נטע ריבקין השיגה את הקריטריון האולימפי לריו

ריבקין. בברזיל תהיה האולימפיאדה השלישית שלה
ריבקין. בברזיל תהיה האולימפיאדה השלישית שלה | צילום: Gettyimages

המתעמלת הבטיחה את השתתפותה באולימפיאדה בפעם השלישית

(גודל טקסט)

נטע ריבקין היא המתעמלת הישראלית הראשונה שהצליחה להבטיח את השתתפותה ב-3 אולימפיאדות רצופות. היא עשתה זאת בזכות הישג מצוין, כשסיימה במקום השביעי בגמר הקרב רב באליפות העולם, גם כן הישג שיא למתעמלת ישראלית, והשיגה את הקריטריון האולימפי לריו.

 

 

ריבקין החלה את הערב בתרגיל הכדור בו זכתה בציון 17.833, לאחר מכן בתרגיל האלות הציגה יכולת מצוינת וקיבלה את הציון 17.925, בתרגיל הסרט קיבלה ריבקין 17.316 ואת הערב סיימה בציון 17.900, מה שהקפיץ את המשלחת הישראלית ביציע בשטוטגרט והבטיחה את המקום באולימפיאדה.


ריבקין הנרגשת אמרה בסיום: "זה אחד הרגעים היותר מרגשים בקריירה שלי. הגשמתי לעצמי עוד חלום ואני עדיין באופוריה שאחרי התחרות. עבורי זהו דירוג שיא בכל 7 השנים בהן אני משתתפת באליפויות העולם ואני מאושרת. זה אושר גדול, אני בגן עדן. אולימפיאדה שלישית, הישג נדיר".

 

יו"ר איגוד ההתעמלות אופיר פז-פינס אמר: "נטע ריבקין הוכיחה הערב שהיא שייכת לזן נדיר של ספורטאי על. לא כל אדם יכול להתגאות בשלוש אולימפיאדות, וההישג של נטע ייזכר דורות רבים בהיסטוריה של הספורט הישראלי בכלל ושל ההתעמלות בפרט. ההתמדה שלה, ההקרבה בכל יום ובכל שעה, הצניעות המדהימה שלה והיכולת להתאמן בכל יום ויום במשך 11 שעות, מוכיחות שאין תחליף לעבודה קשה".

 

עוד לפני כן, ויקטוריה פילנובסקי אכזבה בגמר הקרב רב ולא הצליחה להבטיח לעצמה מקום באולימפיאדת ריו 2016. המתעמלת הפילה את הסרט ובתרגיל זה זכתה לציון של 15.8 בלבד, ואמנם הציגה שיפור ניכר בתרגילי החישוק (16.533), הכדור (16.916) והאלות (17.283), אך ציונה הסופי (66.532) הציבו אותה במקום ה-, תוצאה שבעקבותיה פרצה המתעמלת בבכי מול המצלמות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי