ניצחון של מאמן לא של שחקנים

| אודי ציטיאט

לייזי מנתח את ההפסד של מכבי לפנרבחצ'ה 80:72 ומדגיש את חשיבות עיתוי החילופים

(גודל טקסט)

 

 

ה-72:80 של פנרבחצ'ה על מכבי שהעלה את הטורקים ל-0:1 בסדרה היה ניצחון של מאמן ולא של שחקנים. זלייקו אובראדוביץ' ניצח את גיא גודס ופיני גרשון.

 

 

 

השועל הוותיק התגבר על היתרון של הצהובים בגארדים עם מאסה וחכמה במשחק הפנים. הוא זרק פנימה את זוריץ' וזה ניצח לו את המשחק. ביליצה שיחק כמו גארד מנוסה והשאיר את יאן וסלי עם ה-2.10 מ' שלו להטביע על מכבי. מנגד, גודס עייף את ג'רמי פארגו בלי שנייה למנוחה ברבע השלישי ושיחק את כולו בלי סופו. אוברדוביץ' ניצל זאת עם שחקני פנים שגם פתחו את השלשות מבחוץ אחרי המבצר שלהם בצבע.

 

 

החכמה היא לקרוא על שחקן מתי הוא עייף ולהחליף אותו. רגע לפני איבוד הכדור או הפאול השטותי או הטעות בהגנה. זה גם נקרא להקדים תרופה למכה. והשליטה ברגעים האלה היא אומנות. כי הרי השחקנים רוצים להישאר על המגרש גם כשהם עייפים או לא מתפקדים ב-95% מהמקרים. המאמן חייב לזהות את הרגע הנכון ולהחליט עבור השחקן.

 

 

וסלי. חוגג בסיום (צילום: אודי ציטיאט)

 

 חילוף נכון לא רק מונע את הטעות מהשחקן, אלא נותן למאמן להרוויח רגליים טריות ועוד שחקן לרוטציה. חילוף מאוחר מדי, אחרי שאותו שחקן כבר עשה את הטעות גורם לכך שהוא יוצא מאוכזב, נעלב, לעתים מובך על כך שהנה הוא משלם על הטעות בפומבי.

 

 

ועם כל זאת, אני מאמין שמכבי תנצח את המשחק השני מחר (חמישי) ותשווה את הסדרה ל-1:1. אני גם אנמק. החיסרון של ריקי היקמן יוצר יתרון מובהק למכבי. דווין סמית' ויוגב אוחיון אמנם סוחבים פציעות, אבל עדיין כשירים. מכבי תגיע בריאה יותר וטובה יותר במאצ'אפים. הצהובים יחסמו את הדרך לסל כך שווסלי כבר לא יוכל להטביע ויצטרך להוכיח את עצמו מבחוץ.

 

 

 ביליצה כנ"ל. שיוכיח שיש לו ג'אמפ שוט מבחוץ off the dribble. מהעבר השני סופו ינוצל עד תום במשחק הפנים. גם לא נראה חוסר ורסטיליות של החלפת הגנות ועיתוי גרוע בחילופים.

 

 

 

זיסיס קולע עוד שלשה על הראש של מכבי (צילום: אודי ציטיאט)

 

 

למה נראה שכל זה יקרה? שיטת האלימינציה. מה שקרה במשחק הראשון לא יקרה בשני. וגם הלחץ יהיה על הטורקים לנצח את המשחק משום שבמצב של 1:1, ועם שני משחקי חוץ בתל אביב מול הקהל הנהדר ביד אליהו הסדרה תיגמר להם.

ומכבי? חייבים לנוח קבוצתית ולהכשיר את סמית' ככל האפשר. זה לא יהיה פשוט. ראינו כי כאשר אין לך את האהבה של מכבי והקהל הצהוב, זאת לא אותה מכבי.

 

 

 

נ.ב.

 

אחרי התבוסה לראשל"צ בליגה 105:85 במוצאי שבת, היתה ביקורת על כך שמכבי תל אביב שמרה כוחות ולא החשיבה את המשחק. 24 שעות אחר כך עשה דייויד בלאט, מאמן קליבלנד, בדיוק אותו הדבר כשעלה לשחק עם חצי סגל בלבד מול בוסטון וקיבל בראש, 117:78. הוא כנראה חושב שיהיה פיינל פור זהה בנציגות כמו עונה שעברה.

 

BLESS

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי