אלופה במבחן: גרמניה מנסה לשכוח את "המשבר"

צ'אן
צ'אן | צילום: Gettyimages

שנה מהזכייה במונדיאל ואלופת העולם רחוקה מלהרשים, לב מיצה את עצמו?

(גודל טקסט)

מבחינת פולין היתה זו היסטוריה סנסציונית, אבל מבחינת הגרמנים היתה זו השפלה של ממש. 3 חודשים בלבד אחרי שהניפו את גביע העולם, נכנעו חניכיו של יואכים לב בוורשה, 2:0. ההישג המוצדק הזה היה הניצחון הראשון של פולין אי פעם על גרמניה, וגרר מיד דיון תקשורתי נרחב על מצבה המנטלי של האלופה הטריה. האם לב הוא האדם הנכון להמשיך להוביל את הנבחרת, או אולי עבודתו, שהחלה עוד ב-2004 כעוזרו של יורגן קלינסמן, הגיעה למיצוי אחרי הזכיה במונדיאל.

 

"אנחנו לא הטורף יותר, אלא הטרף", הודה המאמן הוותיק, "יריבות משחקות עם מוטיבציה אדירה נגדנו. התקופה שלאחר טורניר גדול תמיד קשה, וחווינו את זה בעבר. יש שחקנים שמתקשים לחזור לקצב, ולאורך זמן הם גם נוטים להיפצע יותר". כדי להדגיש את העובדה כי הגרמנים עלולים להיות בסוג של משבר, בא המפגש מול אירלנד בחלוף 3 ימים, והתוצאה שוב היתה מאכזבת. ג'ון אושיי הצליח להשוות בדקה ה-90 ל-1:1 ולהביא לאורחת בירוק נקודה יקרה ומוצדקת. אלופת העולם איבדה 5 נקודות תוך שבוע, וגם אם העפלתה עדיין לא הוטלה בספק, עייפות החומר ניכרה היטב.

 

 

 

זה היה לפני קצת פחות משנה, אך התמונה הכללית לא השתנתה מאז באופן מהותי. נהפוך הוא – משחקיהם של הגרמנים הותירו טעם מריר למדי. שני נצחונות על גיברלטר ו-0:2 פושר בגאורגיה לא מהווים מדד לכלום. לעומת זאת, 2:2 מול אוסטרליה בקייזרסלאוטרן חשף כשלים בעורף, והפסד 2:1 בקלן לארצות הברית של קלינסמן ביוני בהרכב ניסיוני למדי גילה כי המחליפים טרם מוכנים להיכנס לנעליים של אלופי העולם. אם מסכמים את כל התוצאות של לב מול יריבות אמיתיות מאז קבלת מדליות הזהב בברזיל, רואים 3 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים. איך שלא תסתכלו על זה, מדובר במאזן בעייתי ביותר.

 

ההתאחדות משוכנעת כי לב הוא האיש הנכון להמשיך בתפקיד, וחוזהו הוארך בתחילת השנה עד המונדיאל ב-2018. זה הגיוני, ולאורך ההיסטוריה הגרמנים דגלו תמיד ביציבות מופתית. היו שסברו כי המאמן יחפש אתגר במועדון צמרת דוגמת ריאל מדריד אחרי שהגשים את חלומו, אבל יוגי עדיין מלא מוטיבציה לזכות בתארים נוספים, להיות אלוף אירופה, וגם להפוך את גרמניה לנבחרת הראשונה שמגנה על גביע העולם מאז 1962. ואולם, הוא מגיע לימים הקריטיים בתחילת ספטמבר במצב לא טריוויאלי, ומתחיל להרגיש היטב את הלחץ.

 


יוגי לב עם הכדור על הראש. רק שלא יהפוך למשקולות על ראשו (Gettyimages)

 

פולין מובילה נכון לעכשיו את בית 4 עם 14 נקודות, הגרמנים מפגרים אחריה בנקודה ומקדימים בשתי נקודות את סקוטלנד. הערב (21:45, ספורט2) הם מארחים את הפולנים בפרנקפורט, וביום שני יוצאים לקרב בגלאזגו. אם ייכשלו בשני המבחנים, הם עלולים למצוא את עצמם במקום השלישי בדרך לפלייאוף. התסריט שנראה אחרי ההגרלה דמיוני לחלוטין הפך לריאל הרבה יותר, והפציעה החדשה של מרקו רויס, שהיה בכושר נהדר במדי דורטמונד, באה בעיתוי אומלל מבחינת מאנשאפט.

 

לאורך קמפיין המוקדמות אנו עדים לכך שהגדלת אליפות אירופה ל-24 נבחרות פגעה מבחינה מנטלית בנבחרות המובילות. התחושה כי מותר לפשל ולאבד נקודות, כי ההעפלה מובטחת בכל מקרה, גרמה לאובדן ריכוז. הולנד, שהיתה אמורה לטייל למקום הראשון ללא בעיות, נמצאת בסכנת הדחה ממשית אחרי שהפסידה פעמיים לאיסלנד. איטליה בקושי ניצחה את מלטה הזעירה ועדיין רחוקה מחוף מבטחים, ספרד הפסידה בתחילת הקמפיין בסלובקיה ולא ממש הרשימה מאז, פורטוגל נכנעה במשחק הראשון לאלבניה, רוסיה נאלצה להחליף את פאביו קאפלו באמצע קמפיין קטסטרופלי, ועל הפיאסקו המדהים של יוון מיותר להרחיב את הדיבור.

 

גם כאשר נכנס טורניר המוקדמות לישורת האחרונה, לא קל להיאבק בשאננות. הקפטן בסטיאן שוויינשטייגר הכריז: "מצפים לנו שני משחקים מאתגרים, ואנחנו רוצים קודם כל להשיג את הנקמה מול פולין". מנגד, הפולנים מרגישים משוחררים הרבה יותר. ביום שני מצפה להם טיול מול גיברלטר, את כל הכוחות אפשר להפנות למשימה הגדולה מול לב, והביטחון העצמי בשמיים. רוברט לבנדובסקי ישמח לנצל את המצוקה בעורף הגרמני, ועשוי לקבל חופש פעולה מסוים. מאטס הומלס אמנם פתח את העונה נהדר, אבל אי אפשר להגיד זאת על ג'רום בואטנג, וכל המערך סובל כבר שנה מאז המונדיאל בשל הפרישה של פיליפ לאם.

 


שווייני. מחפש נקמה (Gettyimages)

 

בקיצור, אין ספק שזהו המשחק המרכזי והמותח ביותר של הערב. אם פולין תנצח את גרמניה בפעם השניה תוך שנה, אחרי שלא גברה עליה מעולם קודם לכן, אלופת העולם תהיה בצרות. אל תזלזלו באפשרות הזו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי