הישג נהדר לישראל בגביע העולם בחתירה

פרידמן וגונורובסקי. התאוששו מפתיחה חלשה
פרידמן וגונורובסקי. התאוששו מפתיחה חלשה | צילום: DETLEV SEYB

גונורובסקי ופרידמן קבעו שיא ישראלי במקצה ה-2,000 וסיימו במקום התשיעי בדירוג הכללי

(גודל טקסט)

המשלחת הישראלית לגביע העולם בחתירה בבלד ממשיכה לעשות חיל. דני פרידמן ואולג גונורובסקי זכו במקום השלישי במקצה גמר ב', ובמקום התשיעי בדירוג הכללי, כשסירתם חצתה את קו סיום 2,000 המטרים בזמן של 6:29.76 דקות – שיא ישראלי חדש.

 

הצוות הישראלי זינק חלש ונשאר מאחור ב-500 המטרים הראשונים, אך הצליח להתאושש, להגביר קצב ולסיים את מחצית הדרך במקום הרביעי, כשהם מקדימים את החותרים מאסטוניה ומסין. המחצית השנייה כבר נראתה אחרת לגמרי. הישראלים נתנו גז, עברו את 500 המטרים האחרונים בספרינט אדיר לשלישייה המובילה.

 

 

הם סיימו רק 4 מאיות השנייה לפני הצוות המצרי, שהגיע במקום הרביעי, ופחות משניה הפרידה בינם לבין ההונגרים שלקחו את המקום השני. ההולנדים, רובן קנאב וסטפן ברונינק סיימו את המקום הראשון במקצה, ובמקום השביעי בדירוג הכללי.

 

פרידמן וגונורובסקי חוזרים להתאמן במרכז דניאל לחתירה בתל אביב לקראת יציאתם שוב לאירופה בסוף החודש, להתחרות באליפות היבשת. פרידמן אמר לפני מקצה הגמר: "הייתה תחרות טובה מאד, הזמן המצוין מראה שאנחנו בכיוון למעלה. המטרה הייתה להתחרות כאן כמה שיותר מקצים, ועשינו את זה. ישראל מתייצבת שוב על המפה העולמית, אנחנו מוכנים לאליפות אירופה בסוף החודש ומקווים לשמור על התנופה".

 

גונורובסקי הוסיף: "הייתה הרגשה טובה של שליטה. אמנם איבדנו זמן בזינוק החלש, אבל התאפסנו מהר, והראנו מה אנחנו יכולים. לפי הזמנים, אנחנו בשורה הראשונה לקראת המבחנים לריו 2016. באליפות אירופה ננסה להפציץ, הולך להיות מעניין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי