השחקן הטוב ביותר שאתם לא מכירים

ברנט. פרץ העונה לתודעה העולמית
ברנט. פרץ העונה לתודעה העולמית | צילום: GettyImages

מאז שהגיע בקיץ, חואן ברנט הפתיע והפך למגן השמאלי הקבוע של באיירן מינכן

(גודל טקסט)

באיירן מינכן תפגוש הערב את בורוסיה דורטמונד בחצי גמר הגביע הגרמני (21:25, ספורטHD2) ניסיון להמשיך את המסע לעבר זכייה בטרבל, אבל בין ים הכוכבים שישחקו היום על הדשא של האליאנץ ארנה, אמור להיות גם שם נוסף שרבים אינם מכירים: המגן/קשר הספרדי חואן ברנט בן ה-22.

 

באליאנץ יש עדיין אוהדים ששואלים מיהו מספר 18 באדום. ברנט הגיע מוולנסיה בקיץ האחרון כשחקן אלמוני לחלוטין, ולמרות זאת חתם לחמש שנים במינכן. עד היום רשם המגן השמאלי לא פחות מ-28 הופעות בבונדסליגה, מהן 25 בהרכב הפותח.

 

 

בשלוש השנים האחרונות הוא רשם 51 משחקים במדי ולנסיה וכבש שער אחד. שם הוא גם הוסט מקיצוני שמאלי למגן בידי המאמן אוניי אמרי (כיום בסביליה). אגב, בנאום הפרידה שלו מהעטלפים בכה ברנט והצהיר: "נולדתי בוולנסיה ואמות בוולנסיה".

 

פפ גווארדיולה לא סתם שלף שחקן מהליגה הספרדית והביא אותו למכונה שבנה בבאיירן. ברנט היה מדורג ראשון במדד רשימת הכישרונות "ראדר", והגיע על תקן מחליף לדויד אלאבה, שהוסט למרכז הקישור במקום טוני קרוס שעזב. כשאלאבה הפך ללהיט בתפקיד החדש, גם ברנט התאקלם והמאמן הקטאלוני תפס שתי ציפורים במכה אחת.

 

למרות הבחירה המוצלחת, אפילו גווארדיולה נדהם מההצלחה של ברנט. "לא חשבתי שהוא יצליח כל כך", הודה הקטאלוני, "הוא שחקן ערמומי ומהיר מאוד". גם המנג'ר המקצועי מתיאס זאמר שופע מחמאות: "הבחור התפתח ברמה עולמית", הצהיר. ברנט משחק כדורגל פיזי וחזק ומסוגל גם לתקוף. בכדורגל המודרני מדובר במגן המושלם.

 

גווארדיולה. "לא חשבתי שהוא יצליח כל כך" (Gettyimages)

 

המגן הראה גם שהוא טוב מחבריו באספקטים רבים. הוא ביצע הכי הרבה ספרינטים עד כה (712) ומדורג שני בטבלת המרחקים שרץ (280.3 ק"מ). ברנט גם בעט 29 כדורים לשער, אבל כבש רק פעם אחת בהפסד 4:1 לוולפסבורג. ברנט הוא גם המוסר השביעי בטיבו בבונדסליגה. לא פחות.

 

"להגיע לבאיירן היה חלום, אבל גם היה צעד מטורף. עזבתי את הבית בגיל 21, הגעתי לליגה חדשה ולמדתי שפה חדשה. הולך לי נהדר, כי יש לי במועדון חברים טובים שעוזרים לי. המציאות עולה על כל הציפיות", אמר השחקן במרץ האחרון.

 

ב-2012 עזב ג'ורדי אלבה לברצלונה והותיר את משבצת המגן השמאלי לברנט, שהתקשה בהתחלה להתמודד עם אור הזרקורים. "תמיד הייתי שקט ומופנם בחדר ההלבשה, אבל ברגע שאני יוצא לדשא אני משתנה. הביישנות שלי נעלמת והאגרסיביות מופיעה. אני כאילו יוצא מהקונכיה שלי", הסביר לאחרונה לכתבים הגרמניים שהופתעו לגלות טיפוס שקט וביישן מאחורי המיקרופון.

 

ברנט. "אני כאילו יוצא מהקונכיה שלי" (Gettyimages)

 

ברנט נחשב למגן נקי מאוד. ב-2,285 דקות בליגה הוא ביצע רק 11 עבירות (עבירה אחת בכל 208 דקות בממוצע) וספג לחובתו רק כרטיס צהוב אחד. הסטטיסטיקה מראה את היכולת הטכנית המצוינת שלו שעוזרת לו להימנע מתיקולים מיותרים, ומעל לכל את הבנת המשחק שנחשבת למעל הממוצע, בוודאי עבור שחקן הגנה. בדיוק סוג השחקנים שגווארדיולה מחפש.

 

המגן ששיחק בכל הנבחרות הצעירות של ספרד מגיל 16 שיחק לראשונה בנבחרת הבוגרת באוקטובר 2014. על גווארדיולה הוא אמר: "זה מאמן מדהים שמחפש כל הזמן לשפר את השליטה שלנו עם הכדור, ולכן אנחנו מתאמנים רק עם כדור. אני מת על זה". אוהדי באיירן בקושי הספיקו להתרגל אליו, אבל אל תדאגו. זכייה בגביע (ואולי גם בליגת האלופות), ואפילו הם כבר ישירו שירים אחרים לגמרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי