בעט וויין בעט: "לך על זה רוני"

רוני. הלילה הוא הלילה?
רוני. הלילה הוא הלילה? | צילום: Gettyimages

האם הקפטן האנגלי ישבור את שיא השערים של צ'רלטון מול סן מרינו? (18:50, ספורט2)

(גודל טקסט)

אנגליה משחקת הערב בחוץ נגד סן מרינו, אחת הנבחרות החלשות באירופה (193 בדירוג פיפ"א), אבל היריבה כלל לא משנה (ספורט2 החל מ-18:50). כל המדינה בטירוף סביב נושא אחד: האם וויין רוני ישבור היום את שיאו של סר בובי צ'רלטון האגדי שהושג לפני 45 שנה.

 

ה'דיילי מייל' כתב בשער הספורט שלו: "לך על זה רוני".

 

 

החלוץ בן ה-29 עומד כעת על 48 שערים בינלאומיים, אחד פחות מצ'רלטון (49). אך רוני לא כבש עשרה משחקי ליגה במדי מנצ'סטר יונייטד, אבל הוא מקווה לחזור על כיבוש השלושער נגד קלאב ברוז' בפלייאוף ליגת האלופות במשחק בו ניצחה יונייטד 0:4.

 

 

צ'רלטון עלה לפסגה ב-1968, אז שבר את שיאו ג'ימי גריבס שעמד על 44 שערים. "כל אחד מדבר על השיא כבר כמה משחקים", אמר רוני. "זה יהיה נחמד אם אוכל לקבוע את השיא סוף סוף ולהוריד את זה מהמחשבה שלי. ברור שכחלוץ אתה רוצה לכבוש כמה שיותר שערים".

 

היחסים בין רוני לשיאן הנוכחי חמים. צ'רלטון יושב בהנהלת יונייטד והוא אחד מאלה שמושכים עדיין בחוטים. "אני מדבר איתו הרבה. הוא הגיבור שלי בזכות מה שעשה עבור המועדון והנבחרת, אבל למעשה אף פעם לא דיברנו על השיא. אני בטוח שהוא רוצה שמישהו שישבור את השיא שלו יהיה גם מיונייטד".

 

 

גיבור אחר של השדים האדומים, סר אלכס פרגוסון, גילה שרוני לא תמיד היה כל כך בעד יונייטד. מסתבר שהוא דחה פעמיים את פרגוסון שרצה לרכוש אותו מהנוער של אברטון. רוני עלה ליונייטד 28 מיליון ליש"ט, אבל אפשר היה להשיג אותו כמעט בחינם. פרגי התראיין ל-ITV וסיפר: "מאמן הנוער שלנו ג'ים ראיין הגיע אלי יום אחד ואמר לי שראה שחקן מוכשר בגיל 14 וזה היה רוני. פנינו אליו, אבל הוא אמר שטוב לו באברטון והוא אוהד שלהם. בגיל 16 ניסינו שוב והוא דחה אותנו. בסופו של דבר ראיין צדק כשאמר לי שיום אחד הילד הזה יהיה שחקן שלנו". רוני כבש עד כה ביונייטד 233 שערים ב-484 משחקים". צ'רלטון אגב, כבש 249 שערים עבור היונייטד.

 

גריבס היה השחקן הראשון שעבר את מחסום ה-40 שערים בנבחרת אנגליה לפני מונדיאל 1966. גריבס עלה ל-44 רק כדי שצ'לרטון יעבור אותו לאחר מכן ב-1968.

 

צ'רלטון במדי הנבחרת האנגלית (Gettyimages)

 

צ'רלטון (שמאל) ורוני. השיאן ויורשו? (Gettyimages)

 

רק לפני 12 שנה רוני היה הכובש הצעיר בנבחרת אי פעם כשהבקיע בניצחון על מקדוניה 1:2. לדבריו השוער היה אשם אז בשער. אמיל הסקי היה המבשל. רוני אמר: "ברור שהשתניתי מאז בסגנון המשחק שלי. אני משחק בעמדה אחרת. בשלוש השנים האחרונות אני משחק יותר חלוץ מרכזי. לפני כן שיחקתי יותר כמספר 10. אלה תפקידים שונים. העיקר הוא לעשות את העבודה".

 

רוני הזהיר שלא בטוח שיהיה קל כל כך נגד סן מרינו: "נבחרות כאלה מגוננות עם 10 שחקנים על הכדור. זה יכול להיות מסתכל מאוד". מאמן אנגליה, רוי הודג'סון, התרכז בשיא: "לא איכפת לי שיכבוש. אני מאחל לו, אבל הכי חשוב שננצח ולכן גם לא יהיה נורא אם לא יכבוש כעת".

 

מאמן אנגליה הסתבך שוב באמירה מטופשת. אחרי שבאחרונה אמר שרוני לא יכול לתת הרצאה בגלל המבטא הסקאוסרי שלו צחקק הודג'סון על כך שבנבחרת סן מרינו אפשר היה לתת כמה חולצות לשחקני הקריקט של אנגליה המשחקים בגביע העולמי. הודג'סון חשף את הבדיחה שאמר בחודש שעבר לשחקני הקריקט שהוא חיפש כישרונות אצלם: "אולי אפשר לצרף אותם לנבחרת הכדורגל של סן מרינו".

 

את מאמן הנבחרת היריבה, פייראנג'לו מנזרוני, זה ממש לא הצחיק: "כשאתה מדבר מול המדיה אתה צריך להיזהר במה שאתה אומר. אנחנו אולי נבחרת קטנה, אבל מגיע לנו כבוד. זה היה דבר לא יפה לומר אותו. האמת שאני עדיין מכבד את הודג'סון. מחר בטח נצחק על זה, אבל אני גם אגיד לו מה אני חושב. אני מרגיש כבוד גדול להיות מאמן הנבחרת של סן מרינו. עבורי זה רגע הכי חשוב להיות מאמן הנבחרת הזאת".

 

פרשה נוספת בנבחרת נסגרה פחות או יותר אחרי שראשי ההתאחדות האנגלית קטלו את חלוץ לסטר ג'יימי וארדי אתמול על ההעברה הגזענית שלו למהמר אחר בקזינו של לסטר. זה קרה בקיץ ודלף לרשתות החברתיות. וארדי שנקנס על ידי לסטר הסכים להיפגש עם המהמר ולבקש ממנו סליחה. המנג'ר הטכני של הנבחרת דן אנסוורת' והודג'סון שטפו את וראדי על התנהגותו שגם היתה עבירה על הקוד האתי של הנבחרת, אבל היום ייפתח דף חדש אצל השחקן שירשום את משחקו הראשון במשחק בינלאומי (שני במדי הנבחרת).

 

הרכבים משוערים:

 

אנגליה: הארט, שואו, סמולינג, סטונס, קליין, קאריק, שלבי, אוקסלייד-צ'מברליין, קאריק, סטרלינג, רוני, וראדי

 

סן מרינו: א. סימונצ'יני, בוניני, ד. סימונצ'יני, דלה ואלה, ברולי, פאלצי, ויטיולי, טוסי, באטיסטיני, הירש, סלבה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי