צפו: צ'ילה בחצי הגמר אחרי 0:1 על אורוגוואי

איסלה חוגג את שער הניצחון
איסלה חוגג את שער הניצחון | צילום: AFP

איסלה כבש (82), האלופה היוצאת סיימה בתשעה שחקנים. קבאני הורחק

(גודל טקסט)

צ'ילה קרובה מתמיד להגשים את החלום שלה לזכות בקופה אמריקה לראשונה אחרי 99 שנה, לאחר שעלתה לפנות בוקר (חמישי) לחצי הגמר עם ניצחון דחוק על אורוגוואי 0:1 באיצטדיון נאסיונאל בסנטיאגו. בדרך לגמר היא תפגוש את המנצחת בין בוליביה לפרו, שיפגשו הלילה (2:30 שעון ישראל).

 

אלופת הקופה אמריקה הקודמת הודחה תוך כדי משחק עצבני שלא התעלה לרמה גבוהה וכמו שהתרגלנו כבר בטורניר הנוכחי לא היו הרבה שערים, אבל היו הרבה אירועים מכוערים על כר הדשא ושיפוט ביתי, הפעם של הברזילאי סנדרו ריצ'י. יחד עם זאת, צ'ילה היתה ראויה לניצחון. מאוריסיו איסלה כבש רק בדקה ה-82 את שער הניצחון למארחת בבעיטה מקצה הרחבה. חורחה ולדיביה השתלט על כדור שנהדף מידיו של השוער פרננדו מוסלרה, הוריד בקור רוח לאיסלה שבעט שטוח לפינה וקרע את הרשת.

 

 

בסיום נותרה נבחרת "הסלסטה" עם 9 שחקנים אחרי שספגה שני אדומים. השופט הברזילאי סנדרו ריצ'י היה במרכז המהומה אחרי שגם שלף שישה צהובים בנוסף לאדומים. אדוארדו וארגס וארתורו וידאל מצ'ילה הגיעו למצבי כיבוש, אבל הרגע העצוב במשחק היה כאשר אדינסון קבאני הורחק בדקה ה-63 בגלל צהוב שני. חלוץ פ.ס.ז', שעבר כמה ימים קשים לאחר שאביו נעצר באשמת הריגת אדם בתאונת דרכים, עזב את מחנה הנבחרת כדי לבקר אותו וחזר כדי לשחק ברבע הגמר, ספג כרטיס אדום ראשון ב-76 הופעות בינלאומיות.

 

אין ספק שהפרשה עם אביו השפיעה עליו. הוא היה מאוד עצבני ועשה שטויות במשחק. הצהוב הראשון היה לאחר שהתעמת מילולית עם הקוון בדקה ה-29 והשני בעקבות עבירה על גונסלו חרה ללא כדור. השחקן הצ'יליאני אומנם יצר פרובוקציה ונפל בתיאטרליות לקרקע, אבל קבאני שספג את האדום התווכח ארוכות עם השופט וירד אבל וחפוי ראש מכר הדשא.

 

 

לאחר מכן היו עוד דקות מכוערות של כדורגל ובלם אורוגוואי וקבוצת נאסיונאל מארצו, חורחה פוסילה, הורחק בצהוב שני בדקה ה-90 אחרי עבירה על אלכסיס סאנצ'ס. שחקני אורוגוואי המיואשים התגודדו סביב השופט דקות ארוכות והמשחק נעצר. על כר הדשא היתה מהומה בה השתתפו שחקנים משתי הקבוצות וצוותי הנבחרות.

 

צ'ילה: בראבו, איסלה, חארה, מנה, מדל, ולדיביה, אראגנוס, דיאס (פרננדס 71), וידאל, סאנצ'ס, וארגס (פינייה 71).

 

אורוגוואי: מוסלרה, חימנס, גודין, פריירה, פוסילה, סאנצ'ס, רודריגס, ריוס, גונזאלס, רולאן (הררנדס 58), קבאני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי