האולטראס של אוטרכט ביקר במחנה השמדה

| צילום: Gettyimages

ניצולת שואה ארגנה סיור במקום אליו גורשו יהודי הולנד. האוהדים התנצלו על השירים האנטישמיים

(גודל טקסט)

אוהדי אוטרכט האנטישמיים קיבלו שיעור מאלף מניצולת שואה יהודיה בשם קרלה, שהחליטה לעשות מעשה כנגד קריאותיהם הגזעניות.

 

אוהדי אוטרכט השתוללו במשחק הליגה האחרון נגד אייאקס בחודש אפריל וקראו לשלוח את היהודים לתאי גז. בעקבות זאת נקנסה הקבוצה על ידי ההתאחדות ההולנדית ב-10,000 יורו וכמו כן נפסק שאותם אוהדים שקראו קריאות נגד יהודים לא יוכלו לשבת ביציע "בוניק" של השרופים באיצטדיון. במשחקים נגד אייאקס נפסק שכל היציע יהיה ריק ובמשחקים נגד קבוצות אחרות ההחלטה האיא שאותם אוהדים שסומנו יצטרכו לשבת ביציע אחר. 

 

 

מנהל האיצטדיון של אוטרכט, ווילקו ואן סחין, התנגד לפסיקה ואיים להגיש ערעור, אבל אז נכנסה לתמונה הולנדית בשם קרלה ששמה המלא לא פורסם. היא פנתה להנהלת אוטרכט ואמרה להם שברצונה להיפגש עם האוהדים האנטישמיים.

 

קרלה ארגנה סיור במחנה בשם ווסטרברוק, אליו גורשו יהודי הולנד בדרך למחנות השואה והמשרפות באירופה ב-1940 ונאמה בפניהם. היא אמרה להם: "כשאתם חוגגים יום הולדת עם קרובי המשפחה שלכם אתם רוקדים, שותים ונהנים. לי אין עם מי לחגוג כבר שנים. כל משפחתי גורשה בשואה ונשרפה. כאשר אתם צועקים במגרשי הכדורגל צעקות כאלה נגד יהודים, תחשבו מה היה קורה אם המשפחות שלכם היו נלקחות לאותן משרפות". 

 

לפי הדיווח בעיתון ההולנדי התגובות של האוהדים הגזעניים היו קשות. חלקם בכו, חלקם ביקשו סליחה והבטיחו לא לחזור על אותם מנהגים שוב. קרלה הרצתה לאוהדים על אנטישמיות בכלל. מדובר ב-30 אוהדים שהם חלק מהגרעין הקשה של אוהדי אוטרכט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי