קלאסיקו על הקרח: קנדה נגד רוסיה בגמר

| צילום: Gettyimages

אליפות העולם: קנדה גברה על צ'כיה 0:2 ותפגוש את רוסיה שניצחה את ארה''ב 0:4. צפו

(גודל טקסט)

אליפות העולם בהוקי תגיע מחר (ראשון) לסיומה, כאשר במשחק הגמר (שידור ישיר בספורט 2, 21:35) ייפגשו קנדה ורוסיה. שתי הנבחרות מובילות את טבלת הזכיות באליפות עם 27 לרוסים ו-24 לקנדים.

בחצי גמר הראשון פגשה צ'כיה המארחת את קנדה העדיפה. הצ'כים האמינו שבעזרת שבעה עשר אלף צופים שמילאו את ה-O2 ארנה בפראג הם יוכלו להעפיל לגמר ראשון מאז 2010, ובתחילת המשחק היו קרובים לעלות ליתרון, אך לא ניצלו טעויות בהגנת קנדה. הכלל הידוע שמי שלא מבקיע סופג עבד גם הפעם, טיילור הול העלה את הצפון אמריקאיים ליתרון באמצע השליש הראשון והשתיק את הקהל הביתי. ג'ייסון ספצה המנוסה הגדיל את התוצאה באמצע השליש השני וקנדים החמיצו מספר הזדמנויות נוספות לסגור את הסיפור באופן סופי. בזמן שנותר צ'כים הצליחו להבקיע שער אחד, אך הוא נפסל בטענת עבירה על השוער הקנדי.

ספצה מעלה את קנדה לגמר (Gettyimages)

נבחרת רוסיה פגשה את ארצות הברית ורצתה לנקום על ההפסד בשלב הבתים. לפני המשחק הרוסים רשמו לסגל את אלכס אובצ'קין שהודח עם קבוצתו וושינגטון קאפיטלס בפלייאוף ה-NHL יומיים קודם לכן. לאחר שני שלישים מאופסים רוסיה פרצה את הסכר, מוזיאקין כבש שבע דקות בתוך השליש האחרון. כעבור שלוש דקות אובצ'קין, מלך שערי ה-NHL בעונה הסדירה, הבקיע את השער השני של רוסיה. חמש דקות לסיום המשחק שיפאצ'וב סגר את הסיפור עם השער השלישי ומאלקין קבע את תוצאת הסיום כשאמריקאיים ויתרו על השוער והכניסו שחקן שדה שישי כדי לחזור לעניינים.

אובצ'קין. לא עשה את הדרך הארוכה לצ'כיה לחינם (Gettyimages)

קנדה ורוסיה נפגשו בעבר שבע פעמים בגמר אליפות העולם, כאשר רוסיה ניצחה בארבעה מפגשים, כולל פעמיים האחרונות ב-2008 ו-2009. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי