פנמה טוענת: המשחק מול מקסיקו היה מכור

גייגר. עוד מקרה של מעורבת צד שלישי?
גייגר. עוד מקרה של מעורבת צד שלישי? | צילום: AFP

נשיא ההתאחדות האשים: "מעורבות של צד שלישי, המקסיקנים לא אחראים"

(גודל טקסט)

מכירת משחקים בטורניר גדול? כך לפחות חושב נשיא התאחדות הכדורגל של פנמה, פדרו צ'לוחה, שבטוח שהמנצחת במשחק חצי הגמר בו הפסידה נבחרתו 2:1 למקסיקו נקבעה מראש. הוא דורש מפיפ"א ומה-CONCACAF (התאחדות הכדורגל של צפון ומרכז אמריקה) לחקור את הנושא.

 

צ'לוחה ציין כי ההתאחדות של קוסטה ריקה הצטרפה אליו בפנייה הרשמית ושהוא בטוח כי הנשיא הזמנית של ה-CONCACAF, אלפרדו יואיט יטפל בנושא בצורה ראויה: "הוא הביע את תמיכתו בפנייה שלנו".

 

 

כזכור, משחק חצי הגמר עורר שערורייה רבה בעולם. בדקה ה-25 הרחיק השופט האמריקאי מארק גייגר את לואיס טחאדה בהחלטה שערורייתית, אך רגע השיא שלו הגיע בדקה ה-88, אז שרק לפנדל גבולי מאד עבור המקסיקנים שהשווה את התוצאה ושלח את המשחק להארכה שם ניצחו ה'אל טרי'. זה היה משחק השני ברציפות בו נשרקת בעיטת 11 לקראת הסיום עבור מקסיקו, לאחר שניצחו ברבע הגמר את קוסטה ריקה, בזכות פנדל בדקה ה-124.

 

גוארדאדו. משווה בסיום הסמן החוקי (AFP)

 

"לצערנו אנחנו צריכים להפנות את תשומת הלב לשיפוט שמושפע מגורמי צד שלישי", אמר צ'לוחה. "ההבנה שלנו היא שתוצאה המשחק נקבעה מראש – ולא על ידי ההתאחדות המקסיקנית. ההאשמות יכולות להיעלם רק לאחר חקירה מקיפה של המקרה ושל השופט מארק גייגר". הנשיא ציין כי הודיע ליו"ר ההתאחדות המקסיקנית על הפנייה ושהוא תומך בפתיחת החקירה.

 

ה-CONCACAF הוציאו הודעה והבטיחו שייבחנו את הנושא: "ההתאחדות קיבלה את הפניות של פנמה וקוסטה ריקה והיא תיבחן ביסודיות. מדובר בהאשמות קשות והטיפול בנושא יעשה ברצינות הנדרשת. זה יעלה כבר בכנס הקרוב שלנו".

 

היום (22:55 בספורט2) תשחק פנמה בקרב על המקום השלישי, מול המארחת ארה"ב שהפסידה בחצי הגמר המקביל לג'מייקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי