גרמניה חזרה אחרי 28 שנה לטורניר האולימפי

שחקני גרמניה חוגגים. ינסו להשיג תואר נוסף
שחקני גרמניה חוגגים. ינסו להשיג תואר נוסף | צילום: Gettyimages

המאנשאפט העפילו לחצי גמר יורו הצעירות. רובש: "ננסה להשיג מדליה"

(גודל טקסט)

גרמניה ודנמרק עלו לחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 21 והבטיחו למעשה את השתתפותן באולימפיאדת ריו 2016. סרביה הוכיחה בחודש האחרון שיש לה עתיד מזהיר, כשזכתה באליפות העולם עד גיל 20, אך אכזבה כשהודחה יחד עם צ'כיה המארחת.

 

המקומיים צריכים להתפלל להעפלתה של אנגליה לחצי הגמר, משום שבמקרה כזה לצ'כים תהיה הזדמנות להתמודד עם הנבחרת מהמקום השלישי בבית ב' על כרטיס העלייה לריו (בריטניה לא שולחת נבחרות לאולימפיאדה).

 

 

למרות שגרמניה זכתה בגביע העולמי שנה שעברה ונחשבת למעצמת כדורגל היא חוזרת לאולימפיאדה לראשונה אחרי 28 שנה. הטורניר האחרון בו השתתפה היה בסיאול ב-1988. ה'בילד' כותב שהורסט רובש ושחקניו הסירו את קללת האולימפיאדה וזה ההישג היותר חשוב אפילו מזכייה בטורניר עצמו.

 

רובש. הסיר את הקללה (gettyimages)

 

ה-1:1 נגד צ'כיה היה מספיק לרובש שעלה עם הרכב חסר והכניס את מלך השערים של הנבחרת הופמן רק לקראת הסיום. קווין וולנד השחקן הכי מנוסה בנבחרת אמר בסיום: "המשחק לא היה קל, אבל הצלחנו להחזיק מעמד. אנחנו מאושרים שהשגנו את המטרה הראשונה והיא לעלות לטורניר האולימפי.

 

גרמניה הוליכה משער של ניקו שולץ בדקה ה-55 והיה להם מזל נוכח כמה החמצות של הצ'כים. בדקה ה-66 המארחים הצליחו להשוות משער של לדיסלב קרייצ'י המחליף שהמשיך מהאוויר לרשת ופנימה. 1:1.

 

גרמניה כעת מצפה ליריבה שלה בחצי הגמר. המאמן רובש בן ה-65 אמר: "אני חושב רק על חצי הגמר. ההישג של עלייה לאולימפיאדה יפה וננסה להשיג שם מדליה כמו שהשגנו את הגביע העולמי בברזיל 2014, אבל יש עוד זמן. רצינו לנצח את צ'כיה, אבל גם תיקו תוצאה טובה, כי עלינו לחצי".

 

שולץ. שער היסטורי (gettyimages)

 

רובש שיחק עם גרמניה המערבית ב-1980 כשזכתה באליפות אירופה ואימן את הנבחרת הצעירה כבר ב-2009 וכעת הוא יכול להגיע לשיא הקריירה כמאמן שלו באולימפיאדה שנה הבאה. לפי החוק הנבחרת הצעירה תוכל להתחזק בשלושה שחקנים מבוגרים יותר כך שיהיו הרבה שחקנים שירצו להגיע לחוויה הזאת.

 

גרמניה סיימה רק שנייה בבית ותשחק בשבת בעיר אולמוץ בחצי הגמר נגד הזוכה בראשות בית ב' כרגע פורטוגל על הזכות לעלות לגמר (חי בספורט1 החל מ-19:00). היום היא תדע מי היריבה שלה. משחקים מרתקים יהיו הערב בין איטליה ואנגליה ופורטוגל ושבדיה.

 

תורפ. "סיכוי סביר לזכות בתואר" (gettyimages)

 

גם בדנמרק מרוצים אחרי הניצחון 0:2 על סרביה שהעניק גם להם את הכרטיס האולימפי. ויקטור פישר חלוץ אייאקס כבש את השער השני. מאמן דנמרק, ג'ס תורפ, אמר: "יש לנו סיכוי סביר לנצח את שני היריבות שנשארו לנו עד הזכייה בתואר, כך שלא משנה נגד מי נשחק בחצי אנגליה, פורטוגל, שבדיה או איטליה". אכן שחצנות דנית כפי שהעידו על כך עיתוני המדינה לפני הטורניר.

 

העיתון 'אקסטרא בלאדט' הדני כתב הביקור: "לא משנה מה נשיג בטורניר הזה, עוד כמה חודשים נרקוד סמבה בריו". המאמן אמר: "שמחנו על העלייה והניצחון, אבל כעת אנחנו רוצים להמשיך ולקחת את הטורניר. אנחנו צריכים לשמוח על ההצלחה, אבל לחזור לקרקע מהר מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי