"אמרתי שאשחק שנה יותר מטפירו, הוא מסבך אותי"

ניסים. המוהיקני האחרון
ניסים. המוהיקני האחרון | צילום: עדי אבישי

אפיק ניסים בן ה-34 מתכונן לאליפות אירופה ומקווה לעוד עונה טובה באילת

(גודל טקסט)

אפיק ניסים, רכז הפועל אילת ונבחרת ישראל, מרגיש בשיאו לאחר שהצעיד את קבוצתו לגמר הפלייאוף בליגת ווינר סל, שם נוצחה בידי הפועל ירושלים. עכשיו מתכנן ניסים להמשיך ביכולתו הטובה מעונה שעברה גם במדי הנבחרת הלאומית, שתיפתח ב-5.9 את משחקיה באליפות אירופה בצרפת.

 

ניסים (34), זכה בקריירה הארוכה שלו בהרבה תארים (רק בחו"ל). לפני עשור זכה בתואר הראשון שלו עם שטרסבורג באליפות צרפת, בהמשך בדאבל עם נימבורק, ובסלובניה הניף את צלחת האליפות כששיחק במדי נובו מסטו ואף נבחר לשחקן המצטיין של סדרת הגמר. בשלוש השנים האחרונות הוא מככב בהפועל אילת, שכמעט ואיבדה אותו לטובת הליגה הצרפתית.

 

 

4 מ-6 נבחרות תעלנה לשלב הבא, זאת המטרה?

"ללא כל ספק".

 

אפשר להשוות בין הנבחרת הנוכחית והנבחרת של השנה שעברה?

"לא פשוט ואפילו קשה. המוקדמות בשנה שעברה היו עם הרבה נסיעות. אליפות אירופה הוא טורניר קשה יותר, כי מדובר בטורניר איכותי יותר – מדובר בטופ של אירופה. צריך לבוא לכל משחק מוכנים גם ברגליים וגם בראש. להגיד איזה נבחרת הייתה טובה יותר? קשה להגיד. מדובר כמעט באותם שחקנים.

 

גיא פניני ויותם הלפרין יחסרו לכם.

"יש חסרון בעובדה שהם אינם. זה טבעי שמתרכזים באלו שלא נמצאים, אבל אני רוצה להאמין שאין ואקום ומי שצריך לשחק ימלא את מקומם ויעשה זאת על הצד הטוב ביותר".

 

אתה צפוי לקבל תפקיד משמעותי יותר?

"בשתי אליפויות אירופה האחרונות שיחקתי והייתי חלק די מרכזי. אני מקווה שגם בקיץ הזה אצליח להיות חלק מרכזי בנבחרת. אני מאמין ומקווה שזה מה שיקרה".

 

אתה ויניב גרין כמו שני המוהיקנים האחרונים.

"אומרים לנו את זה ואנחנו צוחקים. אני שמח שאנחנו חווים את הכל ביחד. היינו יחד בעתודה שזכתה לפני 15 שנה במקום השני באליפות אירופה ומאז עושים בנבחרות דרך ארוכה ומרתקת".

 

נסים. "כנראה שהגורל שלי החליט שאשאר באילת" (עדי אבישי)

 

ועדיין אתם ילדים ליד מאיר טפירו.

"מאיר בן 40, ואני אומר לכולם שאני מתכוון לשחק לפחות שנה אחת יותר ממנו. כל שנה שהוא משחק מסבכת אותי, כי אאלץ לשחק עוד".

 

היו שמועות שאתה חוזר לשחק בצרפת.

"כמו אצל כל שחקן, מגיע הקיץ ויש מחשבות לחזור לחו"ל וזה טבעי. מאוד נהניתי בחוץ. שיחקתי באירופה תשע שנים. רציתי לחזור ליבשת, אבל כנראה שהגורל שלי החליט שאני נשאר באילת ואני שמח על כך. כיף לי".

 

תסיימו את אליפות אירופה ותחזרו ישר לקבוצות, זה טוב או רע?

"קריירה של שחקן מורכבת מעליות ומורדות. גם בפן הפיזי וגם המנטלי. לשחקני נבחרת יש עונה ארוכה יותר ואני רואה בזה יתרון. זה כבוד לייצג את המדינה. משחקים בנבחרת השחקנים הכי טובים. לשחק ברמה הזו כולם רוצים, ואני רואה במשחקי הנבחרת הכנה טובה לקראת הליגה".

 

מטרות?

"להישאר בצמרת. אני מקווה שנצליח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי