"איטליה הייתה עושה אותו דבר במצבנו"

גידטי. שוב שבדיה עושה את זה לאיטליה. לכאורה
גידטי. שוב שבדיה עושה את זה לאיטליה. לכאורה | צילום: Gettyimages

סערה בעקבות ה-1:1 בין שבדיה לפורטוגל. צפו בדקות הסיום המבישות

(גודל טקסט)

איטליה לא מאמינה שזה שוב קורה לה. במחזור האחרון של שלב הבתים ביורו 2004, הודחו "האזורי" למרות ניצחון 1:2 על בולגריה, בגלל שדנמרק ושבדיה "סגרו" על תיקו 2:2 שיעלה את שתיהן לשלב הבא. אתמול (רביעי), ביורו הצעירות, גברו האיטלקים 1:3 על אנגליה, אבל הודחו בגלל תיקו 1:1 בין אותה שבדיה לבין פורטוגל, במשחק שערורייתי שבסיומו בזבזו הקבוצות את הזמן במרכז המגרש כדי לא "לסכן" את התוצאה.

 

לואיג'י די ביאג'יו, מאמן איטליה, זעם בסיום המשחק על התיקו בין פורטוגל ושבדיה, שמעלה ריח לא טוב ומאוד לא ספורטיבי. פורטוגל הובילה 0:1 בדקה ה-82, תוצאה שהיתה מעלה את איטליה לחצי הגמר, אבל שבדיה השוותה דקה לסיום ומאותו רגע שתי הקבוצות רק חיכו לשריקת הסיום. אגב, גם ביורו 2004 שער השיוויון של שבדיה הובקע בדקה ה-89.

 

 

הקונספירציה האיטלקית טוענת שהפורטוגלים והשבדים סיכמו מראש על תיקו על מנת להדיח את "האזוריני". באיטליה מאשימים את שתי הנבחרות באי הגינות ובחוסר ספורטיביות. התקשורת, השחקנים, אנשי ספורט ופרשנים זועמים ורועמים. קשר נבחרת איטליה, סטפנו סטורארו, תקף בחריפות את חוסר הספורטיביות מצד נבחרות פורטוגל ושבדיה וצייץ לאחר ההדחה: "הכלבים רוקדים על גופות האריות, אבל אריה נשאר אריה וכלב נשאר כלב".

 

 

מגן נבחרת שבדיה, ויקטור לינדלוף, אמר לעיתון 'אפטונבלדט': "באיטליה יכולים לדבר כמה שהם רוצים, הם היו עושים אותו דבר אם הם היו במצב הזה". הקשר המשחק, לא תאמינו, בבנפיקה ב', אישר לעיתון ששחקני שבדיה ביקשו משחקני פורטוגל לשחק "באיזי" בדקות האחרונות: "האיטלקים היו עושים אותו דבר. דיברתי עם ברנרדו סילבה הפורטוגלי כמה מילים ואמרנו אחד לשני שניקח את המשחק מעכשיו בקלות ונאט את הקצב. למי איכפת מה התוצאה אם שתי הנבחרות כבר עלו".  לשאלה אם המשחק היה הוגן בדקות האחרונות אמר: "בהחלט, אבל הם ואנחנו ידענו ששתי הנבחרות עולות אז למה להתאמץ".

 

המאמן די ביאג'יו ניסה לשמור על קור רוח ודיפלומטיות יחסית כשרמז בלבד: "אני עדיין מאמין בכדורגל נקי, אבל אני כנראה גם אחד הבודדים בשטח שחושב כך. שמחתי ששבדיה עלתה ליתרון והייתי בטוח שהם ישחקו כך לאורך כל הדרך, אבל לא ראיתי מה קרה, כך שאני לא יכול ממש להגיב. אני חושב שהגיע לנו לעלות לחצי הגמר ולהבטיח את הכרטיס לאולימפיאדת ריו. אני מתוסכל מאוד ובימים הבאים אחליט על עתידי".

 

נשיא ההתאחדות האיטלקית, קרלו טאבקיו, אמר שדי ביאג'יו יישאר בוודאות רק אם איטליה תבטיח את הכרטיס לאולימפיאדה. אנטוניו קונטה, מאמן נבחרת איטליה הבוגרת, נכח בשני המשחקים האחרונים של הצעירה ונכנס לחדר ההלבשה לנחם את השחקנים. השוער פראנצ'סקו בארדי, שביצע כמה הצלות נהדרות, התייחס למשחק בין פורטוגל לשבדיה: "אנחנו חייבים להאמין שהמשחק השני היה נקי. יש לי דמעות בעיניים. סיימנו שנתיים ועידן בנבחרת ואנחנו עוזבים בראש מורם את הטורניר".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי