פרויקט שיקום: אדן הזאר מחפש לחזור לעצמו

הזאר תופס את הראש. הזמן להרים אותו?
הזאר תופס את הראש. הזמן להרים אותו? | צילום: Gettyimages

עם קביעות כבועט פנדלים ושחקן הרכב, הבלגי המשיך לאכזב. ב-21:45 הוא ינסה להכניע את מרציאנו וישראל

(גודל טקסט)

לפני כל פנדל שנבעט בפרמייר ליג, פורסות רשתות הטלוויזיה את רקורד ההצלחה של הבועט. לאן הוא מעדיף לכוון את הכדורים ומה אחוזי הדיוק שלו. במקרה של אדן הזאר, לא ברור אם צריך בכלל להשתמש בעזרים טכנולוגיים.

 

במשך שלוש השנים שלו בפרמייר ליג, לקשר הבלגי יש כמעט תמיד את אותה כתובת: כדורים שטוחים וחלשים למרכז השער. הסיבה שברוב המקרים זה עובד, היא הטעיות הגוף והעיניים שהזאר משתמש בהן. זו גם הסיבה שז'וזה מוריניו ממשיך להתעקש על כך שהוא הבועט הכי טוב שלו בצ'לסי, אבל כשזה לא נכנס זה נראה מביך. משהו שלא ראוי אפילו לליגות הנוער.

 

 

די מדהים שבענף שמוצף כולו בסקאוטרים, שוערים עדיין נוטים להמר על אחת הפינות כשהזאר עומד מולם על הנקודה הלבנה, למרות שמי שבא מוכן לא צריך אפילו להדוף את הכדור לקרן. כך היה עם השוער של מאריבור, שעצר את הבלגי בשלב הבתים של ליגת האלופות בשנה שעברה וכך היה גם בשבת האחרונה מול אנדורה.

 


הזאר במדי בלגיה. זמן להשתקם (Gettyimages)
 

 

השוער של הנבחרת הקטנה מבית 2 אמנם ספג את הפנדל הראשון שהזאר כיוון מעט ימינה ממרכז השער, אבל בפנדל השני שהוענק לבלגים הוא כבר הבין את הרמז, נשאר במרכז וליקט את הכדור בקלות. אגב, אחד השוערים הבודדים שראה את הבלגי מחמיץ פנדל שלא נבעט למרכז השער הוא פרדראג ראיקוביץ', שהביט בכדור של שחקן צ'לסי עף היישר ליציעים במשחק ליגת האלופות מול מכבי ת"א.

 

"שוערים מתחילים ללמוד אותי", הוא אמר בצחוק במסיבת העיתונאים שהתקיימה לאחר המשחק בשבת, אחרי שסיפר כי כמה שחקנים באנדורה ביקשו את החולצה שלו ולא היו לו מספיק יחידות כדי לתת להם. "אין להם הרבה הזדמנויות לשחק מול מקצוענים. צריך לזכור שהם חובבנים ולכבד אותם עבור המאמץ שהם משקיעים". הוסיף, אולי בתקווה שמישהו יתייחס בסלחנות להחמצה שלו.

 

אלא שחוסר הגיוון של הזאר בבעיטות מהנקודה הלבנה, הוא רק קצה הקרחון. העונה הרביעית של האיש שבחר בצ'לסי בקיץ 2012 בעיקר משום שזכתה חודש קודם לכן בליגת האלופות, היא בינתיים הגרועה ביותר שלו במדים הכחולים. אז נכון, אחוזי הדיוק במסירות ואחוזי הניצחונות בקרבות אחד על אחד נותרו כמו בעונה שעברה. יתרה מזאת, עד למשחק בין צ'לסי לארסנל בחודש שעבר, נספרו להזאר כבר 22 יצירות מצבים להבקעת שער, מה שהעמיד אותו על ממוצע נהדר של 3.7 למשחק – הרבה יותר מ-2.66 מצבי הבקעה שיצר לזכות קבוצתו בכל משחק בעונה שעברה.

 


הזאר אחרי החמצת הפנדל מול מכבי. אז זה פגש את השמיים (Gettyimages)

 

אבל העניין הוא לא המספרים, אלא התרומה הכוללת. למעשה, אפילו השער היחיד שכבש עד כה העונה, באותו משחק מול התותחנים, נספר בסופו של דבר כשער עצמי של קאלום צ'יימברס והותיר את הבלגי עם רצף של 1,035 דקות ללא שער בפרמייר ליג. מי שזכה אשתקד בתואר השחקן המצטיין של הליגה וכבש בכל 2.7 משחקים, נראה בינתיים כמועמד מוביל לתואר השחקן המאכזב של העונה הנוכחית.

 

"התקופה הקשה ביותר"

הירידה בדיוק הבעיטות לשער (מ-58.9 אחוזים ל-44.4) היא כנראה אחד הגורמים לכך, אבל לא רק. בהחלט יתכן שמדובר גם בבעיה של ביטחון. "אני כבר לא שחקן שאי אפשר לגעת בו והמקום שלו בהרכב מובטח", הוא אמר השבוע, אף על פי שבצ'לסי ובנבחרת בלגיה ממשיכים לסמוך עליו ולתת לו את חולצת ההרכב בכל משחק (למעט בגביע הליגה ובפורטו), "אתה יכול לדרוש מעמד משלך כשאתה מספק את הסחורה, אבל זה לא המקרה בינתיים העונה. אני חושב שהמאמן השאיר אותי מחוץ להרכב בפורטו כדי לשלוח לי מסר. אני מודה שאני עובר תקופה קשה, אולי הקשה ביותר מאז שהגעתי לאנגליה, אבל עובד יום יום כדי לחזור לעצמי. הבעיה היא שבצ'לסי יש לנו גם בעיות אישיות וגם קבוצתיות. בזמנו חשבנו שהניצחון מול ארסנל ישחרר אותנו, אבל מהר מאוד חזרנו לדרך הרעה שמאפיינת אותנו מתחילת העונה".

 

גם בנבחרת בלגיה, הזאר לא נהנה יותר מדי. אפילו השער שכבש וסידר לנבחרת שלו 0:1 בקפריסין בדקה ה-85 לא מילט אותו מהביקורות של המאמן מרק וילמוטס, שטען בסיום כי הקשר היה "השחקן הרע ביותר במגרש. רציתי להחליף אותו, אבל שחקן כמו הזאר תמיד יכול לייצר משהו לזכותך בעשר הדקות האחרונות. זו הסיבה שהוא נשאר לשחק. מה שכן, אני בטוח שככל שהעונה תתקדם, גם הזאר ישתפר".

 


הזאר מחמיץ מול אנדורה. גוטמן יבנה על הנקודה הלבנה? (Gettyimages)

 

האמון הזה צפוי לקבל משנה תוקף גם ב-21:45, כשהקשר בן ה-24 ייכלל ככל הנראה בהרכב, למרות שנבחרת בלגיה כבר הבטיחה את העפלתה ליורו לפני שלושה ימים באנדורה. אם הוא היה משחק מול נבחרת תחרותית, כנראה שהיינו תוהים אם התסכול שלו רק עומד לגדול. למזלו, המשחק הפעם הוא רק מול נבחרת ישראל. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי