כוננות חגיגה: בוויילס חוששים מפריצת הקהל לדשא

בייל מוצא זמן לצחוק. מחפשים חגיגות
בייל מוצא זמן לצחוק. מחפשים חגיגות | צילום: GettyImages

ה'דרקונים' מפחדים מעונש של אופ"א. קולמן: "הראש שלנו בעלייה"

(גודל טקסט)

וויילס חוששת שפלישה של אוהדים בסיום המשחק נגד ישראל הערב (19:00) ב'מילניום' תהרוס את החגיגות העלייה ליורו אם תנצח כמובן. אוהדי וויילס המכונים 'ה'רד דראגונס' הוזהרו לא לפלוש לכר הדשא בסיום כדי לחגוג. החשש הוא שאם זה יקרה אופ"א עשויה אפילו להוריד נקודות לוולשים. זה קרה גם באנדורה כשהאוהדים נכנסו לחגוג אחרי ניצחון 1:2. היום צפויים להיות 32 אלף צופים באצטדיון.

 

מנכ"ל ההתאחדות, ג'ונתן פורד, אמר בנושא: "אופ"א רואה דברים כאלה בחומרה. הם מסוגלים להוריד נקודות או לסגור לנו את האצטדיון. זה יהיה דבר נוראי אם יקרה. אנחנו רוצים שכל האצטדיון והמדינה יחגגו אם נעלה, אבל שזה יהיה לפי החוקים".

 

 

ה'סאנדיי סטאר' כתב שמאמן וויילס, כריס קולמן, הורה לקרר את בקבוקי השמפניה עמוק במקרר ולא להוציא אותם לפני הזמן. הלחץ הגדול יהיה על נבחרת וויילס שעוד לפני שריקת הפתיחה היא עם רגל וחצי ביורו 2016 וזקוקה לניצחון על ישראל להבטיח את העלייה. הנבחרת מגיעה למשחק עם תמיכה מאסיבית של הקהל שלה ומסע משחקים שהציב אותה במקום ה-9 של דירוג פיפ"א עוד לפני אנגליה. קשה מאוד להאמין שהיא תיכשל, אבל נוכח העבר הוולשים תמיד צריכים להיות זהירים.

 

שימו לב לנתון הבא. אם וויילס תנצח את ישראל היא תדורג בדירוג פיפ"א הבא במקום הרביעי בעולם. אלו הם חוקי האבסורד, שנקרא דירוג פיפ"א. במסיבת העיתונאים שערך מאמן הנבחרת כריס קולמן הוא אמר שהוא מוכן לקריאות לקיים משחק ידידות בין אנגליה לוויילס לפני היורו שייקבע כביכול מי הנבחרת הטובה יותר באי הבריטי, אבל עד אז הוא צריך ניצחון על ישראל. רק לפני ארבע שנים דורגה וויילס במקום ה-117 בדירוג פיפ"א בין האיטי לגרנאדה. קולמן אמר: "אני מחייך כשמזכירים לי שעברנו את אנגליה (מדורגת 10), אבל זה פרט משני. הראש שלנו אך ורק בעלייה ליורו".

 


אוהדי וולשים בכוננות (אודי ציטיאט)

 

העיתונות הבריטית הקדישה עמודים רבים למשחק מהזווית של וויילס כמובן וכמעט אף מילה על ישראל. ה'מייל אוף סאנדיי' הזכיר לוולשים שהם צריכים למחוק פשלות של העבר ולהיזהר מלהחליק במשחק הכי חשוב כמו מוקדמות היורו 2004. אז החלה וויילס את הקמפיין עם ריאן גיגס, גארי ספיד, ג'ון הארטסון, קרייג בלאמי ורובי סאבג' עם ניצחון ענק על איטליה במיליונים 1:2, אבל הפסדי חוץ לסרביה ומונטנגרו קטעו את החגיגות. הוולשים הצליחו לעלות לפלייאוף ונוצחו על ידי רוסיה.

 

במוקדמות מונדיאל 1994 ניצחון על רומניה בה כיכב גיאורגי חאג'י היה מעלה את וויילס למונדיאל בארה"ב, אבל הוולשים נוצחו במשחק החשוב 2:1. במוקדמות המונדיאל ב-1986 ניצחון על סקוטלנד במגרש ניניאן פארק היה מעלה את הוולשים, אבל למרות שער של מארק יוז המשחק הסתיים בתיקו והוולשים לא עלו בגלל הפרש שערים.

 

העיתונות הבריטית מציינת בעיקר על סגירת מעגל כאשר וויילס עלתה לטורניר האחרון והראשון שלה למונדיאל 1958 אחרי שעברה את ישראל והיום היא יכולה לעשות זאת שוב אחרי 58 שנה. מי שיהיה אורח הכבוד במשחק הוא קליף ג'ונס בן ה-80 ששיחק פעמיים נגד ישראל וכבש במשחק הביתי נגדנו באותם מפגשים היסטוריים. "אני איתם לאורך כל הדרך ואשיר את ההמנון שלנו 'ארץ האבות' יחד איתם", אמר הכוכב לשעבר. "אני משוכנע שישראל לא תצליח לעמוד בדרך שלנו. הנבחרת הנוכחית מזכירה לי את זאת של 1958 בכך שכולם מאוחדים ומשחקים אחד עבור השני".

 


קולמן משגיח באימון. לא ממהר לחגוג (Gettyimages)

 

ה'סאנדיי סטאר' כתב בכותרת: "לא ניכשל עם בייל" וציטט את המאמן קולמן. הוא אמר שיש אצל הוולשי שנרכש ב-84 מיליון ליש"ט על ידי ריאל מדריד עוד הרבה שערים בקנה עבור הנבחרת: "השער שכבש מול קפריסין במשחק הניצחון 0:1 הוא באותו סגנון של שחקן אחד שהוא משחק איתו כריסטיאנו רונאלדו. הוא מעריץ ומכבד את רונאלדו, אבל יש לו גם אמירה משלו ואת הכח שלו", אמר המאמן.

 

מקצועית ג'ו לדלי ייעדר בגלל פציעה וו-דיוויד ווהאם מנוטינגהאם פורסט זומן במקומו לסגל. מגן ווסט ברומיץ', ג'יימס צ'סטר אמור לעבור בדיקת כשירות. קולמן רמז על כך שאותו הרכב ששיחק בקפריסין יפתח ואמר שהשחקנים התאוששו מהמשחק הקשה והלחות והטיסה מקפריסין. "אנחנו חייבים לשחק באותה שיטת משחק כמו בכל המשחקים הקודמים. אסור לנו לסטות ממנה. נכון שניצחנו את ישראל 0:3 במשחק הקודם, אבל הם מסוגלים להפתיע אותנו", הזהיר קולמן.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי