נוריץ' מציגה: פרגי החדש והשפית הפנאטית

ניל וסמית'. העוגנים של נוריץ'
ניל וסמית'. העוגנים של נוריץ' | צילום: Gettyimages ו-AFP

עם מטאור סקוטי על הקווים ובעלת בית מסורה הקנריות שבו לפרמייר ליג

(גודל טקסט)

מנג'ר נוריץ' סיטי, אלכס ניל בן ה-33 בלבד, רשם אתמול (שני) את העלייה הכי מטאורית של מאמן אנגלי אי פעם כאשר עלה עם הקנריות לפרמייר ליג. רק לפני תשעה חודשים הוא בקושי היה מוכר בדרום לאנקשייר הסקוטית, שם החל את עונתו השנייה עם המילטון בליגת המשנה.

 

בעונת 2013/14 העלה ניל את המילטון לליגה הבכירה של סקוטלנד ומשחקו הראשון בליגה העליונה כמאמן הקבוצה היה בגביע הליגה דווקא מול אברות' לעיני 730 צופים. אתמול הוא ניהל את משחקה של נוריץ' בהיכל התהילה של הכדורגל האנגלי, וומבלי, לעיני 85 אלף צופים והעלה את הקנריות ליגה אחרי ניצחון 0:2 על מידלסברו והשיג להם צ'ק של 120 מיליון ליש"ט (יש האומרים שהסכום יגיע ל-130 מיליון ליש"ט). קפיצה מטאורית כזאת לא זכורה מזה שנים.

 

 

בבריטניה כבר מדברים על כך שהוא אחד המנג'רים הצעירים המזהירים ומשווים אותו למנג'ר בורנמות', אדי האו בן ה-37. בינואר 2015 נוריץ' היתה במשבר ופיטרה את מאמנה ניל אדמס. מישהו במועדון קיבל טיפ על המנג'ר הצעיר המצליח בהמילטון והחליט להחתים אותו. רבים סברו שהקבוצה השתגעה, אבל כשהוא עזב את המילטון היא דורגה שנייה בליגה.

 

תוך זמן קצר הראה המנג'ר החדש שיש לו את הנחישות לנצח משחקים, לצד טמפרמנט סוער שכבר הביאו להשוואות בינו לבין סקוטי אחר, אלכס פרגוסון, שהצליח בענק במנצ'סטר יונייטד אחרי שהגיע מסקוטלנד, אם כי היה מנג'ר עם קבלות אחרי שזכה באליפות עם אברדין.

 

אחרי הניצחון אתמול הראה ניל משהו מהחוצפה הסקוטית שלו כאשר אמר שלא ירגיש נחות מול מנג'רים כמו ז'וזה מוריניו, ארסן ונגר ולואיס ואן חאל. "אנשים אמרו לי איך תצליח אם אימנת קבוצה בסך הכל מול כמה מאות צופים, אבל לא הייתה לי שום בעיה. אני מציב מטרות ונחוש לעמוד בהן. אם זו המילטון או נוריץ' זה לא משנה. אני לא טיפש ויודע שיהיו לי קשיים, אבל אני לא חושש מהם". אוהדי נוריץ' מכנים אותו בלי למצמץ "סר אלכס".

 

ניל. "מציב מטרות ונחוש לעמוד בהן" (Gettyimages)

 

יש לנוריץ' עוד סיפור של הצלחה. בעלת המניות העיקרית של נוריץ' היא השפית ואשת התקשורת דליה סמית' שחגגה אתמול בוומבלי בטירוף. לדעתה המנג'ר שלה צריך לקבל כבר עכשיו תואר אצולה על מה שעשה. היא ובעלה, מייקל ווין ג'ונס, הם בעלי המניות העיקריים בקבוצה. היא משמשת כדירקטורית בקבוצה מאז 1997.

 

ניל אמר עליה: "לראות את סמית' על כר הדשא בסיום היה הדבר הכי נפלא שראיתי העונה. היא נתנה לי הזדמנות ולא רציתי לאכזב אותה. לעשות את האנשים מאושרים זה הדבר שעושה לי את זה ואני מעריך כאלה שנתנו לי צ'אנס למרות גילי הצעיר. אני מרוצה גם שהמשפחה שלי נהנתה מהמשחק, כי לא הייתי רוצה לראות את הילדים הקטנים שלי הולכים הביתה בוכים בסוף היום".

 

סמית'. קרוב ל-20 שנה במועדון (Gettyimages)

 

מאז החלו משחקי הפלייאוף בצ'מפיונשיפ בעונת 91/92 על הכרטיס השלישי לעלייה לפרמייר ליג, 13 מ-23 העולות חזרו לליגה הבכירה עונה אחת אחרי שירדו ממנה. נוריץ' היא הקבוצה השישית בעשר השנים האחרונות שסיימה שלישית את העונה הרגילה והעפילה לפרמיירליג מהפלייאוף. צדק פואטי.

 

לפני עשור דליה סמית' הביאה קערית פודינג למגרש של נוריץ' וצעקה לאוהדים להזיז את התחת ולהתחיל לעודד, אבל נראה שהעידוד שלה לצד המנג'ר הצעיר הם גורמי ההצלחה של הקבוצה. שלשום דליה נופפה באגרופיה ועודדה ללא הרף את הקבוצה.

 

אוהדי הקנריות חוגגים את החזרה לפרמייר ליג (Gettyimages)

 

התקרית הכי זכורה של סמית' התרחשה ב-2005. אז, ייתכן ותחת השפעת אלכוהול, היא פרצה למגרש במחצית המשחק של נוריץ' סיטי מול מנצ'סטר סיטי, נטלה את המיקרופון והחלה לצעוק: "יש לי הודעה לאוהדים הכי טובים בעולם. אתם השחקן מספר 12 שלנו. היכן אתם? היכן אתם?", צרחה. "אנחנו רוצים אתכם איתנו. קדימה, קדימה".

 

סמית', בת ה-73, היא אוהדת הקבוצה מאז שנות השבעים והייתה מגיעה לכל משחקי הקבוצה בבית ובחוץ. היא רכשה את מניות הקבוצה יחד עם בעלה ב-1996 כאשר מצבה הפיננסי של הקבוצה היה גרוע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי