"קרב המאה": אגרוף בפרצוף של כל העולם

מספרים סיפורים על 'פאואר-פאנץ'
מספרים סיפורים על 'פאואר-פאנץ' | צילום: Gettyimages

הגלר, לאונרד או הרנס היו מתביישים להופיע ככה. לפחות זאת הפעם האחרונה שהאיגרוף רימה את הציבור. רון קופמן כועס

(גודל טקסט)

נכון, דון קינג לא היה מעורב, אבל האג'נדה שלו הייתה באוויר. הקרב שבו ניצח פלויד מייוות'ר את מאני פקיאו סיים עוד תקופה בענף שבה ניתן היה לרמות את כולם, אבל לא כל הזמן. אור ליום ראשון בלאס וגאס, נגמר הזמן. מייוות'ר יפרוש אולי בספטמבר, או שינסה להעביר עוד סיבוב של הונאה על הציבור עם קרב גומלין, אבל הסיפור הזה גמור. אגרוף – זה ממש לא.

 

מרווין הגלר, שוגר ריי ליאונרד, תומי הרנס ואחרים, היו מתביישים להופיע כך בזירה. מספרים לנו סיפורים עם "פאואר-פאנץ'" (63:81 לאמריקאי), אבל לא הייתה אחת כזו בקרב המשעמם. לאף אחד משני הקשישים בזירה לא התנפחה הלחי, ולממונה על החתכים של מייוות'ר הספיק שטר של 100 דולר כדי לגהץ לו שריטה מקרית. בקיצור, זה היה קרב שצריך היה להתקיים לפני חמש-שש שנים.

 

 

זה היה אימון כושר לשניהם – ובכושר פלויד הוא הגדול מכולם. הוא אמן התנועה בזירה גדולה (לפי דרישתו, כמובן). פאק-מן היה השמאלי התשיעי ש"מאני" פגש בקריירה. אז הוא התקשה קצת בסיבובים הראשונים (כי ימני תמיד מתקשה מול שמאלי), אבל בדיעבד התברר שהפיליפיני עלה לקרב עם דלקת בכתף ימין שלא מצאו טעם לדווח עליה לציבור. אז החבטה הקצרה שלו (ג'אב) חסרה כל איכות. העיקר שהוא לקח למנילה חבילה של 125 מיליון דולר לפחות. כדאי שיפרוש, כי לא יימצאו יותר מדי פראיירים בעולם שישלמו בשביל לראות אותו בקרב גומלין עם מייוות'ר. הפעם רק בארה"ב היו ארבעה מיליון בתי אב כאלה.

 

פקיאו. התברר שעלה עם דלקת בכתף (gettyimages)

 

מייוות'ר הוא לא רק מתאגרף ענק במאזן נדיר של 0:48 (שאם ינצח את הבובה התורנית בספטמבר, ישווה את שיאו של רוקי מרציאנו האגדי), הוא יודע לבחור את יריביו בזמן הנוח לו. להוציא את קאנלו המקסיקני ואת מיידנה הארגנטיני, כל השאר היו קרבות ראווה. הקרב עם פקיאו היה מביך ומביש, ויהיה קשה לשווק את הענף המושחת והרקוב הזה בהמשך, בעוד הקרבות בכלובים משגעים את העולם.

 

אז מי שצפה בקרב הזה באמת השחית שעה טובה של שינה (גם התחיל באיחור, בגלל בעיה בחיבור בשלם-וצפה בצפון אמריקה), אבל לפחות היה עד לפעם האחרונה שבה רימה האגרוף המקצועני את הציבור. ארבע חגורות, חמש, הכי טוב יחסית למשקלו, וכל השטויות שמוכרים לנו כבר שנים. רבותיי, זה היה שיעור בריתמיקה – איך לברוח מהיריב, להרגיז את הקהל באולם, וללכת הביתה עם 200 מיליון דולר.

 

מי שחושב שזה ספורט, שייהנה. אני עם הרמאות הצרופה הזו סיימתי אתמול בבוקר.   

 

מייוות'ר ופקיאו. שיעור בריתמיקה (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי