שיא נוער נוסף לאלונה וולודין ביידוי פטיש

וולודין. ממשיכה לשבור שיאים
וולודין. ממשיכה לשבור שיאים | צילום: ג'ירו מוצ'יזוקי

קבעה תוצאה של 50.94 מ'. אבוהאיי וגשאו השיגו קריטריון לא. אירופה

(גודל טקסט)

אחרי שכבר שברה פעמיים השנה את השיא הישראלי לנערות ביידוי פטיש, בפעם האחרונה באליפות ישראל, אלונה וולודין שיפרה שוב את שיא הנוער ביידוי פטיש.

 

היודה המצטיינת ממכבי כיוונים ב"ש קבעה הערב בתחרות הזמנה שהתקיימה באצטדיון האתלטיקה בנעורים 50.94 מ' – תוצאה המהווה שיפור של 1.04 מ' לשיאה הקודם. הפעם התוצאה הזו מהווה גם שיפור לתוצאה הטובה ביותר שנקבעה ע"י אתלטית מתחת לגיל 23 בישראל. בתחרות עצמה ניצחה יבגניה זבולוטני בתוצאה 57.59 מ', והקדימה את מרגריטה בלוב מב"ש שסיימה שנייה בתוצאה 53.09.

 

 

באותה תחרות קבע אורן וסרמן ממכבי ת"א, תוצאה של 57.19 מ' ושיפר את שיאו ב-1.35 מ' ועלה למקום השישי בכל הזמנים. רועי וסרמן ממכבי חיפה קבע 44.62 בזריקת דיסקוס – המקצוע המשני שלו – ושיפר את שיאו ב-1.05 מ'.

 

במקביל, בתל-אביב, התקיימה תחרות הזמנה נוספת של מכבי ת"א ואתלטי הסמטה דרום תל-אביב, בה קבעו שני אתלטי הסמטה – איילה גשאו ושמואל אבוהאיי – קבעו את הקריטריון לאליפות אירופה לנוער בשבדיה. עם סיוע מחבריהם לאגודה שהכתיבו עבורם קצב, גשאו קבע 31:12.86 ואבוהאיי 31:13.59, והם הצטרפו לשני רצים נוספים שקבעו את הקריטריון במקצוע זה – רמזי עבדול ג'אבר ועומר רמון. יצוין כי באליפות אירופה לנוער רשאים להשתתף רק שלושה רצים למקצוע, אולם חשוב לזכור שאבוהאיי קבע כבר את הקריטריון בריצה ל-5000 מ'.

 

עבדול ג'אבר. ייצא לאליפות אירופה לנוער (עמיר חיל)

 

נעה מאור מע.ל.ה רעננה הצטרפה לשלוש אתלטיות מכבי ת"א – עדן דורי, לורל גרינהולץ וקרין ארוטיוניאן – לריצת שליחות 4X100 ועצרו את השעון על 48.72 שנ', תוצאה מהירה ב-15 מאיות מהשיא הלאומי לקדטיות שנקבע בשנת 2000. אלא שהעובדה שלארוטיוניאן הצעירה עדיין אין אזרחות ישראלית, מונעת מהתוצאה להיות מוכרת כשיא לאומי חדש.

 

חי כהן מהפועל חולון שיפר את תוצאת השנה שלו ב-400 מ' משוכות כשקבע 53.64 שנ', והיה רחוק 33 מאיות בלבד משיאו מ-2013. דוד נצו טאייצ'או ממכבי ת"א שנמצא בהתקדמות עקבית ומתמדת בתקופה האחרונה שיפר אומנם את שיאו האישי ב-800 מ' ב-53 מאיות כשקבע 1:51.64 דק', אולם כשל בניסיון לקבוע את הקריטריון לאליפות אירופה עם החמצה של 14 מאיות. מכיוון שבקריטריונים לאליפות אירופה לנוער קיימת גמישות מסוימת ע"י הוועדה המארגנת, גורל השתתפותו של האתלט הצעיר והמוכשר של דן סלפטר יהיה נתון להחלטת הוועדה המקצועית של האיגוד.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי