בוויילס בטוחים: בייל הוא הטוב בכל הזמנים

בייל. בדרך לעקוף את איאן ראש
בייל. בדרך לעקוף את איאן ראש | צילום: Gettyimages

חלוץ ריאל כבש 15 שערים ב-20 ההופעות האחרונות שלו במדי הנבחרת

(גודל טקסט)

וויילס זקוקה לעוד שלוש נקודות בלבד כדי להעפיל לראשונה בתולדותיה לאליפות אירופה (ועוד ממתין לה משחק בית מול אנדורה) ולטורניר בינלאומי גדול השני בלבד בתולדותיה (אחרי מונדיאל 1958). גארת' בייל, שכבש אמש גם את שער הניצחון בקפריסין (0:1) נושא על גבו את אחת הנבחרות הטובות בתולדות הדרקונים, אולי הטובה מכולם.

 

גולשי האתר "וויילס און ליין" נשאלו האם בייל הוא הכדורגלן הטוב ביותר שלבש את חולצת נבחרת וויילס. 87  אחוז מהם אמרו כן. האמת היא שהיו לוויילס שלושה שחקני ענק אחרים,  שלושתם חלוצים ג'ון צ'ארלס (שנות ה-50 וה-60), איאן ראש (שנות ה-70 וה-80), מארק יוז (שנות ה-90)  וראיין גיגס (משנות התשעים עד לאחרונה), אבל רוב הגושלים צעירים מן הסתם ולא זכו לראות את שני הראשונים.

 

 

השער של בייל ב-0:1 בקפריסין היה השישי שלו וחלוץ ריאל היה מעורב ב-8 מ-9 השערים שהבקיעה וויילס. ראש נותר מלך השערים של וויילס עם 28 שערים ב-73 משחקים. לבייל כבר יש 18 שערים והוא מדורג שישי, אבל נראה שלא יתקשה לשבור את השיא. בממוצע שערים למשחק מול צ'ארלס עם 0.39, לפני ראש 0.38 ובייל 0.35. אם כי, חלוץ ריאל הבקיע 15 שערים ב-20 ההופעות האחרונות שלו  (0.75 אחוז למשחק).

ג'ון צ'ארלס. הבריטי הראשון ששיחק באיטליה (Gettyimages)

 

צ'ארלס, שהעלה את וויילס לגביע העולמי ב-1958 (על חשבונה של ישראל, אגב), עבר מלידס ליובנטוס והפך לבריטי הראשון בליגה האיטלקית. הוא אף זכה בתואר מלך השערים של הסריה אה. החלוץ האגדי הלך לעולמי ב-2004 בגיל 73.

"לי אין ספק שבייל מספר אחד בכל הזמנים", אומר רובי סאבג', שרשם 39 הופעות במדי וויילס וכיום משמש פרשן BBC, "היכולת שלו פשוט מעולה".   

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי