"הייתי 'מתלבט' את מי לקחת לקבוצה שלי ומביא את מסי"

אייסטראן. הגמר היה צריך להיערך במגרש נייטרלי
אייסטראן. הגמר היה צריך להיערך במגרש נייטרלי | צילום: ערן לוף

מיוחד לספורט1: פאקו נערך לגמר הגביע בין בילבאו לברצלונה (22:30)

(גודל טקסט)

פאקו אייסטראן, מאמן מכבי תל אביב, יצפה הערב (22:30, שידור ישיר בספורט1 וב-HD) כמו כולנו בגמר הגביע הספרדי בין ברצלונה לאתלטיק בילבאו ב"קאמפ נואו". ביקשנו מפאקו לתת את הזווית האישית שלו לקראת המשחק והמאמן הבאסקי נעתר בשמחה.

 

אם אתם חושבים שבגלל שפאקו גדל כאוהד סוסיאדד  הוא יעדיף שצ'אבי יניף את הגביע ולא יריבתה המושבעת של קבוצתו, תופתעו אולי מהתשובה שלו. "ברור שאני אוהד הערב את בילבאו", אומר מאמן הצהובים, "כשקבוצה באסקית מגיעה למעמד כזה, אין ברירה אחרת".

 

 

אייסטראן גם מחלק כוחות בין בילבאו לסוסיאדד, או אם תרצו עושה רוטציה שכל כך חביבה עליו כמאמן, כשהוא נשאל לגבי השחקן והמאמן הבאסקים הגדולים של כל הזמנים.

 

 "השחקן הבאסקי הטוב ביותר הוא חוסה אנחל איריבאר, שהיה שוער בילבאו (466 הופעות) ונבחרת ספרד (49 הופעות) עמה זכה גם באליפות אירופה ב-1964", עונה פאקו בלי היסוס. "לגבי המאמן אני חושב שהכבוד מגיע לאלברטו אורמצ'אה בגלל ההצלחה הכבירה שלו עם ריאל סוסיאדד בראשית שנות השמונים".

 

התקופה ההיא, בין 1980 ל-1984 היתה תקופת השיא של הכדורגל הבאסקי מאז ומעולם. במשך ארבע עונות נשארה האליפות בתחומי חבל הארץ הקטן, השואף לעצמאות, בצפונה של ספרד. בשנתיים הראשונות החזיקה סוסיאדד של אורמצ'אה בתואר, ובשנתיים האחרונות בילבאו.  רק לשם השוואה: מאז זכו ריאל וברצלונה ב-26 מ-31 האליפויות האפשרויות. מאז גם לא ראו תואר בשתי הבאסקיות.

 

 

איריבאר. השוער הבאסקי הגדול בכל הזמנים

 

 

"ארנסטו ואלוורדה הוכיח את עצמו בכל קבוצה בה אימן בספרד", מחמיא אייסטראן למאמן הנוכחי של בילבאו, "האם הוא מסוגל להגיע יום אחד להיות מאמן ברצלונה? מאמין שכן".

 

עם זאת, פאקו לא מאמין ביכולתה של בילבאו להפתיע הערב. "נכון שזה גמר ומשחק אחד בו הכל יכול להיות. ועדיין קשה לי להאמין שברצלונה לא תיקח את הגביע".

גווארדיולה. גם פאקו נשבה בקסמו (Gettyimages)

 

דבר אחד כן מרגיז את מאמן מכבי תל אביב. "אני חושב שהגמר היה צריך להיערך במגרש נייטרלי ולא בקאמפ נואו".

 

בעוד שבוע, בגמר הצ'מפיונס, פאקו כבר יהיה בעד ברצלונה. "קודם כל אין שום יריבות בין באסקים לקטאלונים ובכלל כולנו ספרדים", קובע מאמן הצהובים, "וחוץ מזה איך אפשר שלא לאהוד קבוצה עם גישה למשחק ועם סגנון כדורגל כמו של ברצלונה".

 

אייסטראן סבור שדווקא אין הבדל גדול בין הסגנון שמנחיל העונה לואיס אנריקה לברצלונה לטיקי טאקה של פפ גווארדיולה ובכל מקרה הוא הצהיר: "אני מעדיף הכדורגל של פפ עם השליטה בכדור".

 

לסיכום שאלנו את אייסטראן איזה שחקן היה לוקח מברסה לקבוצה שלו. רק אחד כמובן. זכרנו איך התלהב מהתפקוד של גל אלברמן במשחק גמר הגביע מול באר שבע (2:6 למכבי) וקרא לו "מסצ'ראנו הישראלי", קיווינו שיפתיע בבחירה בשחקן יותר טקטי, או בשחקן של מאמן. "זה אמנם נושא שהייתי מתלבט בו רבות" הודה הבאסקי, "אבל בסופו של דבר הייתי בוחר כמו כולם בקוסם הארגנטיני, בליאו מסי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי