הנפלד. 

51. הפועל תל אביב ברבע גמר גביע אופ"א (2002)
את זה לא ישכחו בהפועל הרבה זמן. בניצוחו של דרור קשטן הצליחו האדומים להגיע לרבע גמר גביע אופ"א בעונת 2001/2. אם זה לא מספיק, בדרך הם חלפו על פני גזיאנטפספור, צ'לסי, לוקומוטיב מוסקבה ופארמה. היחידה שעצרה את הפועל הייתה מילאן הגדולה ברבע הגמר, וגם זה רק בגומלין אחרי ניצחון של הפועל 0:1 בניקוסיה.

הקמפיין הבלתי נשכח של האדומים באירופה (Gettyimages)

52. מכבי חיפה בליגת האלופות (2002)
בעונת 2002/3 קרתה ההיסטוריה הבאה: מועדון ישראלי ראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות. מי שזכתה לכבוד הייתה מכבי חיפה שניצחה את שטורם גראץ במוקדמות והוגרלה לבית עם מנצ'סטר יונייטד, באייר לברקוזן ואולימפיאקוס. הירוקים הצליחו להדהים את יונייטד בקפריסין עם 0:3 ענק (בהרכב חסר מאוד שבחר סר אלכס פרגוסון) וניצחון בתוצאה דומה על אולימפיאקוס. מי שכיכב עבור הירוקים היה איגביני יעקובו, שעזב זמן קצר לאחר הקמפיין המוצלח. חיפה סיימה את הבית במקום השלישי.

יניב קטן ומכבי חיפה באולד טראפורד (Gettyimages)

53. מדליית זהב ראשונה לישראל (2004)
8 שנים אחרי שהשיג את הארד, גל פרידמן סחף את ישראל להישג חסר תקדים באולימפיאדת אתונה. הגולש הישראלי סיים ראשון בדירוג בתחרות שהתקיימה ביוון והיה לישראלי הראשון שעולה לראש הפודיום במעמד הזה.

פרידמן על הפודיום. רגע לפני שלימור מצטרפת (Gettyimages)

54. מכבי תל אביב בשלב הבתים של ליגת האלופות (2004)
הצהובים רשמו הישג נוסף פרט להיסטוריה האישית: מדובר בקבוצה היחידה בישראל שהעפילה לשלב הבתים של הצ'מפיונס מבלי לזכות באליפות בעונה שלפני כן. מכבי הוגרלה לבית המוות עם יובנטוס, באיירן מינכן ואייאקס והצליחה לרשום 4 נקודות יקרות עם 1:2 על אייאקס ו-1:1 עם יובנטוס בבית.

הצהובים בליגת האלופות. יחזרו לשם בעונה הבאה? (עדי אבישי)

55. מכבי תל אביב אלופת אירופה בפעם הרביעית (2004)
שלוש שנים אחרי הזכייה האחרונה והצהובים עשו זאת שוב, הפעם לעיניי הקהל הביתי. פיני גרשון חזר לקדנציה שניה והביא איתו את שאראס המצוין. הקורבן התורן: סקיפר בולוניה האיטלקית שנוצחה בהיכל 118:74. אנתוני פארקר כיכב במשחק עם 21 נקודות.

56. הפועל ירושלים זוכה בגביע יול"ב (2004)
שנת 2004 הייתה בסימן השליטה של הכדורסל הישראלי באירופה. בנוסף לזכייה של מכבי ביורוליג, הפועל ירושלים רשמה הישג חסר תקדים מבחינתה כשזכתה בגביע יול"ב אחרי ניצחון 73:82 ענק על ריאל מדריד.

57. מכבי תל אביב אלופת אירופה בפעם החמישית (2005)
אולי התואר הכי מתוק של הצהובים, שעשו זאת בשנה השניה ברציפות. הפעם הצהובים עשו זאת במוסקבה כשגברו 78:90 על טאו קרמיקה. שאראס כיכב עם 22 נקודות בדרך לזכייה.

שאראס. שנתיים בצהוב, שתי אליפויות אירופה (Gettyimages)

58. מכבי פתח תקוה בשלב הבתים של גביע אופ"א (2005)
המלבאסים עשו חתיכת היסטוריה כשעלו לראשונה לשלב הבתים בגביע אופ"א, אבל הסיפור האמיתי הוא הדרך שבה הם עשו זאת. אחרי הפסד 2:0 לפרטיזן בבית, הפתח תקוואים הגיעו לבלגרד וחזרו משם עם 2:5 בלתי נתפס ו-4:5 בסיכום. את שלב הבתים סיימה מכבי פ"ת במקום האחרון עם הפסדים לפאלרמו, אספניול, לוקומוטיב מוסקבה וברונדבי.

59. יוסי בניון כובש שלושער בליגת האלופות (2007)
בעונתו הראשונה בליברפול, יוסי בניון עשה היסטוריה קטנה-גדולה כשהיה לישראלי הראשון שכובש שלושער בליגת האלופות. בניון מצא את הרשת שלוש פעמים מול בשיקטאש בשלב הבתים והצטיין ב-0:8 של האנגלים באנפילד.

60. אברם גרנט וצ'לסי בגמר ליגת האלופות (2008)
אחרי שהדהים את אירופה והחליף את ז'וזה מוריניו בצ'לסי, אברם גרנט הגיע עד לבאר ולא שתה ממנה בגלל החלקה של ג'ון טרי. הבלוז עלו לגמר הצ'מפיונס וסיימו ב-1:1 מול מנצ'סטר יונייטד. הקפטן הכחול מעד בבעיטה המכריעה, יונייטד ניצלה זאת וניצחה בדו קרב. 

61. אנדיוני זוכים בגראנד סלאם (2008)
הישג ענק לטניס הישראלי. אנדי רם ויוני ארליך זכו בטורניר הזוגות באליפות אוסטרליה הפתוחה עם ניצחון בגמר על הצמד הצרפתי ארנאו קלמנט ומישל לודרה. 

אנדיוני. הישג ענק לטניס הישראלי (Gettyimages)

62. בניון מדהים את ריאל מדריד (2009)
שמינית גמר ליגת האלופות, ריאל מדריד מארחת את ליברפול בסנטיאגו ברנבאו. הספרדים היו פייבוריטים ברורים בהתמודדות, אבל ליוסי בניון היו תכניות אחרות. בדקה ה-82 הוא מצא את עצמו ברחבה ונגח כדור שהוגבה לעברו לתוך הרשת של קסיאס. ליברפול ניצחה 0:1 ובגומלין פגשה קבוצה מרוסקת וניצחה 0:4.

63. הפועל תל אביב מסיימת ראשונה בשלב הבתים בליגה האירופית (2009)
האדומים שוב הפתיעו את אירופה, הפעם בשלב הבתים של הליגה האירופית. בבית עם סלטיק, המבורג וראפיד וינה הם הצליחו לסיים במקום הראשון עם ארבעה ניצחונות ושני הפסדים בדרך למפגש מול רובין קזאן.

64. כספי בליגה הטובה בעולם (2009)
הישראלי הראשון ב-NBA זה תמיד כבוד גדול, ולעמרי כספי יש אותו. אחרי שלא ממש קיבל הזדמנות במכבי תל אביב, הסמול פורוורד משך את תשומת הלב של סקרמנטו, שבחרה אותו בדראפט. מאז ועד היום, כספי משחק בליגה הטובה בעולם.

כספי. הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם (Gettyimages)

65. הפועל תל אביב בשלב הבתים של ליגת האלופות (2010)
אחרי מכבי חיפה ומכבי תל אביב, הגיע תורם של האדומים שגברו על רד בול זלצבורג בשביל לקבל את הכרטיס היקר. הפועל הוגרלה לבית עם בנפיקה, ליון ושאלקה. הפתיחה הייתה לא משהו עם שלושה הפסדים רצופים, החבורה של אלי גוטמן הצליחה לרשום ניצחון ענק 0:3 על בנפיקה, לעשות תיקו 0:0 ביתי עם שאלקה ו-2:2 מכובד בליון עם מספרת אדירה של ערן זהבי. כל זה הספיק רק למקום האחרון בבית.

66. דייויד בלאט מאמן קליבלנד (2014)
אחרי שחקן ישראלי ראשון, קיבלנו מאמן ישראלי ראשון ב-NBA. בלאט שזכה עם מכבי תל אביב ביורוליג עונה קודם, קיבל את ג'וב חייב כמאמן קליבלנד. לא מספיק? המועדון רכש את השחקן הטוב בעולם, לברון ג'יימס, שיעבוד תחת הישראלי. איך זה הפרק הזה יסתיים? עדיין מוקדם לדעת.

67. אברם גרנט מגיע לגמר אליפות אפריקה (2015)
6 וחצי שנים אחרי ההישג עם צ'לסי, המאמן הישראלי נחת בגאנה והצליח להגיע איתה עד לגמר אליפות אפריקה מול חוף השנהב. 0:0 בתום 120 דקות שלח את הנבחרות לנקודה הלבנה, שם אברם ראה את חניכיו מפסידים 9:8.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי