דונגה תירץ: "שחקנים היו עייפים בגלל וירוס"

הברזילאים שוב הולכים הביתה מוקדם
הברזילאים שוב הולכים הביתה מוקדם | צילום: AFP

מאמן ספג ביקורות אחרי ההדחה ועתידו לא ברור. וגם: הטרגדיה של גונסאלס. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

ברזיל שוב חטפה מהלומה בטורניר גדול ושוב ללא ניימאר. הפעם הסלסאו הודחו ברבע הגמר של הקופה אמריקה אחרי ה-7:1 הזכור מול גרמניה בחצי גמר המונדיאל אשתקד, ללא הכוכב הגדול. ההדחה הפעם היתה אכזרית בפנדלים מול פרגוואי, אבל בברזיל יצטרכו לעשות בדק בית רציני שכן הימים בהם היו מעצמת כדורגל נראים רחוקים מאוד.

 

אין ספק שגם הקופה אמריקה כטורניר ספג מהלומה. כולם ציפו לראות את העימות הענק בין שתי הנבחרות החזקות בדרום אמריקה, ארגנטינה וברזיל בחצי הגמר, אבל לאלביסלטה יהיה עכשיו משחק קל יותר על נייר מול פרגוואי אם כי הם לא הצליחו לנצח את היריבה בבית המוקדם וסיימו עימה ב-2:2.

 

 

העיתון הברזילאי 'לאנסי' כתב: "אחרי מחצית ראשונה גדולה, ברזיל נמחקה בשנייה ואפשרה לפרגוואי להשוות והפסידה נגדה בפנדלים. גם העובדה ששלטה יותר בכדור לא הועילה לה".

 


טארדלי והחברים בדיכאון (AFP)

 

העיתון רמז לכך שלא ברור אם דונגה ימשיך בתפקידו. ב-2011 המאמן היה מאנו מנזס כשאותה פרגוואי הדיחה את ברזיל באותו שלב עם ניצחון 0:2 ובנובמבר 2012 הוא פוטר והוחלף על ידי לואיס פליפה סקולארי. האם לדונגה יהיה אותו מסלול אחרי שנה בתפקיד?

 

מסיבת העיתונאים עם דונגה אחרי המשחק היתה סוערת. לכתבים היו הרבה שאלות, אבל דונגה טען שההפסד נבע בראש ובראשונה מווירוס שפגע בנבחרת בשבוע לפני המשחק. "זה לא תירוץ, אבל 15 מהשחקנים שלנו נפגעו מזה. היו להם כאבי ראש, כאבי גב, חולשה כללית בגוף. היו כאלה שהרגישו את הווירוס הזה יותר מאחרים", ציין המאמן. "נאלצנו להאיט את האימונים השבוע בגלל הוירוס", הוסיף.

 

דונגה טען: "החולשה הפיזית של השחקנים היתה מכרעת ולכן החלפתי את וויליאן ורוביניו בדגלאס קוסטה (הרכש החדש של באיירן) ואברטון ריביירו והם לצערי החמיצו את הפנדלים. הייתי משאיר את שני השחקנים, אבל וויליאן היה חולה ורוביניו היה עייף מאוד בסיום. הייתי צריך שחקנים טריים, כי רצינו לסיים ב-90 הדקות עם ניצחון. לא חשבתי על הפנדלים כשהכנסתי אותם".

 


חגיגות בפרגוואי. יש גם אמונה (AFP)

 

מעבר לסיפור הווירוס הודה דונגה: "לא שיחקנו טוב. היו לנו הרבה בעיות בקופה אמריקה, אבל נוכח ההרחקה של ניימאר והפציעות של שחקנים אפשר לומר שהיה לנו טורניר סביר. שחקנים לא הכירו את הסוג הזה של טורנירים חוו את החוויה בפעם הראשונה והם יגיעו יותר מוכנים למוקדמות של המונדיאל. זו המטרה העיקרית שלנו. איבדנו חמישה שחקנים שהיו מעניקים לנבחרת ניסיון גדול יותר כאן בקופה. צריך להפשיל שרוולים ולעבוד קשה יותר".

 

המאמן ספג ביקורת על שהוציא שחקן מנוסה כמו רוביניו, ארבע דקות לסיום וכשאין הארכה, פנדלים כבר ניראו באופק.

 

רוביניו עקץ את המאמן: "ברור שרציתי לבעוט פנדלים, אבל המאמן החליט ואני חייב לכבד את ההחלטה. אני תמיד בועט פנדלים. בגדול אני יכול להגיד שאנחנו צריכים להשתפר הרבה מאוד לעומת מה שהצגנו כאן. הפסדנו בפנדלים נגד הנבחרת הפחות טובה. היתה לנו הזדמנות 'להרוג 'את המשחק מיד אחרי שכבשנו את שער היתרון והחמצנו בטיפשות ובמחצית השנייה נכשלנו".

 


שחקני פרגוואי בטירוף. ילכו עד הסוף? (AFP)

 

בלם אתלטיקו מדריד שצפוי לעבור לאינטר, מיראנדה היה מתוסכל: "הרגשתי עצב גדול אחרי ההדחה ועצב גדול אחרי הפנדל של טיאגו סילבה שהביא לשוויון במשחק. קשה לי לדבר עכשיו. היה לנו חוסר מזל עם הכדור שנחת עלינו מלמעלה בשער הזה. אני לא חושב שהבחירה של הבועטים בפנדלים היתה לא נכונה בחרו את השחקנים המוכנים ביותר. לצערי שני השחקנים שהיו מוכנים לבעוט החמיצו".

 

מנגד, הגיבור של פרגוואי, דרליס גונסאלס כשכבש שני פנדלים – השיוויון במהלך המשחק ופנדל נוסף בסיום, אמר: "אף אחד לא האמין בנו בתחילת הטורניר. עכשיו הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח כל נבחרת". גונסאלס קיבל בשורה קשה אחרי ההתמודדות כשהתבשר שדודו מת כתוצאה מהתקף לב במהלך המשחק. החלוץ מיהר לצייץ: "למה דווקא היום?".

 

 

 

מאמנה הארגנטיני של פרגוואי, ראמון דיאס, בטוח: "אנחנו יכולים לנצח עכשיו את ארגנטינה בחצי. כל מה שאנחנו צריכים זה להישאר רגועים. שיחקנו נגד ארגנטינה, אורוגוואי וברזיל ואף אחת לא הצליחה לנצח אותנו אז למה שלא נלך עד הסוף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי