השייטים לוין ופרויליך קבעו את הקריטריון לריו

לוין ופרויליך. השיגו לישראל
לוין ופרויליך. השיגו לישראל | צילום: עמית שיסל, באדיבות איגוד השייט

שייטי ה-470 הבכירים של ישראל עמדו במטרה: "ידענו שזה תלוי רק בנו"

(גודל טקסט)

אייל לוין ודן פרויליך, צמד שייטי ה-470 הבכיר של ישראל, שהחל לשוט ביחד לפני כשנה, עמד במטרה להשגת הקווטה של ישראל להשתתפות במשחקים האולימפיים בריו.

היום, בשני השיוטים האחרונים של אליפות העולם במפרשיות 470 הנערכת בחיפה, הצליחו השניים לזכות בכרטיס האחרון הפנוי למשחקים האולימפיים בריו, לאחר שהקדימו בדירוג הכללי צוותים מסין ומקוריאה וסיימו את השיוט הראשון במקום ה-22 ואת השני במקום ה-14 שהציב אותם במקום ה-24 בדירוג הכללי עם 157 נקודות שליליות.

כאמור, התוצאה של לוין ופרויליך העניקה לישראל כרטיס השתתפות למשחקים האולימפיים בריו, כאשר זהות הצוות שייצג את המדינה ייקבע בגמר בסדרת המבחנים, באליפות אירופה בפלמה דה מיורקה, באפריל 2016.

לוין ופרויליך (הצילום באדיבות עמית שיסל, איגוד השייט)

אייל לוין אמר לאחר השיוטים: "הצלחנו לעשות את זה ולעמוד במטרה שלנו בשבוע שהיה מבחינתנו לא כל כך טוב. אנו מרגישים שיש לנו הרבה מה לשפר ועדיין לא הצגנו את מלוא היכולות שלנו. יש לנו שנה לעבוד ולהתאמן כדי שנגיע לריו במיטבנו. הפיניש היה צמוד אבל יצאנו לים עם תחושת ביטחון שאנחנו יותר טובים מהסינים והקוריאנים וידענו שאם נתמקד נצליח לעמוד במטרה. לדעתי המיקום הריאלי שלנו היה צריך להיות הרבה יותר גבוה, יחד עם זאת צריך לזכור שאנחנו צוות צעיר שמפליג ביחד שנה, בעוד שרוב הצוותים שהשתתפו באליפות העולם מפליגים ביחד 5-6 שנים".

דן פרויליך הוסיף: "אני שמח שעשינו את הקריטריון והשגנו כרטיס השתתפות למדינת ישראל במשחקים האוליפיים בריו. אנחנו מרגישים טוב אבל בתחושה של  פספוס קטן על כך שיכולנו להשיג תוצאות טובות יותר כאן באליפות העולם בחיפה, במגרש הביתי שלנו. הגענו היום עם פחות לחץ כי ידענו שאנחנו פשוט צריכים להפליג טוב ולעשות את העבודה. ידענו שאנחנו יותר טובים מהסינים ומהקוריאנים ושזה תלוי רק בנו".

נשים: השייטות לא השיגו את הקווטה לריו. ההזדמנות האחרונה: באליפות אירופה במאיורקה

צוף זמט וסתיו ברוקמן סיימו 18 בכללי והיום דורגו במקומות 23 ו-7. נויה בר-עם ורימון שושן סיימו 22 בדירוג הכללי עם מקומות 17 ו-25 בשיוטים האחרונים. גיל כהן ודניאל ממן הפגינו היום יכולת טובה וסיימו במקומות 11 ו-2 אבל דורגו רק במקום ה-31 בכללי. מחר יערכו שיוטי המדליות של אליפות העולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי