ליגת היהלום: יום עמוס על המסלול של פאריס

פאוול. רוצה לחזור למרכז הבמה
פאוול. רוצה לחזור למרכז הבמה | צילום: Gettyimages

פאוול ינסה לחזור לבמה המרכזית, לאבילאני יגנוב את ההצגה? (חי בספ' 1)

(גודל טקסט)

פאריס תיכנס הערב (שבת, 21:00, ישיר בספורט1) למעגל תחרויות ליגת היהלום. רגע לפני אליפות העולם באתלטיקה בחודש הבא ואחרי המשחקים האירופיים, האתלטים הבכירים חוזרים למוקד העניינים.

 

השם החם על המסלול היה אמור להיות יוסיין בולט הג'מייקני, אך הפציעה הוא נאלץ לפרוש לאחר שלא החלים מהפציעה שמנעה ממנו להשתתף באליפות ג'מייקה, אך גם בהיעדרו צפוי קרב מרתק ב-100 מטר. במוקד תהיה חזרתו של אספה פאוול לזירה הבינ"ל, לאחר עונש ההשעיה שספג בשל שימוש בחומרים ממריצים. עוד יתחרו: נסטה קרטר, מייקל רוג'רס, קים קולינס וג'ימי ויקו. 

 

 

אצל הנשים יתחרו חמש אצניות שכבר ירדו מ-11 שניות לאורך הקריירה. שתי הבחירות יהיו שלי-אן פרייזר (האלופה האולימפית ב-2008 ו-2012), שקבע לפני שבוע תוצאה של 10.79 ש' באליפות ג'מייקה ומולה תתמודד הכוכבת העולה אינגליש גארדנר, שקבעה תוצאה זהה באליפות ארה"ב. עוד יתחרו: מיוריאל אוהורו (מובילת ליגת היהלום), בלסינג אוקברה ואלופת אירופה דפני סחיפרס. 

 


קיראני ג'יימס. קרב מרתק עבורו (Gettyimages)

 

במקביל על המסלול בבירת צרפת צפוי להתחרות גם קיראני ג'יימס ב-400 מטרים, שמוביל את המקצה שלו בליגת היהלום. היריבים העיקריים שלו יהיו ג'ונתן בורלה הבלגי ו-וויידן ואן ניקרק הדרום אפריקני.

 

הגיבור המקומי, רנה לאבילני, שיאן העולם בקפיצה במוט ינסה להרשים את הקהל הביתי כשהוא צפוי לתחרות מקונסטאדינוס פיליפידיס היווני ובכישרון הגרמני, רפאל הולצדפה.

 

דיבבה. רוצה לנשל את אחותה (gettyimages)

 

גנזבה דיבבה ואלמז איינה ינסו לשבור את שיא את העולם במרחק 5000 מטר (14:11.15 דק'), שמוחזק ע"י אחותה של גנזבה טירונש. השתיים הבטיחו לסייע אחת לשנייה במטרה לשמור על קצב של שיא עולם ולא להיקלע לקרב טקטי.

 

גם ריצת ה-110 משוכות צפויה להיות עמוסה, כשאריאס מריט – שיאן העולם והאלוף האולימפי – יפגוש שדה עמוס כוכבים. אלוף העולם, דייויד אוליבר, ירצה לשמור על ההובלה בליגת היהלום, אך בנוסף אליו ניתן למצוא גם את סרגיי שובנקוב (אלוף אירופה). עוד ישתתפו: אולנדו אורטגה הקובני, פסקל מרטינו-לאגרד המקומי ואלוף העולם לנוער וויאם בלושיאן (צרפת).

 

וכמובן שלא שכחנו את שתי הנציגות הישראליות שיתחרו הערב. חנה קנייזבה-מיננקו תתמודד בקפיצה משולשת ומרגריטה דורוז'ון תשתתף בהטלת כידון. דורוז'ון, שמובילה ביחד עם הגרמנייה אוברגפול והסינית לו את טבלת הדיימונד ליג בהטלת הכידון, תקווה להשיג תוצאה טובה ולהישאר בעמדה טובה בצמרת לקראת התחרויות הבאות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי