גילי לוסטיג: "כל הצמרת האירופית נמצאת פה"

גילי לוסטיג. מאמין בשטילוב
גילי לוסטיג. מאמין בשטילוב | צילום: עדי אבישי

מנכ"ל הוועד האולימפי התראיין ל-103FM לקראת המשחקים בבאקו

(גודל טקסט)

מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, התראיין לתוכנית הספורט של 103FM לקראת המשחקים האירופיים, שיצאו לדרך מחר (שישי) בבאקו. "יש לנו בתחרות 12 ענפים כאשר התוצאות מהוות חלק מהקריטריון לריו", אמר לוסטיג: "כל הצמרת האירופית פה וחלק מהתחרויות יהיו במסגרת של אליפות אירופה".

 

בהמשך דבריו התייחס למשלחת הישראלית שתיקח חלק בתחרויות: "המשלחת שלנו היא מאוד הטרוגנית. יש בענפי המים גם תחרויות לנוער וזו הפעם הראשונה שנבחרת ישראלית בכדורמים לוקחת חלק בתחרות בינלאומית . באתלטיקה לדוגמה חייבים נבחרת מלאה כי צריך לעלות לדרג א'. במקרה שבו חנה מיננקו זוכה במדלייה זהב היא לא מקבלת מדליה כי יש מדליות רק על הישגים קבוצתיים".

 

 

לגבי אלכס שטילוב, נושא הדגל בטקס הפתיחה, אמר לוסטיג: "ראיתי אותו באליפות ישראל ולדעתי הוא צפוי לעלות לגמרים".  

 

אחה"צ התקיים טקס קביעת מזוזה בבית הכנסת בכפר האולימפי בבאקו. את הטקס ניהל הרב שניאור סגל, שליח חב"ד באזרביז'אן. בטקס השתתפו לוסטיג, שגריר ישראל באזרביז'אן, רפי הרפז, יו"ר הוועד האולימפי, יגאל כרמי, גזבר הכבוד של הוועד האולימפי, עאריה זייף, וחברת הנהלת הוועד האולימפי יעל ארד. לאחר קביעת המזוזה התקיים טקס נוסף של קביעת מזוזה בבניין המגורים של המשלחת.

 

"אנחנו נרגשים מאד מהארוע כולו. אנחנו מקווים שנחזור ממשחקי באקו עם כמה מדליות" אמר כרמי. השגריר הרפז הוסיף: "למעלה משנתיים אנחנו מחכים לארוע הגדול הזה. יש כאן קהילה יהודית של כ-30 אלף איש וההתרגשות לקראת המיפגש עם משלחת ישראל גדולה מאד". במעמד זה הזכיר הרפז את י"א חללי מינכן.

 

המשלחת הישראלית לבאקו (צילום: הוועד האולימפי)

 

טקס הפתיחה יתקיים באצטדיון האולימפי המקומי, כאשר עוד קודם לכן ייכנסו נציגי ישראל למעגל התחרויות. שחייניות הדואט גל ליטמן ואביב בובליל יתחרו כבר בבוקר כאשר נבחרת הנערות של ישראל בכדורמים תחל גם היא את דרכה.
ישראל תיוצג על ידי משלחת של 141 ספורטאים במשחקים שימשיכו עד ה-28 ביוני ובהם ישתתפו כ-6,500 ספורטאים מ-50 מדינות.

 

הערב (חמישי), הסתיים טקס קבלת הפנים הרשמי למשלחות בכפר האולימפי בבאקו. הלפיד הוכנס לכיכר המרכזית בכפר האולימפי על ידי צ'ינגיז האסיינזדה סגן יו"ר הוועד האולימפי של אזרביז'אן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי