"רוכבים לשם שינוי": מסע אופניים למען איזי שפירא

דויטש. יוביל את המסע
דויטש. יוביל את המסע |

האירוע העממי נועד למטרת הגברת המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלויות

(גודל טקסט)

ביום שישי ה-4.9.2015 יתקיים מסע רכיבת אופניים "רוכבים לשם שינוי" באורך 70 ק"מ של בית איזי שפירא. המסע העממי ייערך בכבישים סגורים וייצא מאזור לטרון (מיני ישראל) לעמק האלה וחזרה. הוא נועד להגברת המודעות הציבורית לחשיבות שילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה וצפויים להשתתף בו כ-300 רוכבי אופני כביש, חובבים ומקצוענים.

 

ההכנסות מן האירוע יופנו לטובת שיפוץ  מרכז הספורט השיקומי של בית איזי שפירא. המרכז כולל חדר כושר שיקומי נגיש ושני אולמות מאובזרים שנועדו לתת מענה טיפולי מקצועי לילדים ומבוגרים עם מוגבלות. התנסות ספורטיבית, המלווה ברכישת מיומנויות מוטוריות דוגמת זריקה ובעיטה בכדור, טיפוס וקפיצה, מסייעת למטופלים במרכז בשיפור הביטחון עצמי, חיזוק תחושת המסוגלות אישית ותחושת שייכות חברתית.

 

 

את מסע האופניים יוביל הספורטאי הפאראולימפי עדי דויטש  תחת הסיסמה: "מגבלה איננה מכשלה". דויטש, נכה צה"ל קטוע רגל נעזר בפרוטזה וסיים השנה בפעם השלישית את תחרות איש הברזל הכוללת 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה על אופניים וריצה של 42.2 ק"מ. בסוף המסלול יחכה לרוכבים Mini Expo ובו עמדות מכירת אופני כביש ושטח, ביגוד ואביזרי רכיבה. נותני החסות למסע יפנקו את הרוכבים בכריכים, שתיה קלה, בירות מהחבית וגלידות.

 

מנהל מרכז הספורט בבית איזי שפירא, נחום שוורצברג: "הרוכבים שישתתפו ב"רוכבים לשם שינוי"  ייהנו מהתנאים הטובים ביותר לרכיבה בטוחה ובערך מוסף בהשתתפות למען מטרה חברתית חשובה. השתתפותכם תאפשר ליותר אנשים עם מוגבלות לקחת חלק וליהנות מפעילות ספורטיבית חיונית".

 

בית איזי שפירא הוקם לפני 35 שנים ומהווה מודל ארצי ובינלאומי לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. הארגון פועל כדי להבטיח לאנשים עם מוגבלויות שותפות מלאה בחיי הקהילה ואיכות חיים טובה יותר על ידי פיתוח שירותי חינוך וטיפול חדשניים, פעילות רחבה ליצירת שינוי עמדות חברתי והפעלת מרכז למצוינות, מחקר והכשרה מקצועית בתחום הנכויות ההתפתחותיות. בזכות כל אלו מונה בית איזי שפירא בשנת 2012 ליועץ בתחום המוגבלויות למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם  (ECOSOC).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי