"אנחנו מתפללים לאלוהים שאופ"א תרחם עלינו"

צלב הקרס. מישהו מנסה לפגוע בנו
צלב הקרס. מישהו מנסה לפגוע בנו |

הרוחות בקרואטיה סוערות לאחר שצלב קרס הוצג על כר הדשא מול איטליה

(גודל טקסט)

המשחק בין איטליה וקרואטיה הסתיים בתיקו 1:1. הקרואטים, שאירחו את המשחק ללא קהל, לא למדו את הלקח וכבר לפני שריקת הפתיחה היתה שערוריית ענק, כשצלב קרס הוצג על הדשא בספליט. האיטלקיים כבר הודיעו שיגישו מחאה ותלונה רשמית לאופ"א.

 

ההתאחדות הקרואטית טענה שמישהו מנסה לחבל בנבחרת והתנצלה על כך, אבל עשויה לספוג עונש נוסף אחרי עונש סגירת האצטדיון לצופים. לא ברור אם הצלב צויר על הדשא או הוכנס לשם, אבל במחצית ניסו סדרני לכסות אותו ללא הועיל. דובר ההתאחדות, תומיסלב פאקץ', אמר: "אנחנו מתנצלים בפני הצופים, הנבחרות וכל מי שראה את המשחק ונאלץ לראות את הסמל הנאצי הזה. מישהו צבע את הסמל הזה 24 או 48 שעות לפני המשחק. זו בושה לכל קרואטי".

 

 

נשיא ההתאחדות ושחקן העבר, דאבור סוקר, אמר: "נטפל בזה בימים הקרובים, אבל זה פשע נגד קרואטיה. אני מאוד כועס". לא נראה שהקרואטים מסתייגים כל כך מצלב הקרס. ב-2006 במשחק ידידות של קרואטיה בליבורנו באיטליה האוהדים יצרו צלב קרס אנושי ביציע והצדיעו במועל יד.

 

יציעים ריקים בספליט. יענשו שוב? (gettyimages)

 

שחקן נבחרת קרואטיה, דומאגוי וידה, ששיחק 90 דקות אמר בסיום: "השחקנים מתפללים לאלוהים שאופ"א תרחם עלינו ולא תעניש אותנו בחומרה בגלל צלב הקרס. לפני המשחק אמרנו לעצמנו שזו פעם אחרונה שאנחנו משחקים מול יציעים ריקים בבית".

 

משטרת ספליט פתחה בחקירה לבדוק מי צייר את צלב הקרס על כר הדשא באצטדיון בו נערך המשחק בין קרואטיה לאיטליה אתמול ללא קהל (1:1). המשטרה חקרה בינתיים את עובדי האצטדיון בו התקיים המשחק.

 

ברשת החברתית אפשר לראות תמונות של העבודה על כר הדשא לצביעת צלב הקרס. מי שהטביע את הסמל על הדשא דאג שהוא יהיה בצבע מיוחד שנראה רק מקרוב מאוד ורק באור הזרקורים וכך לא הבחינו בו לפני המשחק.

 

שער ה'גאזטו דלו ספורט'

איטליה לא ניצחה את קרואטיה 10 משחקים רצופים, אבל היא מדורגת שנייה אחרי הקרואטים בבית. ג'יג'י בופון שהדף פנדל מרגלי מאריו מנדזוקיץ' נאלץ לנטוש אחר כך בגלל פציעה. שער שנראה חוקי של איטליה נפסל בדקה ה-11 מרגלי סטפן אל שעראווי, אבל אחרי כן במתפרצת כבש מנדזוקיץ'. אנטוניו קנדרבה השווה בפנדל (35).

אנטוניו קונטה אמר אחרי המשחק: "נתנו הופעה טובה עם הרבה אומץ ואופי, אבל יש עוד הרבה עבודה. השחקנים הצעירים שלנו גדלים וצוברים ניסיון, וזה דבר חשוב מאוד. היינו מעט נאיביים לאחר השער שנפסל, אך היינו משוכנעים שהשער חוקי וחלק מהשחקנים עוד חגגו. אני מרגיש שהיה מגיע לנו יותר מתיקו".

 

בתמונה: בתום המשחק בין נבחרת איטליה וקרואטיה הלילה, ג'יג'י בופון עצר את אוטובוס נבחרת קרואטיה שהיה בדרכו לבין מלון כדי לברך את מריו מנדז'וקיץ' (הבקיע מולו הלילה). רשמנו…

Posted by Juventus – The Curva on Friday, June 12, 2015

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי