בפרו נזכרו באווירה עוינת, צ'ילה רוצה לעשות היסטוריה

אוהדי צ'ילה. מחכים לפרו שוב?
אוהדי צ'ילה. מחכים לפרו שוב? | צילום: Gettyimages

מארחת הקופה דרוכה לקראת חצי הגמר ב-2:30, חארה ייעדר

(גודל טקסט)

צ'ילה בטירוף לקראת משחקה הלילה (בין שני לשלישי) ב-2:30 נגד פרו בחצי גמר הקופה אמריקה בדרבי המכונה "הקאלסיקו של האוקיאנוס השקט".

 

צ'ילה  מעולם לא הניפה את הגביע והיא רחוקה כעת 90 דקות או מקסימום תוספת של בעיטות הכרעה מהופעה בגמר הנכסף. לפני 28 שנה צ'ילה הפסידה בגמר הקופה לאורוגוואי 1:0, אבל הפעם היא פייבוריטית לקחת את הטורניר בגלל הביתיות, וכמובן גם הכוכבים אלכסיס סאנצ'ס וארתורו וידאל.

 

 

חואן וארגס מפיורנטינה פתח במלחמה מילולית נגד שחקני צ'ילה וטען: "מי זה וידאל וסאנצ'ס? שיחקתי נגדם באירופה והם לא משהו מיוחד בכלל".

 

בין צ'ילה ופרו יש דם רע וזה קרה לא מזמן. במוקדמות המונדיאל 1998 הביסה צ'ילה את פרו 0:4. אוהדי צ'ילה צחקו על ההימנון של פרו בטלוויזיה הצ'ילאנית ואחד הקומיקאים המפורסמים עקץ את הפרואנים: "נהניתי במיוחד מההמנון שלהם". האוהדים של צ'ילה קראו בוז להמנון של פרו וצחקו על שחקני היריבה. בשדה התעופה ה'אינקס' נתקלו בחבורה של אוהדים צ'ליאנים שתקפו אותם ואת האוטובוס שלהם ואף ניפצו את שמשות האוטובוס שלהם. השחקנים ברחו לחדריהם במלון.

 


וארגס וגררו באימון. מתכננים הפתעה? (AFP)

 

נולברטו סולאנו עוזרו מאמן נבחרת פרו כיום ושחקן עבר נזכר: "האווירה אז בצ'ילה היתה עוינת במיוחד. אוהדים ישבו מתחת לחלון שלנו במלון עד 4 לפנות בוקר. קבוצת אוהדים של פרו הותקפה בעוד שעל כר הדשא 70 אלף צ'יליאנים שרו את ההמנון של צ'ילה ובהימנון שלנו נשמע בוז ענק והם אף החזיקו בובות שזלזלו בפרואנים".

 

רוברטו פאלסיוס הפרואני הוסיף: "זו היתה החוויה הכי קשה שאני זוכר כשחקן. הצ'יליאנים הרביצו לשני שחקנים שלנו במגרש והמשטרה אפילו לא עשתה כלום".

 

שוער ברצלונה וצ'ילה, קלאודיו בראבו, חולם לזכות בתואר אחרי שלא היה שותף העונה בזכיות של ברצלונה בגביע המלך או בליגת האלופות. בראבו רוצה להיות השחקן הראשון של ברצלונה מזה שמונה שנים שעולה לגמר הקופה אמריקה אחרי שדני אלבס עשה זאת ב-2007. 

 


גם אוהדי פרו בטירוף (AFP)

 

זה יהיה גם דרבי ארגנטיני על הקווים. מאמן צ'ילה, חורחה סמפאולי יפגוש את מאמן פרו, ריקרדו גארקה המדריך בפעם הראשונה נבחרת וחולל הפתעה עם ניצחון על בוליביה 1:3 ברבע. פרו היא הפתעת הטורניר למרות שתגיע  למשחק עם מאזן שערים שלילי והפסד אחד, אבל מאמנה הדליק את פרו שמשחקת כדורגל מצוין. לעומתה צ'ילה כבשה עד כה 11 שערים והחזיקה בכדור יותר מכל נבחרת אחרת – 70 אחוז לעומת 49.8 אחוז של פרו. 

 

צ'ילה מעולם לא הפסידה בפרו ובעשרה משחקים נגד הפרואנים יש לה 9 נצחונות. 

 

צ'ילה תחסר את גונסלו חארה שהורחק לשלושה משחקים ונקנס ב-7,500 דולר אחרי פרשת אדינסון קבאני למרות שצ'ילה עשויה לערער על ההחלטה אם תעלה לגמר.  

 

בנבחרת פרו יחזור כריסטיאן לובאטון הוותיק מספורטינג קריסטל, אבל הנבחרת בונה על פאולו גררו, החלוץ המצוין שחתם כעת בפלאמנגו, אבל שיחק כן בקורינתיאנס, המבורג וכמובן בבאיירן מינכן. גררו היה גיבור העפלה לחצי הגמר עם שלושער נגד בוליביה. המאמן גארקה סירב לגלות מה יהיה ההרכב בו יפתח וטען שמרגלים אחרי האימון שלו בסנטיאגו. ייתכן שיש משהו בחשדנות של מאמן פרו, כי סמפאולי כבר הצהיר: "אני יודע איך פרו תשחק. הם יחכו לנו באמצע וימתינו למתפרצות. הכל יהיה תלוי בנו".

 

הרכבים משוערים:

 

צ'ילה: בראבו, מדל, איסלה, מנה, אלבורנוס, דיאס, ארנגואיס, וידאל, ואלדיביה, וארגס, סאנצ'ס

 

פרו: גאלס, אדווינקולה, סאמברנו, אסקואס, וארגס, סאנצ'ס, לובאטון, באלון, קאווה, פארפאן, גאררו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי