דונלד סנפורד פרש ולא התחרה באליפות העולם

סנפורד. פציעה מאכזבת
סנפורד. פציעה מאכזבת | צילום: אסף קליגר

שיאן ישראל ב-400 מ' החמיר פציעה במהלך החימום. אניס מתקרבת לזהב

(גודל טקסט)

אכזבה לדונלד סנפורד באליפות העולם באתלטיקה. האצן, שקבע לאחרונה את שיאו האישי (45.04 ש'), לא התייצב היום (ראשון) לריצת המוקדמות ב-400 מ', עקב פציעה במפשעה.

 

אלוף ושיאן ישראל ב-400 מ' חש מזה ימים אחדים בכאבים קלים במפשעה. הוא טופל במהלך התקופה הקצרה ע"י מאיה קלה בן-צור, הפיזיותרפיסטית הצמודה למשלחת, אולם בחימום שלפני התחרות, חש בכאבים שלא אפשרו לו לרוץ. בבדיקה אולטרה סאונד שעבר מאוחר יותר, אובחן שטף דם קל ונפיחות בשריר המקרבים.

 

 

מי שמשך את מרבית תשומת הלב במירוץ היה יוסף אחמד מסראחי הסעודי, שרץ במקצה בו היה אמור להופיע סנפורד, שבר את שיא אסיה עם 43.93 ש'. ראשין מקדונלד, הג'מייקני קבעה את אותה תוצאה בדיוק ושבר את שיאו הלאומי.

 

רבאח יוסף (בריטניה, 45.24) ווייד ואן נייקרק (דרא"פ, 44.42) ודייויד ורבורג (ארה"ב, 44.43) עלו משלושת המקומות הראשונים במוקדמות. לשון מריט מארה"ב (44.51) וקיראני ג'יימס מגרנדה (44.56) שמרו כוחות לשלבים המתקדמים.

 

פרייז'ר-פרייס. לוק חדש (gettyimages)

 

היום נכנסו לסבב התחרויות גם האצניות ל-100 מטר. האלופה האולימפית, שלי-אן פרייז'ר-פרייס, הציגה יכולת מצוינת כשקבעה במוקדמות תוצאה של 10.88 שניות, טורי בואי האמריקאית השיגה תוצאה זהה לחלוטין וגם היא העפילה לחצי הגמר. עוד עלו לשלב הבא מארי-ז'וז'ה טא-לו (חוף השנהב) בלסינג אוקגבארה (ניגריה), ורוניקה קמפבל-בראון (ג'מייקה) נשטאה מוריסון (ג'מייקה), איבט לאלובה (בולגריה), דפנה שיפרס (הולנד) וקלי-אן בפטיסט (טרינידד).

 

תחרויות קרב ה-7 המשיכו הבוקר בשליטה של האלופה האולימפית ג'סיקה אניס-היל. היא סיימה רביעית בקפיצה לרוחק עם 6.43 מ' (תוצאת השנה שלה) ואכזבה מעט בכידון עם תוצאה של 42.51 מ' אך שמרה על פער של 102 נקודות מהדולקת אחריה בריאנה טייסן-איטון הקנדית. אנסטסיה מחניוק עלתה למקום השלישי עם 4847 נק'.

 

אניס. בדרך למדליית זהב נוספת (gettyimages)

 

הגמר הראשון של היום היה במקצה ההליכה ל-20 ק"מ. מיגל אנחל לופס הספרדי שיפר את שיאו האישי העמיד אותו על  1:19:14 שעות וזכה בזהב. המקומי, ז'ן וואנג, זכה בכסף (1:19:29) ובנג'מין ת'ורן השלים את הפודיום עם שיא קנדי חדש (1:19:57).

 

אחד הקרבות המעניינים בערב יהיה בגמר הדיפת כדור ברזל לגברים, כשהבוקר התקיימו המוקדמות. ג'ו קובאקס האמריקני עלה מהמקום הראשון עם הדיפה ל-21.36 מטרים והקדים את ההודף המוביל בעולם בשנים האחרונות, דויד סטורל הגרמני (21.26). גם ריס הופה (20.75) יצטרף אל השניים בגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי