בדקה ה-90: רק 2:2 לארגנטינה מול פראגוואי

מסי מתוסכל. ארגנטינה רחוקה מלהרשים
מסי מתוסכל. ארגנטינה רחוקה מלהרשים | צילום: AFP

אגוארו ומסי בפנדל כבשו במחצית הראשונה, באריוס קבע שוויון דרמטי

(גודל טקסט)

נבחרת ארגנטינה ערכה הלילה (בין שבת לראשון) את משחק הבכורה שלה בקופה אמריקה 2015, וחיים קלים לא היו לה באצטדיון 'לה פורטדה' מול פרגוואי – היא כבר הוליכה 0:2 ב-36 הדקות הראשונות, אך מחצית שנייה חלשה ביותר גרמה לכך שמסי וחבריו הלכו אחורה וספגו בדקה ה-90 שוויון דרמטי.

 

'טאטא' מרטינו פתח בשלישייה הקדמית עם ליאו מסי, סרחיו אגוארו ואנחל די מריה, כאשר על הספסל חיכו להזדמנות כוכבים דוגמת קרלוס טבס שחזר לסגל וגונסלו היגוואין, אלא שארגנטינה נתקלה ביריב קשוח. על אף יכולת פושרת היא ירדה להפסקת המחצית עם יתרון כפול, אבל היה זה הודות לחולשת הפרגוואים וככל הנראה גם כתוצאה מטעות שיפוט.

 

 

תחילה היה זה סרחיו אגוארו שבדקה ה-29 קיבל מתנה מסמודיו ולא התקשה לכבוש את הראשון של נבחרתו בטורניר. שש דקות לאחר מכן כבש ליאו מסי שער ראשון בקופה כשדייק מהנקודה הלבנה אחרי שאנחל די מריה ספק הוכשל ברחבה, ונראה יותר שצלילה שלו הצליחה לשכנע את השופט להעניק פנדל.

ארגנטינה לא זכתה בקופה אמריקה כבר 22 שנה, ויכולת כמו במחצית השנייה בוודאי לא תספיק לה בהמשך כדי להתמודד עד הסוף. פרגוואי לא ויתרה ולחצה את שער האלביסלסטה, עד שבדקה ה-60 היא גם הצליחה לכבוש שער מצמק, אחרי שבעיטה של נלסון ואלדס הפתיעה את רומרו – שהיה רחוק מקו השער – וחדרה פנימה.

ארגנטינה נותרה המומה (AFP)

 

ממש עם תחילת תוספת הזמן הצליח לוקאס באריוס המחליף להישאר ברחבה ללא כיסוי, ומסירה של דה סילבה אפשרה לו לבעוט מהאוויר ולקבוע 2:2 מוצדק ומדהים כאחד. באריוס, אגב, הוא פרגוואי ממוצא ארגנטיני.

 

קרלוס טבס וגונסלו היגוואין, שפתחו על הספסל כאמור, עלו לרבע השעה האחרונה כדי לנסות לכבוש את השלישי ולהכריע את ההתמודדות, אולם התקשו לייצר מצבי הבקעה ולבסוף גם ראו את נבחרתם סופגת. טבס החמיץ עמוק בתוספת הזמן הזדמנות גדולה לנצח את המשחק.

 

מסי מדייק מהנקודה הלבנה (AFP)

 

במחזור המשחקים הבא בבית ג' תפגוש ארגנטינה את נבחרת אורוגוואי, מחזיקת הקופה אמריקה. כידוע, במשחק הראשון  בבית ב' ניצחה אורוגוואי את ג'מייקה 0:1. כריסטיאן רודריגס כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-52 לזכות הסלסטה שהגיעו ללא לואיס סוארס בעקבות ההשעייה שספג מפיפ"א על הנשיכה במונדיאל בקיץ שעבר. 

 

מהלך המשחק:

 

דקה 18

הזדמנות ראשונה לארגנטינה: לאחר לחץ ממושך על שערה של פרגוואי, הכדור הורחק היישר לרגליו של מסצ'ראנו שבעט שטוח מ-20 מטר. מסי הכניס רגל וניסה לשנות את הכיוון של הבעיטה ולהפתיע את סילבה, אך הכדור חמק החוצה.

דקה 29

0:1 לארגנטינה – סמודיו כבר התגבר על מסי במרכז המגרש, אבל החזיר את הכדור לשוער בשלומיאליות. אגוארו אמר תודה, עבר את סילבה וגלגל לרשת.


אגוארו. קיבל מתנה ולא התקשה לכבוש (AFP)

דקה 36

ארגנטינה כבר ב-0:2 – שוב סמודיו היה מעורב בשער. הפעם המגן הפרגוואי ספק הכשיל את די מריה ברחבה וגרם לפנדל. סילבה אמנם זינק לפינה הנכונה, אבל מסי בעט חזק ומדויק פנימה.


ואלדס לאחר השער המצמק (AFP)

דקה 59

נלסון ואלדס קיבל כדור פנטסטי ומצא עצמו מול רומרו, אך השוער הדף הצידה ומנע שער מצמק.

דקה 60

1:2: דקה אחת חלפה אחרי שהחמיץ הזדמנות פז, והפעם ואלדס מניף את הרגל מחוץ לרחבה וכובש שער נפלא שמחזיר את פרגוואי לחיים. לרומרו יש חלק בגול.

דקה 63

ליאו מסי חתך את הגנת פרגוואי, מצא את עצמו באחד על אחד וכבר עבר את השוער – אך ניסה לכבוש מזווית קשה ופספס את המסגרת.


מסי מפספס את המסגרת (AFP)

דקה 67

סמודיו פשוט סידר לפאסטורה מצב נפלא להצטרף לרשימת הכובשים, אך סילבה התעופף ומנע מהאלביסלסטה שער שלישי.

דקה 77

סמודיו ממשיך להיות במרכז העניינים, אלא שהפעם הוא כמעט הכניע את ארגנטינה במתפרצת. רומרו הדף את הבעיטה שלו לקרן

דקה 90

פרגוואי משיגה את השוויון: באריוס המחליף נותר ללא כיסוי ברחבה ובבעיטת יעף מצא את השוויון עם תחילת תוספת הזמן.

דקה 90

שתי דקות בתוך תוספת הזמן כמעט ניצחה ארגנטינה את המשחק אחרי שהרמה של די מריה מצאה את טבס, אך האחרון נגח החוצה.

 

הרכבים:

 

ארגנטינה: רומרו, גאראי, רונקאליה, רוחו, אוטמנדי, מסצ'ראנו, באנגה (ביגליה 80), פאסטורה (טבס 75), די מריה, אגוארו (היגוואין 76), מסי.

 

פרגוואי: סילבה, דה סילבה, אגילאר, מ. קאסרס, סמודיו, אורטיגוזה, ו. קאסרס, אורטיס (גונסאלס 46), ואלדס, סנטה קרוס (באריוס 79), בובדייה (בניטס 66)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי