צפו בזכייה במדליית הכסף של ההתעמלות האמנותית

נבחרת ישראל. הישג היסטורי
נבחרת ישראל. הישג היסטורי | צילום: הוועד האולימפי בישראל

הנבחרת סיימה שנייה רק לרוסיה. גילי לוסטיג: "אנחנו מעצמה עולמית"

(גודל טקסט)

היום השישי של המשחקים האירופיים, נפתח עם הישג מצוין של נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, שהעפילה לגמרים בתרגיל חמשת הסרטים, בתרגיל החישוקים והאלות. אך חשוב מכך, היא הבטיחה מדליית כסף בתרגיל הקרב רב. היא סיימה את התחרות עם ציון משוקלל של 35.050, כשהיא שנייה רק לרוסיה.

 

נבחרת ישראל המורכבת מקטרינה לבינה, אלונה קושיבצקי, אידה מאיירין, קרינה ליחבר ויובל פילו, ביצעו תרגיל נקי שזיכה אותן בציון 17.350. הן סיימו במקום השני, בצוותא עם ספרד, ואחרי רוסיה שקיבלה ציון של 18.000. בתרגיל החישוקים והאלות הבנות דורגו במקום השני לאחר שקיבלו ציון של 17.700, כשרק בלארוס מקדימה אותן עם ציון של 17.900.

 

 

"התרגשות ענקית, זה ממש לא נקלט" אמר בסיום מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג. "זאת תוצאה פשוט מעולה, בטח ביחס לתוצאות של יתר הנבחרות. חיכינו עד הסוף אולי הרוסיות יפשלו, אבל הגיע להם הזהב. זה בהחלט מגיע לבנות והמאמנות על כל הזמן שהן משקיעות באימונים".

 

נבחרת ישראל. הישג שיא (הוועד האולימפי)

 

"יש ענפים מסוימים שבהם אירופה היא לא המעצמה, אבל כאן כל הצמרת העולמית נמצאת פה ולכן זה אולי הענף היחידי שאנחנו יכולים להגיד שאנחנו מעצמה עולמית! עצם זה שזכינו בקרב רב מדבר בעד עצמו. אני מקווה שביום ראשון נשיג עוד מדלייה או שתיים (גמרים במכשירים בודדים), רב. לי אין ספק שהן ידעו לחזור לקרקע לאחר הזכייה והן יגיעו מוכנות".

המאמנת אירה ויגדורצ'יק: "מה שאמרתי זה 'שמע ישראל'. הרגשתי בסוף כמו שאני תמיד מרגישה, זה לא שונה מאף תחרות מבחינתי. אנחנו לא נלחמות על מדליות אלא נלחמות לעשות טוב. אחרי התרגיל השני שאלתי את הבנות רק אם היו שגיאות, ככה שיכול להיות שהיה תרגיל טוב אבל אני לא רואה את זה מזוויות כאלה. יש עשר נבחרות מאוד טובות, בגמרים יהיה קשה מאוד ולכן צריך לנסות לעשות רק טוב ולדעת להסתפק בכל מה שנעשה".

 

הקפטנית אלונה קושבצקי: "אנחנו גאות במה שעשינו אבל צריך לדעת לקחת הכל בפרופורציות. זה עבר, נגמר, קיבלנו מדליה וצריך להמשיך הלאה להתאמן כי בכל זאת יש לנו עוד שני גמרים ביום ראשון. אנחנו לא חושבות אף פעם על מדליות, אך ורק יל איך נעשה את הביצוע הכי טוב שלנו. ננסה ביום ראשון לעבוד טוב יותר, בשאיפה לעשות את התרגיל הכי נקי שאנחנו יכולות לעשות וכל השאר כבר יהיה תלוי בשופטים".

 

נבחרת ישראל. "ישראל מעצמה עולמית" (הוועד האולימפי)

 

צמד שחקני כדורעף החופים של ישראל אריאל הילמן ושון פייגה פתח הבוקר את טורניר משחקי אירופה בבאקו עם ניצחון 0:2 על תורכיה. במערכה הראשונה ניצחה ישראל 18:21 ובשנייה 20:22 לאחר פיגור 20:17. הזוג שינצח בטורניר יזכה ב-160 נקודות דירוג עולמי במאבק על מקום במשחקים האולימפיים בריו 2016.

 

מחר (חמישי) ישחקו הילמן ופייגה המדורגים 21 בטורניר מול ההולנדים (5) סטיבן ואן דר פלדה (20, 1.99) ומישל ואן דורסטן (28) המתנשא לגובה 2.12 מ'. המשחק האחרון בשלב הבתים של הילמן ופייגה יהיה ביום שישי מול הצ'כים ובהם אגדת החופים פרמסיל קובאלה (41, 2.02) ויאן האדראבה (24, 1.98). 

הילמן ופייגה. פתיחה מעודדת (הוועד האולימפי)

 

נבחרת ישראל באקרובטיקה (ענף לא אולימפי), שכוללת את הבנות מאי מילר, שובל סופר ואביה ברנר הופיעה בתרגיל הבלאנס, קיבלה את הציון 25.780 וסיימה במקום התשיעי שלא הספיק לגמר. בתרגיל הדינמיק קיבלה הנבחרת את הציון 26.910 שממקם אותם במקום השמיני (צפו בתרגילים).

 

היאבקות בסגנון חופשי: חנוך רחמין (74 ק"ג) הוגרל ישירות לשלב שמינית הגמר, אך הפסיד כבר בקרב הראשון 1:3 לכרמלו לומיה. מארק פופוב (65 ק"ג) פתח בסיבוב הראשון והצליח לנצח את מקסימיליאן אוסרלייטנר 1:3, אך גם הוא הודח בשמינית הגמר, כשהפסיד 3:1 אזמנט נוריקאו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי