רזבוזוב הגיש הצעת חוק שתאפשר משחקים בשבת

רזבוזוב. לפי אמנת הספורט הבינלאומי
רזבוזוב. לפי אמנת הספורט הבינלאומי | צילום: יח"צ, מפלגת יש עתיד

יו"ר שדולת הספורט: "במצב הקיים, תרבות הספורט מושתת על השבת"

(גודל טקסט)

יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') הגיש הצעת חוק שתאפשר העסקת עובד בעבודה הקשורה לפעילויות ספורט, גם ביום המנוחה השבועי. כך, יוגדר בחוק המצב הקיים בישראל מאז ומעולם. הצעת החוק, עליה חתומים חברי כנסת רבים, ביניהם גם חברי כנסת בכירים מהקואליציה, נוצרה בכדי לתת פתח להידברות בין הספורטאים שומרי המסורת לגופים האמונים על הספורט בישראל ללא חשש מהליכים וסנקציות משפטיות.

 

כזכור, לפני למעלה משבועיים, קבעה השופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופטת אריאלה גילצר כץ כי "קיום משחקי כדורגל בשבת זו עבירה פלילית" ומאז, על אף הבקשה של ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגה בכדורגל בתמיכת גופי ספורט נוספים, להיתר משר הכלכלה –בינתיים נראה כי הכדורגל בישראל בסכנת השבתה.

 

 

"אם היה בישראל יום מנוחה אזרחי, או שהיו התנאים הלוגיסטיים המתאימים לכמות אירועי הספורט שמתקיימים בישראל בשבת, לא היינו בכלל מדברים על הסוגיה הזו", אמר יוזם החוק ח"כ רזבוזוב והוסיף: "אך עד שיבשילו התנאים לכך, לא יכול להיות מצב שהספורט במדינת ישראל יפעל בצורה לא חוקית, ויכול על העוסקים בו דין פלילי".

 

"במצב הקיים, תרבות הספורט בישראל מושתת על השבת. כל ניסיון למנוע מהספורט לפעול בהתאם לצווי הדת – הינו מנוגד לתקנון האולימפי הבינלאומי. לפי אמנת הספורט הבינלאומי, הספורט הוא בחירה. כל מי שמעוניין לקחת בו חלק, ראשי, ללא כל הבדל של דת גזע ומין. על כן, כל ניסיון להטמיע בספורט הישראלי ערכים שלא עולים בקנה אחד עם ערכי הספורט, יובילו להדחה ואף לנידוי של הספורט הישראלי מהזירה העולמית. לכן יש צורך להגדיר בחוק, שכל עבודה הקשורה בקיום פעילות ספורט, מותרת גם ביום המנוחה".

 

 

נתניהו. יקבל את ההחלטה? (gettyimages)

 

יו"ר משותף של שדולת הספורט בכנסת, חבר הכנסת עיסאווי פריג', שיגר הבוקר במקביל מכתב ללשכת ראש הממשלה. במכתבו קרא פריג' לנתניהו להעביר את סמכויות שר הכלכלה בנושא היתר עריכת משחקי כדורגל בשבת לממשלה, על פי הוראות סעיף 31ב לחוק יסוד הממשלה.

 

בין השאר כתב פריג': "הכדור נמצא כעת בידיו של שר הכלכלה אריה דרעי, הוא זה שיחליט אם ישחקו כאן כדורגל בשבת אם לאו, הוא זה שיחליט אם תהיה לנו עוד שבת של כדורגל. אבל ההחלטה הזו לא נכון שתהיה שלו. הערכתי נתונה לשר דרעי, אך אסור להעמידו בפני דילמה בין אמונתו כיהודי דתי לבין תפקידו".

 

" כפי שעתיד מתווה הגז הוא בעל חשיבות מכרעת לעתידה של ישראל ולעתיד כלכלתה, הכדורגל בשבת הינו סוגיה הרת גורל לעתידנו כחברה. לכן, נכון להפעיל במקרה זה את סעיף 31ב לחוק יסוד הממשלה ולבקש מהכנסת להעביר את האחריות בנושא לידי הממשלה, זאת על מנת להציל את ענף הכדורגל ואת עתיד המשחקים בשבת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי