לוסטיג: "הצלחה גדולה למשלחת הישראלית"

טקס הסיום בבאקו
טקס הסיום בבאקו | צילום: Gettyimages

המשחקי אירופה ננעלו בטקס סיום מרהיב. המשלחת חוזרת עם 12 מדליות

(גודל טקסט)

המשחקים האירופאיים הראשונים הסתיימו היום (ראשון) בטקס חגיגי באצטדיון האולימפי בבאקו, אזרבייג'אן, שאת דגל ישראל נשא השחיין הצעיר זיו קלונטרוב, אחד משני זוכי מדליות הזהב של המשלחת.

 

ישראל שלחה לבאקו את המשלחת הספורטיבית הגדולה בתולדותיה, כש-140 ספורטאים לקחו חלק במשחקים ב-21 מתוך 31 המקצועות (שלושה לא אולימפיים). המשחקים בבאקו היוו אירוע הכנה משמעותי לקראת ריו 2016 וההצלחה הגדולה של המשלחת שתשוב מחר ארצה עם 12 מדליות (מדורגת 22 בטבלת המדליות) בנוסף לעוד 12 הופעות בגמרים שהתחלקו בשישה ענפים, השאירה טעם של עוד לקראת האולימפיאדה בקיץ הבא.

 

 

"אני יכול לסכם את משחקי אירופה הראשונים בבאקו כהצלחה של משלחת ישראל", אמר היום מנכ"ל הוועד האולימפי וראש המשלחת, גילי לוסטיג. "השגנו 12 מדליות, הרבה מעבר לצפי שלנו לפני המשחקים, הושג הקריטריון לריו על ידי שני ספורטאים והגענו ל-12 גמרים. מדובר במשלחת מאד הטרוגנית".

 

 

דגל ישראל מונף בטקס הסיום (gettyimages)

 

"ההצלחה באה משישה ענפי הספורט המרכזיים שלנו. אני חייב לציין שאנחנו יכולים לדבר על עומק בהיבט של הישגים, וזו ההצלחה הגדולה ביותר של משלחת ישראל". מלבד קלונטרוב, בין ההישגים הבולטים של המשלחת היו שלוש המדליות שזכו נבחרת הג'ודו (כולל מדליית הזהב של שגיא מוקי) ושלוש המדליות בה זכתה נבחרת ההתעמלות האומנותית.

 

לוסטיג ציין את היכולת של הספורטאים להתעלות ולהגיע להישגים בתחרויות מטרה. "היתה למשלחת ישראל התנסות באירוע רב ענפי, שמהווה סימולציה למשחקים האולימפיים בריו. כולם צברו כאן ניסיון מקצועי רב", הוסיף לוסטיג. "יחד עם זאת, עלינו לזכור שמדובר באירוע של 50 מדינות אירופה, וזה עדיין לא משחקים אולימפיים בהם משתתפים ספורטאים מ-205 מדינות והרמה המקצועית בהם הרבה יותר גבוהה".

 

בוועד האולימפי מעריכים שיהיו בריו בין 35 ל-40 ספורטאים מישראל, שכמחצית מהם יהיו מהמשלחת שהגיעה לבאקו. "אנחנו נבדקים על תוצאות וכשאתה שם צפי ומשיג ביצוע מעל הצפי, אז אנחנו בהחלט יכולים לעשות וי גדול", הסביר ראש המשלחת. "הספורטאים ידעו מה מצפים מהם ואחוז ההצלחה היה יותר גבוה, וזה משמח. מצד שני, אנחנו עם רגליים על הקרקע. אנחנו יודעים שבאקו זה לא ריו ובאקו זה רק אירופה. לריו יש עוד הרבה עבודה קשה וכל המערכת צריכה להבין את הנושא שאסור להשוות".

 

לוסטיג עם קרטיש וריכטר. "עברנו את הצפי שלנו" (הוועד האולימפי בישראל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי