הליגה בפורטוגל חמה מתמיד

ז'סוס. חימם את הגזרה
ז'סוס. חימם את הגזרה | צילום: Gettyimages

ז'סוס ערק והדליק אש, בנפיקה, ספורטינג ופורטו במאבק התואר. סלבה מנתח

(גודל טקסט)

הליגה הפורטוגלית חוזרת אחרי קיץ מבטיח. המהדורה ה-82 של הליגה בחצי האי האיברי תיפתח בסוף השבוע כשברקע המעבר החם של ז'ורז'ה ז'סוס לספורטינג ליסבון. אחרי שנתיים של אליפות בבנפיקה המאמן המנוסה חצה את הכביש ועבר ליריבה הגדולה בעיר ליסבון במטרה להביא תואר אליפות ראשון אחרי 16 שנים.

 

הבכורה ליריבות היתה כבר השבוע כשז'סוס הוביל את ספורטינג לזכייה בסופרקאפ הפורטוגלי עם 0:1 על בנפיקה באלבאלדה. שחקני בנפיקה אגב נמנעו להיתקל במאמנם לשעבר כפי שדווח בפורטוגל.

 

 

בינתיים ז'סוס עושה צעדים ראשונים בספורטינג. את סרט הקפטן הוא נתן לאקס מכבי חיפה, אדריאן סילבה ורשם "וי" ראשון מול היריבה הגדולה כאמור.

 

לבנפיקה מאמן חדש, רוי ויטוריה שמגיע מבי"ס המפואר של פורטו. בראשו של בי"ס מוריניו, וילאס בואש ואחרים. לוויטוריה משימה לא קלה על הכתפיים, בבנפיקה רוצים טרבל אחרי 30 שנה על הראש של ז'סוס, אבל בינתיים זה התחיל עם הפסד למאמן שעזב והחבורה הזו נראית לא מוכנה לדבר האמיתי.

 


שחקני ספורטינג חוגגים תואר. יחזירו את התואר החשוב באמת? (הרשמי של ספורטינג)

 

לרשותו של ויטוריה סגל טוב שהשתדרג עם מיטרוגלו היווני, פלה הפורטוגלי שהגיע ממילאן ומוריו הקולומביאני. ז'וליו סזאר הוותיק ימשיך בשער, אבל ניקו גאייטן עשוי לעזוב ליונייטד.

 

פורטו של לופטגי קיבלה מתנה גדולה מאחים הספרדים בדמות איקר קסיאס שיעמוד בשער בדרגאו, אבל הוא איבד את מלך השערים, ג'קסון מרטינס לאתלטיקו מדריד ואת דנילו לריאל מדריד. פורטו המשיכה במגמה של לעשות קופה כמו שעשתה על פלקאו והולק ואחרים.

 


קסיאס בפורטו. יסייע ללופטגי? (Gettyimages)

 

ספק אם פאבלו אוסבלדו האיטלקי-ארגנטיני בן ה-29 שהגיע מבוקה ג'וניורס ימלא את השורות האלו, ולא בטוח שזה מה שיעזור כדי להחזיר את האליפות לצפון פורטוגל.

 

בליגה הפורטוגלית משחקים 244 מקומיים, 116 ברזילאים שלא נחשבים זרים ואחריהם 8 ספרדים, 8 ארגנטינים, 6 קולומביאנים ועוד לא מעט זרים שבאים לנסות מזלם. הליגה הפורטוגלית נמצאת תמיד תחת מעקב מעניין ולכל שחקן בולט יש אפשרות להתקדם. לא חסרות דוגמאות של שחקנים שעשו סטאז' בפורטוגל והיום נמצאים באנגליה, ספרד, רוסיה ואיטליה.

 

ההפתעות יכולות לבוא מכיוונן של בראגה, ויטוריה גימראייש וגם אסטוריל עשויות להציק לשלוש הגדולות. מי שתופיע פעם ראשונה בליגה הבכירה היא טונדלה ולאוהדים המקומיים צפויה חוויה וגם אוניאו מדיירה חוזרת לליגה של הגדולים. כדאי לשים לב לקבוצה מעיר הולדתו של רונאלדו. החוויה תהיה מרתקת ביותר, זה בטוח – תצטרפו אלינו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי