כמה זה עולה לנו: נוריץ' ומידלסברו בקרב על העלייה לפרמיירליג

ראש בראש על העלייה
ראש בראש על העלייה | צילום: Gettyimages

שתי הקבוצות יתמודדו הערב ראש בראש על הזכות לשחק בעונה הבאה בבמה המרכזית של הכדורגל ועל הכסף הגדול (16:55, שידור ישיר בספורט1)

(גודל טקסט)

נוריץ' סיטי ומידלסברו ישחקו היום בוומבלי על הכרטיס לעלייה לליגה ראשונה באנגליה (שידור ישיר החל מ-16:55 בספורט1 וב-HD). שתי הקבוצות נאבקות לא רק על עליית ליגה, אלא גם על נתח מהכסף הגדול שיקבלו בפרמיירליג החל מהעונה הבאה. סקאי ספורט ו-BT חתמו על עסקה לפיה ישלמו 5.1 מיליארד ליש"ט. למעשה עבור כל קבוצה זה משחק על 120 מיליון ליש"ט שתקבל העולה לליגה העליונה.

 

שתי הקבוצות יכלו בקלות לסיים גם במקום הראשון והשני ולעלות אוטומטית לפרמיירליג וכשנפגשו בקרו רואד של נוריץ' באפריל זה היה נראה משחק על כרטיס העלייה בו ניצחה האורחת מידלסברו 0:1, אבל לא הצליחה למנף את הניצחון ליותר מאשר עלייה לפלייאוף.

 

הקנריות שיחקו בשלוש השנים האחרונות בפרמיירליג וירדו רק בעונה שעברה ליגה, ובמועדון מקווים לעלות שוב אחרי ששיחקו תחת פול למברט וכריס יוטון בפרמיירליג וחלק מהשחקנים שהיו אז נשאר בקבוצה. נוריץ' סיטי סיימה את העונה שלישית ומידלסברו רביעית, אבל האחרונה נחשבת לקבוצה המשחקת כדורגל יפה יותר. מידלסברו משחקת מאז עונת 2009/10 בצ'מפיונשיפ ואחרי שש עונות בליגת המשנה היא רוצה לחזור לבמה המרכזית של הכדורגל האנגלי.

 

המשותף לשתי הקבוצות היא העובדה שמצאו העונה את המנג'ר המתאים להן. מידלסברו נחלה כישלונות עם גורדון סטראכן וטוני מוברי עד שהגיע אייאטור קרנקה, העוזר לשעבר של ז'וזה מוריניו בריאל מדריד.

 

קראנקה למד מהמיוחד והביא למועדון משמעת, מבנה ברור לקבוצה, פוקוס ודבקות במטרה. בנוסף מוריניו עזר לו אישית כאשר השאיל למועדון את החלוץ הצעיר פטריק באמפורד השייך לצ'לסי. הוא הוכיח את עצמו כאחד החלוצים הטובים בליגה וכבש 17 שערים ב-38 משחקים. מוריניו גם עזר לקארנקה להשתמש במתקן האימונים של הבלוז. לא מן הנמנע שנראה אותו היום ביציעי וומבלי מעודד את חברו.

 

בנוסף לבמפורד מככבים בקבוצה שחקנים ספרדים כמו חלוץ מורסיה לשעבר קיקה, הקשר אמיליו אינסואה ממאיורקה והבלגי יאלה ווסן ששיחק בעבר עם אליניב ברדה בגנק.

 

קפטן מידלסברו, גרנט לידביטר, מלא שבחים לעבודתו של קראנקה: "בקבוצות אחרות השילוב של הזרים לא עובד, אבל אצלנו הוא הצלחה מסחררת. יש לנו מנג'ר מדהים שיודע איך לנהל שחקנים והוא מוציא את המקסימום מהמושאלים, דבר שלא תמיד מצליח בליגה השנייה". הקבוצה בנויה סביב משחקו של הקפטן והקשר והגנאי אלברט אדומה.

 

מנג'ר נוריץ', אלכס ניל, הוא סיפור הצלחה בפני עצמו. הסקוטי שיחק בקבוצות סקוטיות קטנות ובברנסלי וכמאמן הדריך את המילטון, אבל התאים את עצמו כמו כפפה ליד בנוריץ'. מדובר באחד המנג'רים הכי צעירים בליגה, בן 33 בלבד. הוא הנהיג משחק התקפי עם משמעת והודה: "הייתי כלום ושום דבר לפני שהגעתי לנוריץ'. הכירו אותי בסקוטלנד, אבל אני לא חושב שמישהו שמע עלי באנגליה. דרך מסוימת זה עזר לי, כי לא ציפו ממני ליותר מדי".

 

נוריץ' חיכתה למנג'ר כזה מכיוון שיש להם את הסגל הכי מנוסה בצ'מפיונשיפ עם שחקנים שהופיעו כבר בפרמיירליג. ג'וני האוסון (קפטן לידס לשעבר), ג'ון רודי, ברדלי ג'ונסון, נתן רדמונד וג'יימס קמרון מסטוק סיטי שחתם בתיחלת העונה תמורת 1.5 מיליון ליש"ט וכבש 19 שערים.

 

נוריץ' צפויה לתקוף היום בוומבלי כבר עם שריקת הפתיחה, ואילו מידלסברו תשחק יותר בסגנון של צ'לסי, תחכה מאחור ותנסה לעקוץ במתפרצות.

 

לקנריות זה משחק ראשון בוומבלי מאז גמר גביע הליגה ב-1985. ב-2002 הם שיחקו לראשונה בפלייאוף לעלייה לפרמיירליג והפסידו לברמינגהאם בקרדיף. למידלסברו זה ניסיון שלישי. הם הפסידו לנוטס קאונטי ב-1991. משחקם האחרון בוומבלי היה ב-1998 כשהפסידו בגמר גביע הליגה לצ'לסי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי